26. září 2018

UČÍME SE: Seřaďte Evropu + Maxi pexesa

V srpnu jsem byla oslovena Martinou Cimlovou s tím, že mě už nějakou dobu sleduje. Líbí se jí, co dělám a tak mi nabídla k recenzi geografickou hru s názvem Seřaďte Evropu a také Maxi pexesa, která mě zaujaly svými ilustracemi. 

Když jsem se podívala na detailní informace a video ohledně geografické hry, tak mi doslova spadla čelist. Přišla mi naprosto geniální, propracovaná a jedinečná. Ještě jsem se s ničím podobným nesetkala. Klobouk dolu za nápad i zpracování formou zábavné hry.

Na druhou stranu jsem si ale vzpomněla na své zeměpisné znalosti a řekla jsem si, že než to s někým vůbec začnu hrát, musim se všechno znovu naučit, abych si nepřišla jako naprostý .. noo .. debžo :-D.




MAXI PEXESA

Jako první se koukneme na maxi pexesa. Vybrala jsem 3 druhy - Zvířata a potrava, 12 měsíců a barvy. Zaujaly mě nejen z důvodu, že jsou o kus větší, než klasické pexeso ale také ilustracemi a tím, že se ne vždy jedná o dvě stejné kartičky, které se při hře hledají.



MAXI PEXESO BARVY

Zadní strana pexesa má jednoduše namalovanou sadu ovoce a zeleniny ve všech různých barvách.


Při hře se hledá stejná barva, nehledá se stejný obrázek. Takže to pro děti může být trochu složitější a je potřeba více přemýšlet. 

Kartičky jsou barevně odlišeny rámečkem a dají se využít také čistě na přiřazování stejných barev, pokud je dítko ještě malé na přímou hru pexesa.



MAXI PEXESO 12 MĚSÍCŮ

Mám ráda jedinečné a originální kousky, takže tato verze maxi pexesa byla jasnou volbou. Dá se hrát totiž několika různými způsoby.

Zadní strana pexesa má namalovaný strom, který je rozdělený na 4 roční období.


Pexeso má krásné barevné ilustrace, které jsou též odlišeny barevnými rámečky. Obsahuje vždy dva stejné obrázky. Pokud se ale podíváte přesněji, všimnete si, že barevné odlišení jednotlivých kartiček je zároveň barevným odlišením ročních období. Dá se tedy také pouze třídit podle ročních období a jednotlivé obrázky si můžete popisovat a každý z nich detailně rozebrat.

  • Zelené - jaro
  • Žluté - léto
  • Oranžové - podzim
  • Modré - zima



MAXI PEXESO ZVÍŘÁTKA A POTRAVA

Další speciální pexeso nejen ve své velikosti, ale také ve způsobu hraní.

Na zadní straně má ilustrovaného datla a kolem něj do podoby rámečku různé druhy potravy.


Toto pexeso je opět barevně odlišeno rámečky, které mohou být zároveň také nápovědou. Navíc je na každé kartičce napsáno, co je vyobrazeno na obrázku. Můžete hrát také jiným způsobem, než klasicky pexeso.  Třeba formou přiřazování či hádání jaké zvíře jí to a to aneb naopak co jí to a to zvíře.


Tato zajímavá maxi pexesa zakoupíte na webu edukativnihracky.cz přímo ZDE.


Cena: 28Kč/kus



SEŘAĎTE EVROPU

Znáte vlajky evropských států? Víte, ve kterém státě leži nejvyšší bod Evropy? dokázali byste odpovědět, která evropská země má nejvíce sousedů? To a ještě mnohem víc si můžete ověřit v této velmi zajímavé a speciální společenské hře.




OBSAH BALENÍ

  • 44 karet vlajek
  • 12 karet úkolů
  • 4 archy lístků pro zapisovatele
  • 6 listů řešení
  • Návod 




PŘÍKLADY ÚKOLŮ NA KARTÁCH

  • Seřaďte státy podle počtu obyvatel v hlavním městě v pořadí od státu s nejlidnatějším hlavním městem.
  • Seřaďte státy podle zeměpisné šířky hlavního města v pořadí od severu k jihu
  • Seřaďte státy podle rozlohy v pořadí od největšího
  • Seřaďte státy podle nejvyššího bodu v pořadí od nejvyšší nadmořské výšky
  • Seřaďte státy podle počtu sousedů v pořadí od největšího počtu sousedních států



Z druhé strany karet máte vždy správné řešení, takže se nemusíte obávat vyhledávání na internetu či v atlasech :-).


ZPŮSOB HRY A PRAVIDLA

Hra je rozdělena na 12 kol a v každém kole řeší všichni hráči stejný úkol. Na konci každého kola dostávají hráči body za poznané vlajky a za správné seřazení států. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem bodů na konci hry.


Detailní informace, včetně konkrétních příkladů hry, jsou vypsány v návodu. Vše snadno pochopíte, nečeká Vás nic složitého :-).


DOPORUČENÝ VĚK

Hra je doporučena pro děti ve věku 12 let. Já bych to viděla dost podobně. Možná jen v případě, pokud se budou děti aktivně zajímat o taková témata, tak bych hru pořídila dříve ale v tomto případě bych moc nespěchala.

Určitě bych ji pořídila i mnohem starším zeměpisným nadšencům, takže horní věková hranice zůstane rozhodně neurčena :-).


VIDEO

A pokud by Vás náhodou neoslovila moje recenze, tak video Vás osloví určitě :-).




ZÁVĚREM

Tato hra mi přijde naprosto geniální a doufám, že tvůrci časem vymyslí pokračování v podobném směru třeba ohledně zvířat či rostlin nebo třeba historie, ta mi nikdy nešla a podobný způsob hry by mi dříve mohl dost pomoct. To by bylo určitě bájo!

Nejspíš bych hru asi zkusila zapůjčit i do naší školy, aby se na ní vyřádili i tam :-). Jelikož je u nás na ni zatím ještě brzy. Můžu maximálně tak machrovat nad manželem, že jsem chytřejší .. anebo bych od něj mohla dostat naopak já klepec hahaha :-D.


Geografickou hru s názvem Seřaďte Evropu zakoupíte na webu edukativnihracky.cz přímo ZDE.


Cena: 350Kč ( Cena 245Kč platí do 30.9 2018)

Žádné komentáře:

Okomentovat