4. prosince 2022

BYDLÍME: Rozvoněná domácnost se svíčkami značky Rozvoněno

Stejně, jako jsem se před několika lety stala čajoholikem a ujíždím na čajích značky Sonnentor, tak jsem se stala i svíčkoholikem a i když pro mě dříve svíčky byly spíš takovým tím dárkem typu "nevim, co ti koupit, tady máš svíčku" (anebo mejdlo :-D), v posledních letech jsou pro mě tím nejhezčím dárkem (stejně jako ponožky! :-D) a užívám si atmosféru svíček celoročně.

Spolupráce s eshopem Econea.cz, kteří mi nabídli právě svíčky značky Rozvoněno, přišla doslova jako vánoční přání. Takový malý velký vánoční zázrak, který mi udělal neuvěřitelnou radost, až jsem si radostí poskočila. A tak bych vám chtěla svůj výběr v dnešním článku přiblížit víc.

Dočtete se nejen detaily o mém výběru, ale také o tom, co je česká rodinná značka Rozvoněno zač, protože každý produkt a každá značka má svůj příběh - a to mě na tom všem baví ze všeho nejvíce. Tak se na ně pojďme mrknout blíž :-).


 

MŮJ VÝBĚR SVÍČEK

Vybrala jsem si celkem 5 svíček, které mě v tu chvíli zaujaly nejvíce. Svíček je v nabídce víc a určitě je časem vyzkouším všechny. abych měla porovnání. Aktuálně jsem se zaměřila na vánoční svíčky nebo tématicky do zimního období ale nesměla chybět ani Klaudinčina milovaná růže a má oblíbená levandule - po těchto vůních jdu vždy jako první :-)

  • Betlémská záře
  • Jedinečná
  • V říši snů
  • Vánoční zázrak
  • Zimní nálada

 

BETLÉMSKÁ ZÁŘE

Abych pravdu řekla, ještě jsem doma neměla žádnou svíčku s kadidlem a nejlepší byla reakce holek, když jsem jim dávala svíčky očmuchávat a říkala, co to je za vůně. Kadidlo je doslova zvedlo ze sedačky :-D, tak jsme alespoň tématicky navázaly na to, co je to kadidlo a jak se to liší od jejich myšlenek. Betlémská záře byla jasná volba pro vánoční období. Na vůně nejsem moc náročná. Voní mi většinou dá se říct vše, co je přírodní a jemné. Tato vůně je příjemně kořeněná a stačí, když hoří chvilku, aby jemně provoněla místnost. Být výraznější, asi by mě už tahala za nos ale jemně je to naprostý ideál.


 

"Myrha a kadidlo jsou nerozluční parťáci již celá staletí. Jako tandem se skvěle doplňují a tvoří oblíbenou směs pro vykuřování a očistu prostor. Myrha má bylinné balzámově-kouřové aroma, kadidlo naopak kořenité a zemité. Éterické oleje myrhy a kadidla se získávají z pryskyřice stromů - myrhovníku a kadidlovníku pravého. Myrha byla v minulosti užívána i do balzamovací masti a byla vysoce ceněná. V současnosti se hojně užívá v aromaterapii a kosmetických přípravcích. "


 

JEDINEČNÁ

Když jsem dala Klaudince přivonět, vzala si svíčku do ruky a utekla do pokoje, že s ní bude spát a bude ji mít celou noc u nosu :-D. Už při výběru svíček jsem přesně tohle očekávala. Klaudinka si vůni růží zamilovala už u květinové vody, kterou jsem ji stříkala na vlasy. V kombinaci s geránií je to opravdu příjemná holčičí až ženská vůně, kterou šetřím spíše pro dcerku a zapaluji ji, když je zrovna doma. Já osobně nejsem na vůni růže, mám raději jasmín, levanduli nebo šeřík ale pro milovnice růží je tohle dokonalý TOP :-).


 

"Éterické oleje z geránie a palmové růže se v aromaterapii řadí k výsostně ženským esencím. Harmonizují výkyvy emocí, neklid a vyčerpání a laskavě pohladí všechny případné bolístky."

 

 

V ŘÍŠI SNŮ

Levandule je moje láska, ale nebylo to tak vždy. Až několik let zpátky, jsem začala mít levandulové období, kdy jsem ji nastrala opravdu všude a to včetně sušenek. Nevím, jestli mě opravdu uklidňuje tak, jak se to o ní říká anebo jestli je to u mě už spíš jen v hlavě, ale vůně mě baví a stejně, jako jsem vybírala pro Klaudinku růži, tohle byla jasná volba pro mě a reakce byla dost podobná - taky bych s ní nejraději upalovala do postele a měla ji u nosu celou noc.


 

Levandule se obecně využívá pro zklidnění těla a duše, protože povoluje stres i napětí a navozuje pocit klidu. Jakmile se takto uvolníme, lépe se nám usne. Využívám ji také v difuzéru u holek v pokoji, když je potřebuju k večeru už vypnout :-D. Tato svíčka v době obsahuje i přímo levandulové kousky.


 

VÁNOČNÍ ZÁZRAK

Vánoční zázrak je moje TOPka mezi těmito svíčkami. Pokud chcete z Rozvoněna vybrat něco opravdu vánočního, je to tato svíčka, která voní přesně tak, jak by pro mě měl vonět domov v poklidném adventním období. Připomínající vůni perníčků čerstvě vytažených z trouby.


 

Je to přesně ta svíčka, která ze všech zmizí jako první, i když bych si ji teda chtěla rozvinout minimálně do Vánoc. O Štědrém dni bude totiž nejkouzelnější :-).

 

 

ZIMNÍ NÁLADA

Zimní nálada je vůně, ve které převládá pomeranč a doplňuje ho skořice s hřebíčkem. Je to přesně ta vůně, kdy se začínáme horem dolem ládovat pomeranči nebo mandarinkami (přitom by se citrusy měly v chladném období naopak omezovat, haha).


 

Zimní náladu zapaluji, když venku padá sníh nebo mrzne a je to přesně takový ten plamínek, ke kterému chcete přiložit ruce a ohřát se. Malé světélko, připomínající, že se Vánoce už blíží :-).

 

 

CO SE SKRÝVÁ POD VÍČKEM

"Ručně vyrobená 100% přírodní svíčka s kokosovo-sójovým voskem a knotem ze 100% bavlny. Neobsahuje ani kapku palmového oleje, živočišných látek nebo syntetických ingrediencí. Ve srovnání s parafínovými hoří až o polovinu déle (až 25 hodin), nešíří kolem sebe škodlivé látky a je 100% biologicky odbouratelná."

 


 

JAK SVÍČKA HOŘÍ

Na svíčkách se dočtete, že je důležité, aby hořela alespoň 30 minut a méně než 4 hodiny. Tak z nich totiž vytáhnete maximum a budou vám dělat radost celkem až 25 hodin. Pokud byste ji nenechali dostatečně rozhořet anebo naopak nechali hořet až moc, nebyl by v ní vosk správně rozložený a zůstal by okolo knotu nevyužit. Pokud by vám zajímalo více informací o svíčkách a proč se vyhýbat klasickým parafínovým, můžete mrknout do článku Trable parafínových svíček.


 

VŮNĚ LINOUCÍ SE DOMOVEM

Baví mě, jak je každá z těch vůní jedinečná, různorodá, jiná. Jak si je vždy nejdříve sama očmuchám a následně vyberu, kterou zrovna zapálím. Přesně, dle aktuální nálady i venkovního počasí. Vůně jsou jemňoučké a příjemné. Nepřečmucháte se jich, naopak podtrhnou atmosféru pohodlí a útulna vašeho domova.


 

O RODINNÉ ZNAČCE ROZVONĚNO

"Ester, Michael a políčko voňavé levandule. To jsou tři hlavní semínka, ze kterých vyrostla rodinná značka Rozvoněno. Manželé Schmidtovi nechali aromatickou bylinku za svým domem růst bez zásahu syntetiky a radovali se z každého nového výhonku. Společně s fialovými kvítky v nich postupně vykvetla touha rozvonět životy dalších lidí. Jak jinak než přírodou... :) A tak vzniklo Rozvoněno.

Pod rukama jim ožívají především svíčky ze 100% přírodních vosků, hlavně kokosového a sójového. Přimíchávají do nich kouzelně voňavé směsi kvalitních éterických olejů i kvítky levandule z pověstného políčka. Esenciální olejíčky se jim daří kombinovat tak skvěle, že na přání zákazníků rozšířili nabídku také o směsi éteráčků a bytové osvěžovače vzduchu. 

Rozvoněné produkty vznikají ručně na jižní Moravě a každý kus je originál. Pod palcem přitom mají všechny kroky výroby a usilují o to, aby jejich výrobky zatěžovaly naši krásnou Zemi co nejméně to jde. Do své manufaktury pouští pouze čistě přírodní ingredience a minimalizují vznik odpadů. Jejich designové svíčky tak vznikají ze sklenic od jogurtů, plní je přitom opakovaně a používají etikety z organického odpadu z ječměne a z recyklátu. "

Kromě těchto svíček ve skle, vyrábějí také směsi éterických olejů, osvěžovače vzduchu, svíčky z včelího vosku, čajové svíčky bez stojánku i přímo skleněné stojánky na čajové svíčky. 

Osvěžovače vzduchu i směsi éterických olejů jsou ve stejných vůních, jako tyto svíčky a já asi ten vánoční zázrak budu potřebovat po litrech :-D !!!


 

ZÁVĚREM

Rozvoněno nám doma podtrhlo vánoční atmosféru a veškeré přípravy. Jako svíčkoholik si každou ze svíček užívám a líbí se mi, že po nich zůstane sklenička, kterou mohu použít na cokoliv dalšího - nákupy v bezobalovém obchodě, jedlé dárky pro rodinu či přátele nebo třeba jako svícínky na jiné svíčky a mnoho dalšího.

Určitě mrkněte i na další poklady z této řady typu Klid v duši, Svobodný nádech, Svěží vánek, Hodně štěstí, Jarní probuzení, Neobyčejná či Symfonie pocitů. Svými názvy mi připomínají názvy čajů Sonnentor, které vše umí také dokonale vystihnout. To je prostě umění, které mě neskutečně baví.

Děkuji, že jsem mohla objevit zase další značku, u které rozhodně zůstanu a na kterou bych třeba sama nemusela ani přijít i přes to, že jsem víc a víc zaměřena na zkoušení produktů zlatých českých ručiček, u kterých mě ale baví především příběhy - však víte, sny jsou přece od toho, aby se plnily a každý z nás si ten svůj píše :-).


 

Pokud vás produkty malé rodinné značky Rozvoněno zaujaly a chtěly byste si je pořídit k podrthnutí nejen vánoční atmsféry vašeho domova anebo jako vánoční dárky pro své blízké, najdete je na eshopu econea.cz přímo ZDE.


Cena: 245Kč

 

1 komentář: