17. října 2022

UČIME SE: Memolingo aneb zábavná angličtina pro děti i rodiče

Anglický jazyk, jak už jistě víte, je pro mě důležitý a důležité na tom všem je nejvíce to, jakým způsobem se vyučuje, jakým způsobem ho dítě nasává. Určitě nestačí jít pouze cestou slovíček, jenže právě slovíčka jsou ale základ.

Já vyrostla jen v obyčejné výuce slovíček a gramatiky bez mluvení. I když mě angličtina moc bavila, neplánovala jsem z ní maturovat, až přímo v maturitním ročníku jsem si řekla, že to zvládnu. Po maturitě jsem šla na pomaturitní intenzivní studium angličtiny. Naučila jsem se mluvit plynně, zvládla jsem jazykovou zkoušku TELC a chtěla vycestovat pryč jako Au Pair. V tom mi zabránila láska a tak jsem šla na další školu, kde ale bohužel byla výuka angličtiny česky a to mě absolutně utlo. Jsem ve fázi, kdy zvládnu koukat na film či seriál bez titulků ale sotva pozdravim

Věděla jsem, že to chci u holek jinak a již od útlého věku je vedu k angličtině především poslechem a kontaktem s rodilými mluvčími, což nám umožňuje naše školka i škola. Snažím se je podporovat i různými knížkami, aktivitami apod. Takže když mi přišla nabídka od Memolinga vyzkoušet jejich interaktivní obrázkové slovníky společně s herní soupravou, věděla jsem, že tohle prostě musím! A tak bych vám vše chtěla v dnešním (JIŽ TISÍCÁTÉM) článku detailněji představit.



CO TO JE MEMOLINGO A CO JSME SI VYBRALI

V memolingu jde nejen o vybudování bohaté slovní zásoby, ale také o její udržení. Základem jsou veselé obrázky a oboustranné karty. Také tři úrovně v každé tématické sadě, videa s kvalitní výslovností a srdcem celého Memolinga jsou různorodé způsoby her s figurkami, kostkami či žetony.

Protože holky nejsou už dávno žádné začátečnice a Klaudinka v angličtině válí mnohem líp, než já, vzala jsem z mho pohledu slovíčka, která jim mohou dělat ještě problém, a těmi jsou slovesa obou úrovní. K tomu jsme dostali i herní sadu, jako správní deskovkáři :-D.

Odlišení konkrétních témat najdete na spodní části krabiček.


 

VIDEA S VÝSLOVNOSTÍ

Jakmile si zakoupíte některý obrázkový slovník, získáte přístup k videím s výslovností. Jsou namluvené dítětem a znějí kvalitně se správným přízvukem. Z toho jsem měla upřímně obavy, že jim třeba nebude dobře rozumět, že to bude jako poslech z mých školních let, kdy jsem z kazeťáku nerozuměla ani prd. Ale vůbec tomu tak neni. Naopak se poslouchají moc hezky a jsou doprovázeny jemnou hudbou.

 

BROŽURKA K HERNÍ SOUPRAVĚ

S herní sadou proměníte Memolingo v deskovou hru, do které zapojíte celou rodinu a užijete si mnohem více zábavy. Brožurka vám nabídne až 25 možností hry s figurkami, přesýpacími hodinami, kostkami i žetonky. Ani my jsme ještě nestihli vyzkoušet úplně všechny hry, ale aspoň nikdo nemůže říct, že nemá inspiraci.




 

BROŽURKA KE SLOVÍČKŮM

V brožurce se dočtete, že Mrmolingo svým rozsahem, tématickým zaměřením a způsobem užití přesahuje kdejaké klasické slovníky. Plní mimojiné funkci didaktické pomůcky pro hravé zvládnutí základů jazyka. Detailně popisuje, jak se slovníkem pracovat a také obsahuje fonetickou abecedu.




 

OBSAH HERNÍ SOUPRAVY

Herní souprava kromě praktického látkového pytlíku obsahuje také čtyři krásné kostky ve čtyřech různých barvách (jo jsem milovnice kostek v deskovkách :-D), stejně tak i "meeply" za což palec nahoru, že to nejsou obyčejné figurky z člobrda, ale přímo deskoherní, dále dřevěné žetony ve stejných barvách jako ostatní komponenty a také přesýpací hodiny.

 




 

SLOVESA PRVNÍ ÚROVNĚ

Každá sada tématických obrázkových slovíček obsahuje celkem 100 kartiček. Slovesa první úrovně jsou například jít do postele, přinést, jíst, řídit, plakat, přijít, zlomit, prát se, sedět, kopat a mnoho dalšího. Je jich opravdu velké množství a i přes to všechno se s nimi dá pracovat prakticky a přehledně.





 

PŘEHLED JEDNOTLIVÝCH ÚROVNÍ OBTÍŽNOSTI

Slovesa první úrovně jsou rozdělena na tři obtížnosti, které snadno odlišíte čísly a barvami. Největší balíček má prostřední druhá úroveň se žlutou barvou.


 

První obtížnost obsahuje slovíčka například pomáhat, jíst, dívat se, zpívat, skákat, pít, kreslit, vidět, začít, chodit a mhoho dalších.



 

Druhá obtížnost obsahuje slovíčka například jít do postele, uklízet, jezdit, myslet, čekat, hodit, chytit, žít/bydlet, stavět, lhát a mnoho dalších. Slovíček v této obtížnosti je nejvíce.



 

Třetí obtížnost obsahuje slovíčka například mluvit, užívat, slyšet, vítězit, platit, schovat, snažit se, nést, vítat, natírat a mnoho dalších.



 

SLOVESA DRUHÉ ÚROVNĚ

Další várka 100 slovíček tedy konkrétně sloves, které jsou pro děti již pokročilé. Vidíte zde například slovesa vést, zapomenout, vysvětlit, ponechat si, kontrolovat, postrádat smysl, opalovat se, zdobit, objednat, ptát se a mnoho dalších. Sama rozhodně všechny neznám, takže jsem téma karet vybírala obecně pro celou rodinu.





 

PŘEHLED JEDNOTLIVÝCH ÚROVNÍ OBTÍŽNOSTI

Slovesa druhé úrovně jsou rozdělena taktéž na tři obtížnosti, které snadno odlišíte čísly a barvami, což je oku lahodící a nerušivé. Největší balíček má i v tomto případě prostřední druhá úroveň se žlutou barvou.

 

 

První obtížnost obsahuje slovíčka například vstoupit, míchat, zdobit, hýbat se, změnit, potkat, lyžovat, kousat, navštívit, učit a mnoho dalších.



 

Druhá obtížnost obsahuje například slovíčka věřit, mávat, třást se, uklouznout, odejít, cvičit, tleskat, rozhodnout se, existovat, ptát se a mnoho dalších.



 

Třetí obtížnost je opravdu náročná a obsahuje slovíčka například šeptat, důvěřovat, recyklovat, spojit, dýchat, vysvětlit, spolupracovat, hledat, pamatovat si, srovnat a mnoho dalších.



 

PŘÍKLADY HER S HERNÍ SADOU

Jak už jsem zmínila výše, her můžete vyzkoušet až 25, což je skvělý základ na různorodé trénování a výuku nových slovíček. Vybrala jsem pro příklad tři hry, které vám zlehka rozepíšu níže.


Tohle beru já:

Vědomostní hra, ve které máte za cíl nasbírat co nejvíce bodů. Budete potřebovat žetony a přesýpací hodiny. Také dbejte na to, aby byly zahrnuty slovíčka všech hodnot tak nějak rovnoměrně.

 

 

Každý z hráčů hledá slovíčka, která s jistotou uhádne a umisťuje na ně své žetony a je nutné umístit všechny, takže buď jít na jistotu anebo si zariskovat. To už je na vás a vaší odvaze.


 

Po vypršení časového limitu hráči postupně překládají zabrané výrazy a odkrývají slovíčka. To, co uhádli správně, si ponechají a následně spočítají body dle hodnoty kartičky. Cílem je nasbírat co nejvíce bodů a zároveň se seznámit s problematickými slovíčky.


 

Vysokohorská tůra:

Českou stranou vyberete libovolný počet slovíček, alespoň do mřížky 5x5 a českou stranou nahoru. K tomu si připravíte figurky a kostky. Všichni hráči startují ze stejného místa a prošlapávají si cestu postupně po úbočí hory.


 

O kolik kartiček se hráč posune určí kostka a je také potřeba se na takové tůře posilnit. Kdekoliv hráč zastaví, to slovo musí přeložit do angličtiny. Správné slovíčko zůstává až na konec hry jako občerstvení zdarma, ale pokud chybuje, vrací se o tři políčka zpět. Vyhrává ten, komu se podaří jako prvnímu dojít až na vrchol hory.


 

Rychlý mozek:

Tohle je klasická memorizační hra, ve které si musíte zapamatovat co nejvíce nových slovíček za určený čas. Stačí jen rozložit libovolný početnových, zcela neznámých slovíček, anglickou stranou nahoru. Je určena hráčům, kteří už dobře píší, protože si musíte zapamatovat co nejvíce slovíček, než uplyne čas a následně je napsat na papír. Vyhrává ten, kdo si jich zapamatoval nejvíce.




ZÁVĚREM

Memolingo je z mého pohledu svělá výuková pomůcka, kterou bych okamžitě zařadila do školní i předškolní výuky anglického jazyka. Společně s herní sadou, která obrázkový slovník zpestří, se z celé výuky stane hra a na tom záleží.

Obrázky jsou veselé a pro děti zajímavé na pohled. Písmo je na kartičkách dobře čitelné a kartičky jsou samy o sobě poměrně pevné - není to žádný papír typu pexeso ale kvalitní a pevný. 

Já jsem nadšená a moc se mi celý koncept obrázkového slovníku líbí. Učí se s ním nejen děti, ale také rodiče a v kombinaci s videoslovníkem všichni slyší správnou výslovnost, která se jen tak nezkomolí a kterou si děti správně zafixují.

Pokud vás cokoliv od Memolinga zaujalo, mrkněte na eshop https://www.memolingo.cz/ a vyberte si nějakou sadu dle vašich znalostí - určitě nezapomeňte bokem přihodit i herní sadu, která rozhodně nesmí chybět.

Věřím, že pro vás angličtina bude už jedině zábavou :-).


Cena: 349Kč


 

 

 

 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat