29. listopadu 2023

HRAJEME SI: Devadesátky - Zábavná party hra (nejen) pro všechny, kteří prožili devadesátky

Jako nadšenec a milovník deskových her mám ráda jak napínavé dlouhé hry, tak i party hry s partou přátel, u kterých se nasmějeme a třeba i o sobě vzájemně něco nového zjistíme. Co rozhodně nehraju jsou klasické vědomostní hry a takový nostalgický tip je u mě vždycky vítán!

Navíc jako ročník 1989 je pro mě tato hra víc než trefná a s radostí jsem přijala nabídku od eshopu Familium, kteří mi ji poslali k recenzi. Pro mě osobně je to ten typ hry, který se neohraje a neomrzí. Karet je v ní šíleně moc a ještě navíc je interaktivní, protože písničky pouštíte pomocí QR kodu. Je to týmová party hra ale můžete ji hrát i ve třech hráčích.

Tak se na ni pojďme detailněji podívat :-).

 

 

 

BALENÍ HRY

Já teda ze hry byla nadšená ještě předtím, než mi vůbec dorazila domu. Tohle je moje téma, které mě baví a které si užívám v různých deskovkách (například Souboj generací). V té době jsem vyrůstala a děsně mě bavila, takže jsem se hlavně těšíla, jak to celé "prožiju" znovu. Balení je veselé, lákavé nemohla jsem se dočkat, až se pustím do prozkoumávání.


 

KARTONOVÝ INSERT

Za takové podobné inserty ve hře, kde je hromada karet, jsem ráda, protože je v něm necháváme. Když se vyndají, často hromádky padají, sesouvají se a takto je to skvěle vyřešené. Takže karty vždy jen promícháme a bereme si přímo z krabice. Tohle jsou ještě nerozbalené karty, kdy byla část každé barvy ještě nahromaděná společně v jednom balíčku. Po rozdělení vznikne prostor ještě na časomíru a figurky.


 

OBSAH HRY

  • 540 karet
  • Hrací deska
  • 3 figurky
  • Pravidla hry
  • Přesýpací hodiny


 

HRACÍ PLOCHA

Hrací plocha je sama o sobě pěkná podívaná .. můžete vidět Kelly Family, oblíbené hry, psací stroj, VHS, tamagochi a mnoho dalšího. Na to jak je velká obsahuje poměrně málo políček. To mě překvapilo ale zároveň ji nebudete hrát moc dlouho a pak si můžete dát repete.


 

PŘÍKLADY HERNÍCH KARET S ÚKOLY

V kartách je doslova 3820 úkolů, tak se na některé z nich pojďme podívat blíž. Karty jsou rozlišeny barevností a každá sada zahrnuje 2 roky. Všimněte si také QR kódů, se kterými přehrajete konkrétní skladbu. Některé úkoly jsou vtipné, jiné zasahují různé události, nechybí ani speciální karty, předvádění či rýmování.






 

TAK HURÁ DO HRANÍ!

Rozdělíte se ideálně na dva týmy, ale pokud vás je víc, můžete i na tři. V každém týmu musí být minimálně 2 hráči.

Střídáte se v tazích karet s úkoly. Nehází se kostkama, to se všimněte. Například u popsání výrazu se můžete posunout maximálně o tři pole a záleží na tom, jak budete úspěšní. U jiných karet se posouváte až o jedno pole apod. Se speciálními kartami můžete dokonce couvat.

Zvítězí ten tým/jednotlivec, který jako první dojde do roku 2000.



 

ZÁVĚREM

Zavzpomínáte si na vypalovačky, discmany, videokazety, Bravíčka, Eso, Počasíčko, Eurotel, mrkváče a k tomu si pustíte neuvěřitelné množství vypalovaček té doby, které určitě doporučuji mít v pozadí pro mnohem lepší atmosféru. Vše ale bude promícháno zajímavými i zásadními událostmi ať už v politice, tak i ve sportu. 

No a páteční/sváteční večery se sklenkou vína nebo basou piva jsou vyřešené! Tomáš je sice úplně z jinýho světa ale naštěstí ho takové hry baví a oba se od sebe vzájemně něco naučíme. On navíc mnohem víc rozumí holkám a vyzná se v některých výrazech, které ještě ke mně nestihly dojít :-D.

Často rádi sáhneme po deskovce, která je oddychová, nemsuí se u ní moc přemýšlet a chceme být víc v koopu v přáteli, než proti nim. Zvlášť, když se teď celkově mnohem míň vídáme. Za nás tedy jedna velká paráda! Neočekávejte extra luxusní zážitek, ale pokud se toto období vás osobně týká, budete nadšení a spokojení.

Nemusíte být komplet hráči narozeni v devadesátkách, to je spíš z nostalgie, protože vás to mnohem více zasáhne tématicky. Doporučuju mít alespoň jednoho hráče z devadesátek v každém týmu.

Hru Devadesátky najdete na eshopu Familium.cz přímo ZDE a nezapomeňte mrknout taky na další dálky určené rodině, přátelům apod. Mají tam parádní výběr všeho možného :-).


Cena: 797Kč (původně 890Kč)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat