Sofinka má počítací období už snad půl roku. Počítá všechno co jí přijde do ruky nebo co zrovna vidí (lidi v autobuse, projíždějící auta, značky, stromy) a počítá jak česky, tak i anglicky.
Když jsem si říkala, jak to počítání posunout u takového prcka zase trochu dál, došlo mi, že nemá vlastně žádné takové ty nasazovací kroužky podle počtu.
A tak jsem si vzpomněla na typickou Montessori matematickou pomůcku - vřeténka, a zkusila je vyrobit doma z toho co dům i příroda dala :-D.
CO BUDETE POTŘEBOVAT
- 15 nařezaných klacíků
- 3 ruličky od toaleťáku
- Kus kartonu
- Fixu/Lihovku
- Ulamovací nožík
- Lepidlo
- Tácek
POSTUP
Jednotlivé nařezané klacíky vznikly z delších větví, které jsme našli po cestě ze školky. Manžel je pak nařezal na velikost zhruba 9-10cm.
Připravíme si ruličky od toaletního papíru a ulamovacím nožíkem je přibližně v polovině prořízneme, tím pádem nám z každé ruličky vzniknou 2 díly.
Do této aktivity jich budeme potřebovat jen 5, ale pokud máte starší dítko a už byste ho chtěli seznámit i s konceptem nuly, tak zbývající ruličku využijete.
Připravíme si kus kartonu (ten jsem použila z víka od krabice) a zkusíme si ruličky rozložit abychom zhruba věděli, kam je umístíme.
Pak už si jen ruličky popíšeme čísly a přilepíme ke kartonu.
My použili klasické suché lepidlo a zatím to stačí, ale pokud chcete větší jistotu, zkusila bych vteřinové, případně tavku.
No a teď už jen stačí aktivitu předložit před dítě, ideálně na tácu (ty máme ve spolupráci s eshopem www.samostatne-dite.cz), a vysvětlit mu, o co v této aktivitě půjde a co je cílem.
Pokud chcete, můžete ještě klacíky dát do menší mističky. A pokud by se Vám hodila i samolepící čísla, která by vypadala i lépe, než (to moje) ruční psaní, tak je najdete také na eshopu samostatné-dite.cz a to přímo ZDE.
Pokud chcete, můžete ještě klacíky dát do menší mističky. A pokud by se Vám hodila i samolepící čísla, která by vypadala i lépe, než (to moje) ruční psaní, tak je najdete také na eshopu samostatné-dite.cz a to přímo ZDE.
Úkolem montessori krabičky s vřeténky (a stejně tak i této aktivity) je naučit děti čísla 0 - 9 (v tomto případě 1-5 ale Vy si to sestavte, podle Vaší aktuálnosti) a pořadí čísel. Poté je představen
koncept nuly a děti vidí a hlavně cítí množství, které koresponduje s
danným symbolem - číslem.
Žádné komentáře:
Okomentovat