7. ledna 2019

HRAJEME SI/ZPÍVÁME: Xylofon + Zpívej a tancuj

Xylofon máme už dlouhá léta, ale problém byl v tom, že je dřevěný. Je opravdu krásný, veliký, neustále hraný, moc oblíbený, ale přeci jen kovový je kovový.

V Babyclubu máme vždy hudební část, kdy si děti rozeberou hudební nástroje a zpívají se písničky.

Sofinka vždy sahá po kovovém xylofonu, takže jsem věděla, že to je jasný dárek k Vánocům, ale čím to hraní zpestřit? Hmm?

Již máme dlouholeté a hlavně skvělé zkušenosti s kartičkami Říkej a předváděj - Batolata, takže další level kartiček, tentokrát těch hudebních, byl tou nejlepší volbou. Ty jsem již měla doma delší dobu připravené v mé "schovce dárků"

Pojďme si je představit :-).




XYLOFON BINO


Když jsem xylofon sháněla po kamených obchodech u nás v Sokolově, nikde nebyl k sehnání, a když už jsem na nějaký narazila, tak se mi nelíbil.

Chtěla jsem klasický, barevný, kovový xylofon. Ne žádnou sadu, jelikož mají holky hudebních nástrojů plný box a víc jsem přikupovat nechtěla, aby měli několik nástrojů dvakrát. A to by člověk nevěřil, jaký to je problém.

Jelikož jsem na Funkids chystala objednávku vánočních dárků, tak jsem se podívala jestli právě tam nenajdu nějaký xylofon. No a díky bohu našla!

V době objednání na eshopu nebyl takový výběr, jako je teď. Rozhodovala jsem se mezi dvěma xylofony a nakonec jsem vybrala tento zakulacený. Líbí se mi totiž možnost zastrčit paličku přímo do něj - tím pádem je stále kompletní.
 



Je pevný a bytelný. Palička se vytahuje a zastrkuje trochu ztěžka, ale to se podle mě časem krapet opotřebí a půjde to jako po másle. 




Také se mi líbí, že prostor pro paličku je ve tvaru ucha, za které se dá xylofon přenášet. A malým dětem se tak lépe nosí.
 



ZPÍVEJ A TANCUJ - PEC NÁM SPADLA


Díky těmto kartičkám se dítě seznámí s rytmikou, intonací a variabilitou zpěvu. Také si vychutná radost z pohybu a tance :-).




OBSAHUJE

  • 6 písničkových karet s notami
  • 6 písničkových karet se slovním popisem tance
  • 6 tanečních karet
  • Návod

K jedné barevné písničce patří tři stejně barevné karty - karta s notovým zápisem, karta s celým textem písničky a taneční karta.


PÍSNIČKY

  • Na tom pražskym mostě
  • Adámku náš, copak děláš
  • Běží liška k táboru
  • Běžela ovečka
  • Halí, belí
  • Kočka leze dírou, pes oknem
  • Šel tudy, měl dudy
  • Ovčáci, čtveráci
  • Pec nám spadla
  • Pod naším okýnkem
  • Skákal pes přes oves


TANEČNÍ KARTIČKY

Jednotlivé taneční prvky děti samy, nebo s Vámi, předvádějí v rytmu písničky a postupem času již mohou tancovat samy.

Pomocí tanečních kartiček si také při dalším hraní jednotlivé prvky snadněji vybavíte.

Kartičky jsou oboustranné.







KARTIČKY S PÍSNIČKAMI

Kartičky s písničkami jsou oboustranné a vždy pod textem obsahují nápovědu pro pohyb stejně, jako na tanečních kartičkách. Takže jakmile pak víte, jak pohyb provádět, stačí Vám tancovat jen s touto nápovědou.





KARTIČKY S NOTAMI

Notový zápis neobsahuje rytmiku, tedy například čtvrťové a půlové noty. Při hraní či zpívání je potřeba, aby rytmus nejdřív předvedl rodič nebo pedagog.

Důvodem pro toto provedení je, aby byl notový zápis co nejjednodušší a pro malé děti co nejpřehlednější pro první experimentování s hraním na xylofonu.

Noty si můžete v kartě vybarvit podle svého xylofonu :-).





Nelekejte se, že Vám nevychází kartičky. Kartičky s písničkou Skákal pes přes oves jsou z druhé strany informační, takže jsem samozřejmě v první chvíli plašila, že nemám všechny kartičky.




Na druhé straně karet s písničkou Skákal pes přes oves, se dozvíte základní postavení, které využijete na začátku každé písničky. A také si na kartě můžete vybarvit noty dle vašeho xylofonu, aby se Vám případně snadněji hrálo.




DOPORUČENÝ VĚK

Toto hudební kombo v podobě xylofonu a kartiček Zpívej a tancuj, bych viděla ideálně přibližně kolem věku 2+.

Kartičky se oficiálně doporučují pro děti ve věku 3+, ale každé dítě je na tom jinak a věřím, že spousta z nich si rádo zatancuje už dříve.

Xylofon jako takový doporučuji již v době, kdy dítě začne stabilně samo bez opory sedět.


ZÁVĚREM

Krásné zpestření v podobě základních písniček, hry na xylofon a jednoduchých tanečních pohybů.

Jsem nadšená a oboje doporučuji jako úplný základ dětského pokojíčku :-).

Pokud byste chtěli svým dětem pořídit to samé, xylofon najdete na eshopu Funkids.cz přímo ZDE a kartičky Zpívej a tancuj jsou pro změnu přímo ZDE.

Mrkněte ale i na TUTO sadu a TUTO sadu :-).


CENA: 

  • Xylofon 295Kč
  • Zpívej a tancuj 125Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat