5. května 2020

LUŠTÍME: Časopis Puntík - květen 2020

Když jsem viděla střípky květnového časopisu Puntík, řekla jsem si jen "jííídlooo". Joo, to já ráda takové vystřihovánky a holky taky. Takže jsme se moc těšily, jak budeme s průzkumníkem Žárovkou vařit a co nás v tomto čísle čeká.

Suma sumárům Vás tedy čeká voňavé jaro s Mylišáky, hledání rozdílů, panda Švanda, hrátky s čísly  a písmeny, To je ale zmatek, stolní hra s Olíkem a Lili, vaření s průzkumníkem Žárovkou, vystřihovánka kamna s dobrotami, puntíkovy nápady a mnoho dalšího.

Tak se na něj pojďmě podívat blíže :-). 




A CO NÁS ZAUJALO NEJVÍCE?


1. HLEDÁNÍ ROZDÍLŮ

Hledání rozdílů baví především Klaudinku. Ta se poslední dobou rozluštila až až a neustále by něco chtěla řešit, luštit, hledat, takže se vracíme i ke starším nedokončeným číslům. A konečně se mnohem více do luštění zapojuje i Sofinka. A zrovna hledání rozdílů byla jejich společná práce :-).




2. HRÁTKY S ČÍSLY A PÍSMENY 

Nemám ráda vystřihování jakože fakt to ráda nemám a jakmile vidím něco takového ťitěrného, tak jdu do mdlob. Vážně :-D. Takže v tomto případě jsem byla nadšená z krásné aktivity pro děti, ale zároveň mi přibyla vráska z představy, jak stříhám ten strom. No, vyřešila jsem to po svém a nedostřihla ho úplně :-D.




Tato aktivita je oboustranná. Z jedné strany máte čísla a květiny. Z druhé strany jsou písmena a obrázky. Proužek s čísly/písmeny posouváte kmenem stromu podle toho, co konkrétně má zrovna dítko ukázat.





3. TO JE ALE ZMATEK

Hledání nesmyslů je klasika, bez které si Puntíka nedovedeme představit. Jsme proto rády, že tam tým Puntíku vmáčkne alespoň jednu stranu, protože se u toho vždy pkěně nachechtáme :-).




4. STOLNÍ HRA S OLÍKEM A LILI 

Já už ani nevím kolikrátá stolní hra to už v Puntíkovi je, ale vždy jsou originální a jiné. Často se mě čtenáři ptají, které hry hrát s vouletými dětmi - tady máte odpověď: Kupujte Puntíka! :-D




V této hře máte za úkol nasbírat všechny barvy ponožek. Jeden z Vás bude hrát za Olíka, druhý za Lili. Kartičky s Olíkem a Lili jsou oboustranné. Podle barvy je z druhé strany vždy konkrétní ponožka. Budete k tomu potřebovat figurku a kostku. Je to tedy klasická "postupová" hra ale pro dvouleťáky ideální :-). 




5. PRŮZKUMNÍK ŽÁROVKA

Průzkumník Žárovka je moje láska. Tentokrát se s ním vydáme do kuchyně a pomůžeme mu najít potraviny do polévky, na kterou se chystá.



6. VYSTŘIHOVÁNKA KAMNA S DOBROTAMI
Opravdu nemám ráda stříhání, ale tady jsem se vyhecovala, protože jsem se na ta kamna a papírové vaření moc těšila. A taky holky už na mě naléhaly ať to vystřihnu, že chtějí vařit. 



Kamna mají otevírací dvířka, do kterých můžete dávat "dřevo". To si můžete třeba vyrobit z hnědého papíru, který zarolujete do malých ruliček jako polínka. Ke kamnům patří ještě dobroty v podobě pizzy, kuřecího stehna stehna, brambor, okurky a ryby. A abyste měli dobroty na čem podávat, vystřihnete si i talíř.




A pozor! Čáry máry fuk a z pizzy je vejce :-D. Pizza je totiž oboustranná a z druhé strany je nachystané volské oko pospané bylinkami.



7. TVOŘÍ CELÁ RODINA

Holky se ponořily do hraní s vystřihnutými kamnami a dobrotami, až se jim nechtělo vůbec dokončit tento balon. Ale mně se nápad moc líbí, proto jsem ho do recenze zařadila. Úkolem dětí je nachystat si proužky podle barev na balonu a nalepit je na něj tak, aby vznikl 3D balon. Děti procvičují barvy, jemnou motoriku a fantazii.


 
A kde Puntíka seženete? Je k dostání v trafikách Lagardere – Relay a Inmedio, Peal, Finex, Valmont, Presmedia, GECO a v obchodech Albert, Tesco, Globus nebo na Česká poště. Sama za sebe ovšem doporučuji předplatné, ke kterému si navíc můžete vybrat dárek :-). 
 

Více informací na oficiálním WEBU časopisu.


Cena: 39Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat