29. srpna 2023

ŠKOLÁCI: Dětská dřevěná rostoucí židle Sedees aneb sedí vaše děti správně?

Nejen s nástupem do školy, ale už v době, kdy děti chtějí samostatně sedět u psacího/jídelního stolu aniž by měly dětskou jídelní židličku, bychom měli začít přemýšlet nad tím, jak by to sezení mělo opravdu vypadat. Mělo by být v první řadě zdravé, ale jak toho docílit?

Na trhu je mnoho rostoucích židlí, takže výběr je opravdu veliký. Já sama jsem si s výběrem docela dala a dlouho jsem nevěděla, jakou židli vůbec pořídit. Raději, než abych pořídila něco špatně, jsem nepořídila nic a holky využívaly malý dětský stolek, ke kterému se vešly obě dvě.

Z Klaudinky byl najednou budoucí prvňáček a já už potřebovala židli rozseknout. Jenže jsem v nich neviděla úplně rozdíl. Řešila jsem nejvíce Jitro vs. Sedees. Sedees se mi líbila mnohem víc vzhledem, ale pořád se to ve mně hrozně bilo. Zjistila jsem ale, že na eshopu samostatne-dite.cz prodává moje milá Valina právě značku Sedees a jelikož vím, že za to, co prodává, by dala ruku do ohně, napsala jsem jí s prosbou o radu a pomoc. 

Bylo mi řečeno, že poměrem cena x kvalita je lepší Sedees a osobně nemá ráda šoupací židle. Mezi Jitro a Sedees je rozdíl v nohách - jedna má nohy do L a druhá má klasicky V. A já se nakonec rozhodla pro Sedees a to z důvodu nohou a vzhledu.

Tak se na ni pojďme podívat detailněji :-).

 

 

 

Holky mají pokoj vymalovaný žlutou (banánovou) barvou a celkově žluté prvky, protože ji považuji za hřejivou, pozitivní, energickou barvu, která rozzáří dětský pokoj a opticky ho zvětší. Když zapadá slunce, je to tuplem nádhera. Rostoucí židli jsem tedy vybrala krásně žlutou v kombinaci se světlým dřevem, bez výřezu v opěradle.

 

 

Zádová opěrka je prohnutá, takže nesedíte opření jako prkno, ale sezení je pohodlné i pro dospělého člověka. Židle má nosnost až 100Kg. Ne, že by se mi na ní vešel zadek (na šířku samozřejmě), ale pořád mě ještě unese hahaha. Deska na sezení a podnožka jsou nastavitelné do mnoha poloh přesně dle potřeb dítěte. Židle se dá využívat už pro děti od dvou let a poroste s nimi až do doby, dokud samy budou chtít. Časem se totiž dá podnožka vyměnit se sedátkem a tím je pro starší děti sezení zase o kus pohodlnější.


 

Na sedátku je prostor pro popruh, kterým bezpečně připoutáte dvouletého prcka při využití židle jako jídelní. Dá se k ní dokoupit také pultík, takže vznikne perfektní jídelní židle. Kromě pultíku se prodává i ohrádka pro ty malé neposedy. Děti by měly mít nohy vždy v 90° v koleni. Neměly by stát na špičkách a ani by neměly mít kolena výš. K tomu slouží několik zarážek, pro to nejpřesnější nastavení rostoucí židle.


 

Do zarážek v opěradle se přidává právě ohrádka nebo pultík. Když ji zrovna nevyužívá starší sourozenec, můžete ji využít pro mladšího. Nelíbila se mi ani úplně rovná horní zádová část. Naopak mi byl sympatičtější oblouk. Přijde mi, že lépe pokryje záda a lépe se děti mohou opřít.


 

Na následujících fotkách vidíte rozdíl velikostí mezi sedátkem a podnožkou. Holky je mají zatím obě takto, časem, až to bude potřeba pro pohodlnost, je případně prohodíme, pokud to bude nutné. To není žádná věda. Dají se jednoduše vyšoupnout a zašoupnout, což je skvělé na pravidelnou údržbu - holky je mají celé léto v kuchyni a dost to na nich bylo znát :-D. Kromě výšky nastavujete samozřejmě i hloubku sedátka i podnožky tak, jak to bude dětem vyhovovat.


 

Zrovna jsem psala kamarádce, že je skvělý tímto způsobem vyřešit židli od dvou let až do puberty, ale na střední asi na nich sedět nebudou. Jenže když se na ně tak koukám, proč by ne že? Vzhledem jsou dle mého nadčasové a tím, že nemají v opěradle žádné výřezy, mohou vydržet opravdu věčně. Náhradní díly se dají případně snadno dokoupit, takže jsou opravdu věčné.

 

 

Nevím, jak to máte vy, ale mně se tykto ty nožky líbí mnohem více. Aby se nedřely nebo nedrhly o podlahu, máme na ně dokoupené filcové podložky, díky kterým se židlí velmi dobře manipuluje i nejmladší Olivka ve 3,5 letech. Filcové podložky stojí doslova pár korun, jsou samolepící a jednoduše je na nohy připevníte.



 

Vidíte kolik různých způsobů poloh židle nabízí a to jak sedátka, tak i podnožky. Do jaké nejvyšší i nejnižší polohy je můžete nastavit. Drážky jsou od sebe doslova pár centimetrů a tím se dají lépe polohovat. Což detailněji uvidíte na následujících několika fotkách. Rostoucí židle Jitro má drážky od sebe přibližně o centimetr dál. Z mého pohledu je to další plus pro Sedees. Někdy stačí opravdu kousek, aby byla poloha dokonalá.




 

Drážky jsou zaoblené a bez ostrých hran. Sedátko se podnožkou si do nich umí sednout způsobem, že je posunete silou, když s nimi delší dobu nejezdíte. Drží pevně, že nekloužou pod zadkem ani pod nohama ale zároveň je většinou snadn vysunete a zasunete. My je přes léto máme v kuchyni, jak jsem se už zmínila, takže se s nimi nemanipulovalo a sedly si způsobem, že je Tom musel trochu víc dolovat ale ani po dvou letech aktivního používání se nepovolily, nezačaly prokluzovat, nic.


 

Kolikrát čtu dotazy na rostoucí stůl, ale jakmile máte rostoucí židli, nepotřebujete ještě k tomu rostoucí stůl. Židle se umí přizpůsobit všem stolům. My je měli přizpůsobené stolu v kuchyni a chystáme se je před nástupem holek do školy přizpůsobit psacímu stolu v pokojíku, kam se holky na školní rok zase víceméně přesunou. 


 

Židle je stabilní, nekýve se, nehoupe se, je pevně na všech čtyřech nohách. Veškeré hrany jsou zaoblené a uhlazené. Jakmile by se vám něakým způsobem kývala, zkontrolujte všechny šrouby, jestli je vše správně dotažené. 


 

Rostoucí židle Sedees je skvělou ekologickou volbou. Je vyrobena z bukového dřeva, je to český výrobek, takže žádná doprava přes půlku planety. Nahradí jídelní plastové židličky, protože ji můžete využít už u nejmenších dětí. A přijde vám v plochém balení s co nejmenším volným prostorem. Ale zároveň je testovaná ve zlínském institutu pro testování a certifikaci a také ve Zdravotním ústavu se sídlem v Ostravě. Splňuje evropské normy pro vysoké židle i přísnou českou vyhlášku týkající se hygienické nezávadnosti výrobků určených pro děti.

 

 

My k židli dokoupili ještě podsedáky, které jsou z molitanu a snímatelného nepromokavého potahu na suchý zip, který většinou stačí otřít houbičkou nebo hadříkem, ale taky ho občas hodim do pračky po delší době, kdy se holkám povede řádit. Zakoupíte je ve dvou velikostech (velké a klasické) vzhledem k prohození sedáku s podnožkou. My máme klasickou velikost a holkám se bez něj nechce ani sedět - vůbec se jim nedivím, jsou opravdu pohodlné. Na výběr máte z mnoha barev i proužků. Také se dají koupit ve výhodné sadě s náhradním potahem.




 

Holky mají psací stůl zatím společně. Vejdou se dobře vedle sebe a různě si tam kreslí, píšou, čmářou, malují. Úkolů ze školy moc nedostávají, spíš téměř žádné až na pravidelné psaní deníku a ještě uvidíme v průběhu školy, jestli je tam i na úkoly necháme společně nebo jestli budou jednotlivě, aby se vzájemně nerušily, protože se neustále strhávají a vymýšlí kraviny.


 

Může se zdát, že tam vedle sebe nemají dostatek místa, ale mají. Když se židle dají víc ke kraji a roztáhne se záclona, mají i skvělé světlo mnohem déle než v jinýh místnostech v bytě. Stůl je hezky široký a prostorný, takže tam má každá svoji část a šuplíky mají dokonce rozdělené všechny tři. Jak dlouho vydrží u jednoho uvidíme ale časem. Ne, že bychom měli druhý stůl kam dát ale do toho pokoje jsme už dostali věcí, že se všichni diví, takže plán je a stůl bychom pořídili úplně stejný - je totiž naprosto perfektní a podle představ.



ZÁVĚREM

Co jen dodat na závěr. Recenzi píšu (vostuda) po dvou letech aktivního každodenního používání všech tří cácorek střídavě. Třetí zatím pořizovat neplánuju, vystačí si se dvěmi ale třeba brzy změním názor a zjistím, že budeme potřebovat i tu třetí. Olivce se na nich moc líbí a mně nebaví neustále měnit polohy, aby seděla tak, jak má. 

Jen ta cena za ty dva roky docela poskočila, ale když si vezmete, že máte židli na tolik let, tak se ve finále vyplatí - jen je to vyšší jednorázová investice. Určitě bych ji pořídila mnohem dříve a využívala bych ji už u prcků jako jídelní židličku, aby se z ní vyždímalo opravdu maximum, co umí. Případně se složit s rodinou, protože je opradu parádní a já se jimi kochám neustále. Ani po těch dvou letech mě to nadšení neopustilo.

Má už toho ale za sebou dost. Holkám kolikrát padaly hračky ze stolu a jak si s nimi jezdily samy, tak je místy oprejskaná a obouchaná (na podnožce i sedátku). Vůbec je nešetřily, věčně je z pokojíku tahaly do kuchyně (já taky samozřejmě) ale přitom vypadají pořád krásně. Proto je dobré maximálně využívat i ty podsedáky, kterými vlastně sedátko chráníte.

Pokud vás rostoucí židle Sedees okouzlila tak, jako nás, a chtěli byste ji vašim dětem pořídit, najdete ji na eshopu https://www.chytrazidle.cz/.

Víc asi opravdu nemám, co dodat .. je to láska!

 

Cena: od 4790Kč

 

Žádné komentáře:

Okomentovat