11. března 2019

UČÍME SE: Počítání s dřívky DIY

Sofinka má počítací období už snad půl roku. Počítá všechno co jí přijde do ruky nebo co zrovna vidí (lidi v autobuse, projíždějící auta, značky, stromy) a počítá jak česky, tak i anglicky. 

Když jsem si říkala, jak to počítání posunout u takového prcka zase trochu dál, došlo mi, že nemá vlastně žádné takové ty nasazovací kroužky podle počtu.

A tak jsem si vzpomněla na typickou Montessori matematickou pomůcku - vřeténka, a zkusila je vyrobit doma z toho co dům i příroda dala :-D.




CO BUDETE POTŘEBOVAT

  • 15 nařezaných klacíků
  • 3 ruličky od toaleťáku 
  • Kus kartonu
  • Fixu/Lihovku
  • Ulamovací nožík 
  • Lepidlo
  • Tácek


POSTUP

Jednotlivé nařezané klacíky vznikly z delších větví, které jsme našli po cestě ze školky. Manžel je pak nařezal na velikost zhruba 9-10cm.




Připravíme si ruličky od toaletního papíru a ulamovacím nožíkem je přibližně v polovině prořízneme, tím pádem nám z každé ruličky vzniknou 2 díly. 

Do této aktivity jich budeme potřebovat jen 5, ale pokud máte starší dítko a už byste ho chtěli seznámit i s konceptem nuly, tak zbývající ruličku využijete.

Připravíme si kus kartonu (ten jsem použila z víka od krabice) a zkusíme si ruličky rozložit abychom zhruba věděli, kam je umístíme.

Pak už si jen ruličky popíšeme čísly a přilepíme ke kartonu.

My použili klasické suché lepidlo a zatím to stačí, ale pokud chcete větší jistotu, zkusila bych vteřinové, případně tavku.

No a teď už jen stačí aktivitu předložit před dítě, ideálně na tácu (ty máme ve spolupráci s eshopem www.samostatne-dite.cz), a vysvětlit mu, o co v této aktivitě půjde a co je cílem.

Pokud chcete, můžete ještě klacíky dát do menší mističky. A pokud by se Vám hodila i samolepící čísla, která by vypadala i lépe, než (to moje) ruční psaní, tak je najdete také na eshopu samostatné-dite.cz a to přímo ZDE.




Úkolem montessori krabičky s vřeténky (a stejně tak i této aktivity) je naučit děti čísla 0 - 9 (v tomto případě 1-5 ale Vy si to sestavte, podle Vaší aktuálnosti) a pořadí čísel. Poté je představen koncept nuly a děti vidí a hlavně cítí množství, které koresponduje s danným symbolem - číslem.

Žádné komentáře:

Okomentovat