12. května 2020

LUŠTÍME: Časopis Tečka - květen 2020

Květnové číslo časopisu Tečka je doslova přeplněné různými aktivitami, nápady, luštěním, čtením a spoustou dalšího. Už při prvním listování jsem si řikala, že nebudeme vědět, co dřív.

V tomto čísle Vás čeká luštění a hledačka, komáří komix a bludiště, mezinárodní den rodiny a náčrt rodinného erbu, domácí lázně, zmizíkov, klasáčkův (naprosto skvělý!) recept, Dubánci, pokus květy na vodě, stolní hra Král dostihů, Sunny speaks English, svět zvířat - koně, proč jsou bobky hnědé?, komix Agenti ze Strašovic, křížovka, únikovka Únik z jeskyně, tečka na konec.

Stále se drží reálné fotky zvířete na titulce, což je paráda a což vždy zaujme na první pohled. Tým Tečky zvedá laťku a já jen zírám s otevřenou pusou. Klobouk dolu :-).




A CO SE NÁM LÍBILO NEJVÍCE?


1. HLEDAČKA 

Hledačka pravidelně top aktivita pro Klaudinku. Stále se jí drží stejně jako bludiště. A tady jsou navíc koně, které ji taky moc baví, takže o to je to hledání zábavnější.




2. BLUDIŠTĚ

Kudy se kominík dostane ke komínu? Může lézt po žebříku nebo procházet otevřenými dveřmi a když podle místností opíšete písmenka, zjistíte, jak se kominík jmenuje. Stejně, jako hledačky, bych bludiště moc ráda uvítala v každé další Tečce :-).




3. KDO SLAVÍ 

15.5 (na svátek Sofie) je mezinárodní den rodiny. Můžete si vyrobit jednoduchý stojánek z kamínku a drátku. Zjistíte, jak dobře se znáte. A také si nakreslíte rodinný erb. 



4. DOMÁCÍ LÁZNĚ

Krásný nápad s kuponky, které můžou děti využít pro své rodiče anebo se z toho udělá rodinný den, kdy si každý nějaký kuponek vylosuje. Musím říct, že to je skvělý nápad a takové to zpestření, které se v aktuální situaci opravdu hodí :-).




5. DNESKA VAŘÍM JÁ

Snídaňový lístek, kde si zaškrtáte, co zrovna chcete k snídani a necháte si vše připravit :-).




6. ZMIZÍKOV

Zmizíkov nás taky moc začal bavit. Zadíváte se na fotku, následně ji otočíte a snažíte se přijít na to, které věci z fotky zmizely. Je jich celkem 5, které je potřeba najít a i pro mě je to dost zajímavé a docela i náročné na paměť. Na něco přijdete hned, ale 5 věcí je opravdu dost a je to pěkně zákeřné :-).




7. KLASÁČKŮV RECEPT 

Klasáčkův jednoduchý recept, který si můžete připravit v podstatě okamžitě, pokud máte zrovna všechny suroviny. Což já stále nemám, protože jsem skleroza :-D. Ach jo. Mňam!




8. POKUS

Tenhle pokus jsem v poslední době potkala na několika různých stránkách, ale ještě jsme ho nezkoušeli. Což asi budeme muset napravit, když na mě různě vyskakuje.
 



9. DUBÁNCI

Dubánky pravidelně aktivně sleduji na Instagramu a nepřestává mě fascinovat, co jejich autor dokáže vymyslet za pózy. Dubánci jsou naprosto geniální a já jsem moc ráda, že je nepotkáváme jen v knížkách ale že se na ně můžeme těšit s každou Tečkou :-).




10. STOLNÍ HRA

Když už je číslo zaměřeno na koně, co by to bylo, kdyby dostihů nebylo. Už jako malé děti jsme pravidelně hrály Dostihy a sázky. Určitě si pamatujete takovou tu retro verzi :-). V tomto případě budete potřebovat balíček žolíkových karet, figurky koní, žetony a tužku s papírem. Hra je určena pro dva a více hráčů.
 



11. SVĚT ZVÍŘAT

Koně aneb krasavci s hřívou. Dozvíte se zajímavé informace o jejch očích, zubech, počtu plemen, o jejich stravě, spánku, dorozumívání apod.




12. VŠETEČKA

Téma proč jsou bobky hnědé a ilustrace Anety Žabkové, to už samo o sobě značí, že se u toho dost zasmějeme. Ale abychom nezůstali pouze u vtipu, tak se nakonec dozvíte, jak je to doopravdy.




13. ÚNIKOVKA

Únikovka je zatím čistě moje záležitost. Na Klaudinku je tento typ soustředění a luštění ještě náročný a nevydrží u toho sedět ani se mnou. Takže já jsem ráda, že si něco mohu přivlastnit a jsem ráda za každou další únikovku, protože jsme jim s manželem v karetních verzích doslova propadli a tohle je taková odlehčená oddechovka :-).




14. MINIČTENÍ 

Miničtení je tentokrát zaměřeno na angličtinu a jakmile se před Klaudinkou řekne "angličtina", tak přiletí v cuku letu. Klaudinku angličtina moc baví. Učí se jí prakticky od 15 měsíců a je v tom "nasávání" cizího jazyka dobrá. Že se jedná o angličtinu začala vnímat kolem 4 let. Do té doby ji brala přirozeně.





Časopis Tečka! je časopis pro malé školáky ve věku 6+. Pravidelně se v něm setkáte s příběhy s porozuměním, luštěním, malováním a tvořením, záhadami a zajímavostmi, komixy, přírodou, únikovkou a spoustou dalších aktivit. 

V trafice stojí 45Kč, ale pokud si ho předplatíte, vyjde Vás na 35Kč a samozřejmě k předplatnému nesmí chybět ani plánované speciální příbaly :-). Můžete využít i sourozenecké předplatné s Puntíkem.
 
Více informací se dozvíte na oficiálním webu https://www.casopistecka.cz/.

Žádné komentáře:

Okomentovat