28. března 2019

HRAJEME SI: Kde jsou všichni?

Tuto hru jsem měla vyhlídnutou už několik měsíců, než jsem se pro ni finálně rozhodla. Dřív jsem si nebyla jistá, protože jsem o ní nemohla najít žádné bližší informace, detailnější fotky či video. 

I když mám možnost spolupráce (zde konkrétně s Funkids.cz), tak se snažím vybírat pečlivě tak, abych nemusela kritizovat a jdu většinou na jistotu. Jenže v tomto případě jsem dlouho váhala a nevěděla jsem si rady.

Na jednu stranu mě hra zaujala na první pohled a to hlavně ilustracemi, vzhledem a nápadem ale na druhou stranu jsem nechtěla brát zajíce v pytli, abych nebyla zklamaná nebo aby recenze nebyla negativní - což jste si určitě všimli, že já téměř vůbec nepíšu negativní recenze.

Nakonec mi to už nedalo, tak jsem zatnula zuby a hru objednala.

No a co na ní říkám? To se už dozvíte v této detailní recenzi :-).




OBSAH BALENÍ

  • 2 domečky - červený a žlutý
  • 2 sady figurek - červených a žlutých
  • 2 sady samolepek na figurky



VZHLED DOMŮ

Když na mě z krabice vypadly dva domky, tak jsem byla na první pohled překvapená, protože jsem je čekala trochu větší ve srovnání s krabicí. Vzhled mají jako takový strašidelný pokřivený dům, což se mi líbí, že to není taková ta klasika ale už svým vzhledem zaujmou.




Pro představu velikosti jsem jeden z domků vzala do ruky. Dospělým se tedy mohou zdát menší, ale pro dětské ručky budou naopak veliké. Je to lehký plast, který na mě ale působí křehce, takže bych byla opatrná při manipulaci - a to hlavně na cestách.  




Dům se otevírá u střechy a je potřeba trochu více zabrat při otevření. Menší děti s tím mohou mít trochu problém - tím se dostáváme opět k té opatrnosti, aby nezabraly moc a dům se nezlomil. Tím nechci říct, že je plast nějak moc křehký, jent o chce trochu vyšší opatrnost. 




POSTAVY

  • Tatínek
  • Maminka
  • Dědeček
  • Babička
  • Brácha
  • Bráška
  • Ségra
  • Sestřička




MÍSTNOSTI

  • Koupelna
  • Herna
  • Pokojíček
  • Jídelna
  • Kuchyně
  • Zahrada




PŘÍPRAVA HRY

Stačí jen figurky vyloupnout ze stojánků a podle čísel nalepit jednotlivé samolepky postav - tedy členů rodiny. Následně rozdělit mezi hráče a je hotovo.




CÍL HRY

Cílem hry je hledat a úspěšně najít všechny členy rodiny, které se ukrývají v prostorách velikého domu. Vítězí ten, kdo má největší počet správných odhadů.


PRAVIDLA HRY

  • Kladené otázky musí znít tak, aby se na ně dalo odpovědět pouze ANO či NE.
  • Získané odpovědi si hráč poznamenává zasunutím figurek ve spodní části hry.
  • Je jen jedna šance pro uhádnutí všech pozic soupeřových postaviček.



Pro jednodušší verzi se můžete dohodnout na nižším počtu postaviček pro ukrytí anebo si můžete určit počet místností - například jen vrchní část domu. 




ZÁVĚREM

Hra je v podstatě na stejném principu, jako jsou hry Hádej kdo jsem anebo Lodě.

Rozvíjí slovní zásobu, logické uvažování, kladení správných otázek a v neposlední řadě také jemnou motoriku.

Musím říct, že jsem ze hry opravdu nadšená. Líbí se celé rodině a mám velikou radost, že jsem zariskovala a hru pořídila.

Přijde mi skvělá i na delší cesty do auta či vlaku. Tím, že je lehká, je i jednoduše přenosná.

Oficiálně je určena pro děti ve věku 3+ a horní hranici bych viděla až někde v puberťáckém věku.




Doufám, že Vám tato recenze pomůže v rozhodování a že se pro ni také rozhodnete. Najdete ji na eshopu Funkids.cz přímo ZDE


Cena: 275Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat