20. října 2022

ČTEME: Slyšíš mě? aneb poetický příběh o přírodě pro nejmenší

Kniha, která mě svým vzhledem i názvem zaujala na první pohled a řekla jsem si, že bude ideální pro naši Olivku. Jmenuje se Slyšíš mě? a je to poetický příběh o přírodě. Zajímavostí je, že písmo bylo navrženo přímo na míru pro knihu. Vytvořil ho typograf Michal Tornyai. Recenze vznikla ve spolupráci s nakladatelstvím Portál, kterým jsem moc vděčná za několikaletou zásobu knih všeho druhu. 

"Kniha jako malá poetická hádanka. Cítíš vůni trávy? Kůru stromů? Jak chutnají borůvky? Kdo že je to všude kolem? Koho vidíme, cítíme, slyšíme? Přece přírodu: vůni lesního ovoce, šum listí, sametovou trávu… Obrázková kniha o všech zvucích, vůních a pocitech, které vnímáme už od malička. A také o tom, jak můžeme přírodě pomoci, aby zůstala přesně taková, jaká je."

Tak se na ni pojďme detailněji podívat.

 

 

 

LISTOVÁNÍ KNIHOU

Usmívající se cácorka vás provede celou knihou. Cíleně mluví přímo na děti, což je může snadněji vtáhnout do soustředění a vnímání ilustrací i poslechu krátkých textů v průběhu knihy.


 

Abych pravdu řekla, moc nemusím knihy zaměřené přímo na děti s dětskými ilustracemi. Až na pár výjimek a tohle je jednou z nich. Tato je tak jednoduchá a přitom krásná, že jsem se zamilovala na první pohled.


 

Celou knihu provází jen pár barev a v tom je taky velmi zvláštní a zajímavá. Barvy se vzájemně prolínají ale nepřekrývají, takže přichází několik nových odstínů. Ilustrace jsou opravdu jednoduché ale pro malé děti poznatelné.

 

 

Na každé dvoustraně je jedna věta, která mluví směrem k dítěti a dává mu formou hádanky různé nápovědy, aby zkusilo uhádnout, o koho nebo co se jedná.


 

Zkuste si všímat i drobných detailů, například šnečka, berušky, housenky či mravenců.


 

Zkuste si s dítětem představit ty situace a vyzkoušet je buď přímo nebo jen jako ve fantazijním světě, kdy si lehnete do trávy a ucítíte, jak je měkká, jak voní.


 

Popovídejte si třeba i o tom, jaké ovoce je nejsladší a kde se dá nasbírat. Které se trhá na křoví, které ze stromů, které sbíráte v lese atd.


 

Tím, že je určena pro děti od 1 roku, můžete povídání a listování přizpůsobit různě starým dětem a využít knihu už opravdu u těch nejmenších.


 

Dozvíte se i jak přírodě pomoct, když je smutná, takže kniha dětem už v útlém věku ukazuje správné chování a co je potřeba dělat, aby nám bylo na světě dobře.


 

Má celkem 32, tak jsem některé nechala jako překvapení, i když mě lákalo vyfotit všechny, protože je opravdu nádherná a plná uklidňující pohodové energie, což je v dnešní době taky dost potřeba.


 

Na konci je několik zvířat, které se na vás přišli podívat. Můžete si je zkusit s dětmi pojmenovat.


 

ZÁVĚREM

Kniha vás vtáhne hned na prvních stranách a celé prohlížení je příjemný zážitek. Sálá z ní klid a pohoda, kterou se necháte pohltit. V holčičce vidím naší Olivku, jak si užívá světa kolem sebe všemi smysly. 

Nemá úplně čistě bílé strany, ale spíš takové zažloutlé. Barvy jsou syté a svým vzhledem připomíná spíš knihu z dětství našich rodičů. I to se mi na ní moc líbí. 

Řadím jí mezi jednu z nejkrásnějšíc knih pro děti, které se mi kdy dostaly pod ruku a budu ji střežit jako oko v hlavě, aby mi ji holky nezničily. Teda .. co to píšu .. samozřejmě je Olivky! :-D (pšššt!)



 

Pokud vás kniha Slyšíš mě? zaujala a chtěli byste ji vašim dětem pořídit, najdete ji na eshopu nakladatelství Portál přímo ZDE.

 

Cena: 212Kč (původně 249Kč)


Žádné komentáře:

Okomentovat