3. července 2020

ZDRAVÉ NÁKUPY: Kuchtící krabice - červen 2020

Červnová kuchtící krabice je zaměřena na jednu z mých nejoblíbenějších surovin a tou je MÁK! Já mák miluju .. miluju jakože fakt miluju. Asi stejně jako cokoliv kávovýho, tak miluju cokoliv makovýho. Moc jsem se tedy těšila, co nás v nové krabici čeká a jaké další recepty s mákem si vyzkoušíme. Zároveň to byla i výzva, co my vymyslíme za recept aby byl jednoduchý a hlavně chutný.




Červnová kuchtící krabice má název - MODRÝ SUPERHRDINA


OBSAH KUCHTÍCÍ KRABICE
  • Průvodce kuchtící krabicí
  • List s informacemi
  • Nákupní seznam
  • Balení máku (150g)
  • Praktická čepice (nejen) na kynutá těsta
  • 3 makové recepty


INFORMAČNÍ MATERIÁLY

Informační materiály se, jako vždy, skládají z průvodce kuchtící krabicí, nákupního seznamu a informačním listu, kde se dozvíte zajímavosti o konkrétní surovině - tentokrát o máku. Dozvíte se, že maková semínka mohou mít různou barvu nebo že je mák skvělou prevencí proti kazivosti zubů.




3 MAKOVÉ RECEPTY

Recepty mě zaujali zvlášť proto, že je zmíněný takzvaný "mugcake", který se připravuje v mikrovlnné troubě, kterou nemáme ale věděla jsem, že ho lidé dělají i v troubě, tak jsem byla zvědavá, jak dopadneme. 




BALENÍ MODRÉHO MÁKU

Mák je nejlepším zdrojem vápníku. Kupujte ho vždy celý a namelte si ho až doma. Mletý kupovaný mák bývá mnohdy žluklý, tak si na to dejte pozor. Navíc celý mák vydrží mnohem déle, co se skladování týče právě proto, že by mletý žluknul. A mák je zrovna jednou ze surovin, kterou je potřeba mít v zásobě.




ČEPICE NA TĚSTO

Kynutá těsta děláme především na domácí pečivo a nikdy by mě nenapadlo, že existuje taková vychytávka jako čepice na těsto. Vždy jsem mísu s těstem balila do utěrky a kolikrát jsem ji i musela zakolíčkovat, aby držela na svém místě. Klaudinka ji nosí samozřejmě na hlavě a nechápe, proč by se to mělo dávat na mísu, když to na hlavě tak hezky sedí :-D.






VYZKOUŠELI JSME RECEPTY


Vdolečky s mákem a povidly

Vdolky mě překvapily, protože znám jen kynutou verzi a tyto jsou s bramborami a nekynuté. Takže to jsou spíše takové placky ale v kombinaci s povidly a mákem moc dobré. Místo sádla můžete využít třeba všemi oblíbené a taky moc zdravé Ghí :-).




Mugcake s mákem

Mugcake je to proto, že se dělá doslova a do písmene v hrnku. Do hrnku dáte všechny suroviny a zamícháte v těsto. Hrnek pak dáte do mikrovlnky a zapnete na požadované stupně i čas. Pak už ho jen vyklopíte a je hotovo.

Jenže my nemáme mikrovlnku (stojím si za tím, že to není nic zdravého) a nemáme ani hrnek, co by snesl troubu - no nechtělo se nám to riskovat a tak jsme zvolili zapékací mističky. Jedna porce se nám vešla do dvou misek, ale už se to nedalo vyklopit v celku, tak alespoň takhle.

Každopádně je to super tip na rychlé jídlo třeba v práci, kde nestíháte nebo jíte za pochodu co zrovna máte po ruce a chtěli byste si k snídani nebo svačině dát něco zdravějšího. Většinou bývají po ruce lednice, tak je prostor na uskladnění vajec a tvarohu.




MAKOVÉ MUFFINY 

Upřímně se Vám tu přiznám, že mě kolikrát mrzí, že vymyslím recept, který mě naprosto dostane a nemůžu Vám ho zveřejnit, protože je psán pro někoho jiného. Takže pokud chcete recept na ty nejbožejší muffiny na světě, musíte si koupit celou krabici :-D. Tady se musím opravdu pochválit a je to navíc hrnkový recept, takže super jednoduchý bez vážení.




ZÁVĚREM 
Jsem ráda, že jsme se dali do spolupráce s kuchtící krabicí a každý měsíc stojíme před výzvou vymýšlení receptu z konkrétní suroviny. Díky tomu jsme vymysleli tyhle naprosto dokonalé muffiny, které mě samotnou překvapily, jak se povedly - a to jsem se bála, že to vůbec nebude jedlý.
Veškeré další informace o tomto zajímavém projektu, který můžete podpořit svým nákupem či dokonce i předplatným, se dozvíte na webu http://www.kuchynebezhranic.cz 
A určitě doporučuji sledovat jejich Facebook či Instagram.


Cena: 379kč

Žádné komentáře:

Okomentovat