22. srpna 2019

LUŠTÍME: Časopis Tečka! - září 2019

Už je to tadyyy!

Před pár dny se na trhu objevil nový časopis pro děti ve věku 6 a více let, který je jako na míru dělaný pro všechny, co odrůstají z Puntíka.

Puntík má tedy od letošního srpna starší ségru, takže si už nemusíte lámat hlavu s tím, jaký časopis zvolit pro starší děti.

Já se to před několika měsíci snažila vyřešit, bohužel marně. Máme předplatné Rozmarýnky, ale holky si jí vůbec nevšímají a mě taky nijak zvlášť nezaujala a to jsem se tak moc těšila na změnu. Ale pokud chcete nějaké číslo zkusit, tak nemůžu říct, že by to byly úplně vyhozené peníze a třeba se Vám zalíbí jako časopis do foroty :-).

Měla jsem tedy docela velké očekávání a moc jsem se těšila. Zároveň jsem se bála, abych nebyla zklamaná a aby byl časopis přesně takový, jaký si představuji - aby v něm byl i kousek Puntíka :-).




V této recenzi Vás provedu prvním číslem časopisu Tečka! V těch dalších recenzích už budu vybírat jen to, co nás zaujalo nejvíce - tak, jak jste zvyklí z recenzí Puntíka.

Už na první pohled jsem si řekla jooo, to je ono! Protože už na první pohled na Vás dýchne část Puntíka a to jsem si přála, aby se rapidne nezměnil vzhled.

Tečka! je jedinečná v tom, že se jedná o dva časopisy v jednom. Uprostřed najdete všité Miničtení, které bude doprovázeno zábavným luštěním.




Vždy se chystají ohlížet za předchozím číslem, takže neváhejte a zasypávejte autory všemi různými fotkami a Vašimi zážitky, které jste s Tečkou prožili :-). Vše zasílejte na email tecka@mf.cz. A určitě sledujte facebookovou stránku a Instagram, aby Vám nic neuniklo.




Luštění je určeno už opravdu starším dětem, které něco zvládnou samy ale ve věku 6 let ještě spíše v doprovodu rodičů. Klaudinka je ráda za těžkou verzi labyrintu - prohlásila, že je hustej! :-D 




Dokonce se budeme nejspíše pravidelně dozvídat, kdo zrovna slaví. V tomto čísle jsme informováni o tom, že 26. srpna je Mezinárodní den psů.




Téma měsíce je KOMUNIKACE. Dozvíte se tedy informace o znakové řeši a prstové abecedě - tu si pamatuju z dětství a využívali jsme ji především v hodinách na ZŠ, když nebyl prostor psát a házet po sobě zmuchlané papírky se vzkazy.

Na druhé straně najdete průstřih, kterým zjistíte, kdo přistál na satelitu - je to taková obdoba prosvicovacích stránek. 

Dokonce si zkusíte vyluštit vzkaz z prstové abecedy. A také se na další dvoustraně dozvíte, jakým způsobem se dorozumívají rostliny, velryby, zvířata včely, netopýři nebo třeba zubři.




No a asi bude pravidelně i nějaký ten pokus. Za co bych byla opravdu vděčná, protože se poslední dobou snažím vyhledávat různé pokusy, ale všechno mi přijde okoukané, ohrané a nemůžu narazit na nic, co jsem ještě třeba neviděla.




A tady jsou .. moji noví miláčci Dubánci. Snad průzkumník Žárovka nezačne žárlit :-D. Dubánci jsou duboví lidičkové, které znám už delší dobu ale teď jsem absolutně vyměkla a hned jsem objednala jejich 3 knihy. Všimněte si v pravém dolním rohu, jak sedí na kadibudce .. to mi vytryskly slzy smíchy :-D. Jsou to božani a moc se těším na jejich další příběhy.  




Tohle tvoření se mi líbí tak moc, že se chystáme na reálnou verzi triček :-).




Dostáváme se do poloviny, kde už čeká Miničtení s názvem Co přinesl déšť. Je to příběh, ve kterém je hlavním hrdinou Zbyšek a příběh se odehrává na chatě u lesa. Písmo je větší, aby ho mohly dobře číst i začínající čtenáři a musím říct, že je příběh krásně ilustrovaný. 




V příběhu budete odpovídat na otázky, něco málo si i vybarvíte, vyluštíte bludiště, vyřešíte tajenku a na závěr celého příběhu vyřešíte kvíz.





Co Vám budu povídat. Nebudete vědět co luštit dřív a když už se do luštění pustíte, tak se Vám bude zdát, že je časopis nekonečný, kolik tam toho v něm je :-).




No a připomeneme si také hru, které jsme i my v dětství říkali "Nebe, peklo, ráj" a luští se s ní budoucnost. Z druhé strany se nachází krásné omalovánky, které si před poskládáním můžete vybarvit.





Dále si vyrobíte klíčenku s tajemstvím, kterou si můžete ozdobit, jak se Vám zlíbí.




Morčata v akci je komix, který k mému překvapení zaujal Klaudinku, která se u něj neustále chechtá a pořád se ptá, jak se jmenuje ta holčičk a že se jí moc líbí. Doufám, že to neskončí živým morčetem u nás doma :-D. 




ÚNIKOVKA !!! Já jsem na únikovky docela ujetá ale v reální jsme ještě nebyli, na to jsem posera a stresař :-D. Tak jsem se moc těšilaco za únikovku budeme řešit v tomto čísle a musím říct, že jsem si její luštění užila. Klaudinka skvěle asistovala, takže ji zvládnete i s mladšími dětmi.





A už jsme u konce. Uff :-D. Tečkou na konec je drobné luštění, které je krásně barevné a chytlavé.




Troufám si říct, že je teď všem jasné, jak to dopadne. No přece PŘEDPLATNÝM :-D !!!

Mrkněte na ty parádní výhody, krásné dárky k předplatnému a pokud berete Puntíka pro mladšího sourozence, tak můžete využít také sourozenecké předplatné se kterým ušetříte pěkné peníze.

Více informací najdete na webu https://www.casopistecka.cz/




ZÁVĚREM

Já jsem nadšená. Sice Klaudinka zvládne vše tak z poloviny, ale to vůbec nebaví. Už si Tečku prolistovala i vzhůru nohama a baví ji stejně jako Puntík. 

Tím, že je tam pro ní několik věcí ještě těžkých, se k ní můžeme vracet a může vše postupně sama doplnit. Takže z ní jen tak nevyroste.

V trafice stojí číslo 45Kč, ale pokud si časopis předplatíte, vyjde Vás na 35Kč a samozřejmě k předplatnému nesmí chybět ani plánované speciální příbaly :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat