1. května 2020

SVAČÍME: Hraškové máslo jako základ do pomazánek

V jednoduchosti je krása a s Hraškou se dají dělat jídla, které by člověk jen tak nevymyslel. Už jste u mě mohli najít inspiraci na zapečené těstoviny se zeleninou a bešamelem z hrašky, které mě svou chutí mile překvapily.

A tentokrát se podíváme na hraškové máslo, které je skvělým základem do pomazánek i majonéz. Je výživné a dá se snadno dochutit vším, co máte rádi. Původně jsme chtěli udělat česnekovou pomazánku, ale mně upřímně chutná čistě takhle ničím jiným neochucené.

Stačí Vám jen pár surovin :-).




SUROVINY


POSTUP

Vodu jsem si odměřila, přelila do varné konvice a zapnula, aby se v mezičase uvařila.

Do menšího hrnce si dáme olej (ale můžete použít i máslo či sádlo) a orestujeme na něm Mahá koření. S tím mi krapet ujela ruka, takže místo půl lžičky jsem dala lžičku a půl. Což vůbec ničemu nevadí. Je to spíš naopak, kdy budete mít máslo více ochucené.

Jakmile je koření orestované, přisypeme hrašku a rozmícháme do hladka, aby nebyly hrudky. Překvapilo mě, jak lehce to jde. Já mám totiž hrudky snad úplně ve všem, ale tady se hraška krásně rozestřela a hrudky nevznikly.




Zalijeme horkou vodou, přidáme sůl a za stálého míchání přivedeme k varu. Plamen stáhneme na minimum, hrnec přiklopíme a necháme zlehka vařit alespoň 20 minut. Průběžně kaši promíchejte a zkontrolujte, aby se Vám nepřipalovalo.

Těch 20 minut se snažte dodržet, pak totiž bude hrachová mouka lpe stravitelná a chuť hrachu se sníží na minimum. Po uvaření nechte vychladnout a následně vyšlehejte v hladký krém. Následně ji můžete dochutit bylinkami, česnekem, cibulí apod. Ale my ji nechali tak, jak je.

Přeji dobrou chuť.




Receptem jsem se inspirovala na webu Hraska.cz, kde najdete spoustu různých receptů ať už na pomazánky, polévky, moučníky a mnoho dalšího.

Žádné komentáře:

Okomentovat