10. ledna 2019

ZKOUMÁME: Vykopávání minerálů DIY

Klaudinka dostala k Vánocům sadu na vykopávání dinosaura, konkrétně Tyranosaura a hodně jí to chytlo - stejně tak i Sofinku.

No a jelikož je to taková "jednorázovka", která by poměrně dost lezla do peněz, tak jsem si říkala, že by nebylo na škodu zkusit to nějakým způsobem po domácku.

A napadlo mě vykopávání minerálů, kterých máme doma hned několik - Klaudinka je má v truhličce jako svoje poklady.





CO BUDETE POTŘEBOVAT

  • Sádru
  • Různé druhy minerálů
  • Plastový talířek
  • Tácek
  • Nářadí pro vykopávání



POSTUP

Balení sádry se dá sehnat doslova za pár kaček velký balík.

Připravila jsem si plastový talířek - takový ten hluboký, co bývá na akcích na polévky/guláše apod.




A snažila jsem se řídit návodem, který je na balíku sádry.

Jelikož jsem potřebovala jen malé množství, tak jsem se to snažila přepočítat - což je věc, která mi fakt nejde :-D.

Došla jsem k tomu, že budu potřebovat 250g sádry a 125ml vody. 

Nasypala jsem do talířku 250g sádry a přelila ji tedy 125ml vody. Trochu jsem talířkem zatřásla, aby se sádra rovnoměrně ponořila a nechala jsem ji minutu odstát - tak, jak je psáno v návodu.

Po minutě jsem hmotu zlehka promíchala vařečkou a přihodila minerály, se kterými jsem hmotu ještě několikrát promíchávala.




Když se mi zdála dostatečně promíchaná, trochu jsem ji sklepla, propíchla jsem pár bublinek a nechala zatvrdnout.




Sádra po několika minutách začala hřát, tak jsem ji dala na balkon, aby pořádně vychladla.

Po vychladnutí jsem ji vyklopila a začaly jsme s vytesáváním :-). 





Na vytesávání jsme použily nářadí z kupované sady, ale určitě se to dá vyřešit i něčím, co doma najdete.




Vše jsem připravila na tácek tak, jak to vidíte na úplně první fotce článku, a sranda mohla začít.

Původně jsem aktivitu vytvářela pro Klaudinku, ale Sofinka se do vykopávek nadchla úplně stejně, takže jsem ji nechala pracovat a to byste nevěřili, jak se u toho dokáže soustředit :-).




Sofinka ve dvou letech sice ještě nemá sílu na to, aby uštípla kus sádry ale to soustředení na to, aby se trefila do stejného místa, na to bych dokázala koukat celý den :-). 




No a takhle už vypadal průběh vytesávání a objevení dalšího kamene :-). 






ZÁVĚREM

Jedná se o aktivitu, která neomrzí, je levná, zaujme děti různého věku a dá se obměňovat podle aktuálního zájmu a fantazie.

Sada ze které máme nářadí a kterou moc doporučuji všem milovníkům dinosaurů se nazývá Cesta za Tyrannosaury. Je od Discovery a najdete ji ZDE.

Doufám, že se Vám naše vykopávání líbilo a že se jím třeba sami inspirujete :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat