28. května 2020

PRO MIMINKO: Originální látkové pleny Anýsek

Co se týče látkování, tak Klaudinka látkovaná nebyla .. v té době jsem se toho "bála" a myslela jsem, že to nezvládnu. Pak jsme čekali Sofinku a dostali jsme se do situace, kdy jsme museli hodně řešit finance a i když jsem látkování plánovala vyzkoušet, tak mě situace přivedla navíc do látkování, kdy jsem si sháněla všechno co nejlevněji to šlo a spoustu jsem toho získala jen za poštovné. Na to jsem psala tehdy článek s názvem Naše skromné látkování.

Díky tomu jsem si vyzkoušela různé druhy, různé značky a různé způsoby látkování - čtverce a různé sklady, kalhotovky, sketch pleny apod. Proto jsem už u Olívie věděla, co chci určitě vyřadit a co chci určitě přidat a vyladit. Měla jsem to všechno nachystané a těšila jsem se na další látkování.

Jenže se mi narodil prcek. Porodní váha byla 3180g ale spadla na 2910g takže plány byly ta tam. Do jednovelikostních plen byla maličká a novorozenecké jsem žádné neměla. Sofinka se narodila skoro 4 kilová, takže měla hned jednovelikostní a hlavně jsem četla různé diskuze, že jsou novorozenecké zbytečné. No jo, jenže já bych musela čekat několik měsíců, než mi doroste do jednovelikostních, takže co teď? Musim se mrknout po novorozeneckých.

Jak jsem se o tom všem s Vámi dělila, tak mi přišla zpráva od Veroniky, že moc ráda sleduje můj blog a když vidí, jak zkoušíme látkovat, napadlo ji, jestli bych neměla zájem vyzkoušet pleny, které šije pod značkou Anýsek. V té době mi přišly i novorozenecké na snapku, které jsem odkoupila od kamarádky, takže jsem si nejdříve zjistila další informace, jestli do spolupráce jít nebo ne.

A to bych Vám vše chtěla přiblížit právě v této recenzi :-).




O LÁTKOVÝCH PLENÁCH ANÝSEK

Za značkou Anýsek stojí doslova vymazlený střih. Kalhotovky mají spíše užší střih mezi nožkama, což je z mého pohledu dost znát už při prvním oblečení a i proto takhle dobře sedí a nevytváří takový ten naducaný zadeček.




Dále si zakládá na kvalitních materiálech, kterými jsou především biobavlněný beránek nejvyšší gramže, která je na českém trhu dostupná a bambusové froté bez polyesteru. Jiné značky používají froté s polyesterem a tomu se snaží vyhnout. Nepoužívá žádné úplety, které se praním brzy rozpadají.




Vše vyrábí sama a kromě šití je výroba stále doslova hand-made.




ŠITÍ NA PŘÁNÍ ALE I SKLADEM

Můžete si plenky nechat ušít na přání anebo si vybrat z toho, co je skladem.

Když zrovna stíhá, je toho skladem víc. Jinak na přání dle domluvy není problém a navíc dostanete také individuální doporučení a tipy, které Vám s výběrem pomůžou. Anebo se můžete inspirovat již vyrobenými plenkami, které najdete také v albech na facebookové stránce Anýsek.

Alba jsou rozděleny do klučičích a holčičích vzorů a pak je přímo album na PUL tedy svrchňáky. Dokonce si můžete zvolit i jakým způsobem je chcete mít lemované - jestli pruženkou nebo velice příjemným fleecem.


NÁŠ VÝBĚR KALHOTOVEK A SVRCHŇÁKŮ

Domluvily jsme se na třech kalhotovkách a dvou svrchňácích. svrchňáků nemusíte mít tolik co kalhotovek. Stačí jich jen pár. Takže když shrnu naší novorozeneckou látkovou výbavu, tak jsem měla 8 plenek na snappi sponku, 3 kalhotovky a celkem 3 svrchňáky. Tedy 11 plen na 3 svrchní díly a stačilo to úplně v pohodě. I když bych asi při zpětném pohledu ještě tak dvoje kalhotovky přidala, aby to bylo úplně perfekto.


KALHOTOVÉ PLENY

Ono se říká, že kalhotovka není vidět, tak proč by se měl řešit vzhled. Jenže .. no však se podívejte, to je prostě nádhera. Snažila jsem se vybrat z mého pohledu ty nejhezčí vzory a zároveň jsem se jimi snažila rozbít to naše "růžové prokletí" jak tomu už říkám, protože si jednoduše nemůžu pomoct a beru všechno růžové, i když růžovou nesnesu.

Cíleně jsem vybrala suchý zip, což Vám s důvody ještě sesumíruju na konci článku. Ve zkratce řečeno suchý zip můžete posouvat o milimetry, ale patentky můžete posunout jen tak, jak je to ušito a můžete se dostat do fáze, že první bude moc volná a druhá moc utažená - to jsem řešila se Sofinkou a proto volím už jen suchý zip.

Na druhou stranu jakmile dítě začne být ve věku sezení a zkoumání, tak Vám pleny začne jednoduše rozepínat a sundavat si je. Což je docela vtipný a musim říct, že na to i ráda vzpomínám, když jsem takhle po bytě nacházela části plen a až na jejich konci byla nahatá Sofie :-D.






SVRCHŇÁKY

Ač se můžou zdát na první pohled úplně stejní, vůbec tomu tak neni, ale o tom až za chvilku.




Stejně, jako si na Vaše přání můžete zvolit látku, tak si můžete zvolit i vzhled "oušek" a dokonce i lem (fleece), který se použije kolem dokola. Takže si v podstatě doslovně navrhujete vlastní pleny. A navíc Vám jsou mnohdy doporučené různé návrhy. Já dala na doporučení, že budou "ouška" u šupin růžová ale byla by krásná i v jemné fialové :-).





U Sofinky jsem takto řešené svrchňáky snad vůbec neměla, ale hrozně se mi to líbilo, protože ten fleece je jemný, měkoučný a hebký. Musí být na kůži opravdu příjemný. Mnohem víc, než klasické gumičky. Takže to byla jasná volba.




FUNKČNÍ PUL

Funkční PUL je prodyšnější a na dotek v porovnání s klasickým mi to i přijde znatelné, pokud se na to zaměříte. Tím, že je prodyšnější, tak je v podstatě i pro pokožku "zdravější" a lepší. Ale na druhou stranu je potřeba si dávat pozor na to, aby se častěji přebaloval nebo by začal provlhat. Snažila jsem se vyfotit rozdíl, tak to snad dobře uvidíte.




NOVOROZENECKÉ PLENY - VĚK

My tyto plenky začali používat někdy v 5 týdnech a jsou do 6kg. Což Olivka měla na páteční kontrole ve 4. měsících 5880g, takže to odpovídá, že už z nich opravdu vyrůstá. Jinak se dle cedulky dají používat od 2,5kg a svým střihem padnou opravdu krásně už na ty nejmenší prcky.


První zkouška cca 5týdnů

Nemůžu říct, že by ji už teď v těch 4,5 měsících škrtily nebo že by byly nenositelné. Pořád jsou pružné i kolem buclatých stehýnek, ale už je znát na jejich délce, že je budu muset vyřadit a začít zkoušet jednovelikostní, které mi stejně přijdou, že jí jsou ještě veliké.


První zkouška cca 5 týdnů

Na druhou stranu musim říct, že je unosila opravdu dost, protože je drobná a to i když jsme kolikrát měli a pořád máme i jednorázové plenky především na cesty. Neustále jsme je točily, jen jsem je nestihla tolik zaznamenat. Vždy mi došlo až při přebalení, nebo když jsem je prala, že bych je mohla ukázat víc na Olivce a stejně jsem pak zapomněla - hlava děravá.


KALHOTOVKY V AKCI

Fotky jsou foceny v průběhu, takže nedokážu přesně napsat, kolik měsíců nebo kolik vážila v té a té plence, ale i na fotkách je vidět, jak jí rostou stehýnka a jak se zakulacuje. Tak jestli je to možná v průběhu jednoho měsíce nebo měsíce a půl (?).






Tyhle koníkové jsem si zamilovala asi ze všeho nejvíce, zvlášť v kombinaci se šupinkovým svrchňákem to je moje srdcovka :-). Nežná dětská látka, která je sice holčičí ale minimálně růžová.










Kalhotovky jsem používala tak, jak jsou. Nepřidávala jsem jinou vkládací plenu, nepoužívala jsem u nich jinou vkládací plenu nebo složený čtverec. Používala jsem je tak, jak mi byly poslány a musím říct, že neprotekly za tu dobu ani jednou. Žádným směrem, nikudy.






SVRCHŇÁKY V AKCI

Já ty šupiny prostě miluju. Mám slabost pro mořské pany a podobnou barevnou kombinaci, kterou by holky spíš nazvaly jako "unicornová". Je to nádhera a užívala jsem si je co to šlo.

Až se přiznám, že jsem ten druhý svrchňák trochu zanedbávala.

Bylo pro mě náročnější hlídat si to častější přebalování, aby se zachovaly vlastnosti funkčního PULu a na noc jsem jí dávala ten druhý vršek, protože spala dlouho.








Modrá je dobrá .. ne, modrá je nejlepší! Mojí modrou úchylku jsem si zlehka vykompenzovala tímto svrchňákem a navíc jsem si řekla, že může být i klučičí - ne pro mě, já už končim s porody, ale ségra je stále na řadě a určitě tohle všechno jednou vyfasuje :-).






V OBLEČENÍ

Mnoho kousků oblečení se dělá větších právě kvůli látkovým plenám a já si pamatuju, že Sofinka spoustu toho kvůli látkovkám nemohla. Ona měla opravdu takový ten naducaný zadek, že se věčně nevešla. Možná to bylo střihem, možná to bylo tím, že jsem ji docela i vycpávala ale tady u Olivky jsem oblečení vůbec řešit nemusela.

Do všeho se krásně vešla a na první pohled ani nebylo poznat, že má látkovou plenu. I já jsem se nejednou zarazila a přemýšlela jsem, jestli má látkovku nebo jednorázovku. A to je na tom úplně skvělé, protože to o to líp dítěti sedí a je mu to o kus víc pohodlné.

Když si vzpomenu na Sofinku, tak jí se v látkovce kolikrát i špatně sedělo, jak ten zadek byl větší a to by se u takového střihu nestalo.






Nemusela jsem nic předčasně vyřazovat, že by se kvůli plence nevešla.




NOVÉ PLENY VS. PLENY Z DRUHÉ RUKY

Já si vždycky myslela, že pleny z druhé ruky budou v pohodě a tím, že jsem neměla zkušenosti s novými (měla jsem nové jen dva svrchňáky), tak jsem ten rozdíl rolik neviděla. U kalhotovek, vkládaček a takových těch vnitřních částí je to v pohodě a úplně v klidu. Jenže z mé zkušenosti je potřeba dát si pozor na svrchňáky, které chcete brát z druhé ruky.

Když jsem látkovala Sofinku a ona se ráno vzbudila mokrá ve smyslu ne toho, že by látkovku pročůrala ale ve smyslu toho, že celý svrchňák byl hodně provlhlý. Myslela jsem si, že to je normální, že i jednorázovka kolikrát provlhne, když se hodně nacucne a že i ta látka nemusí pobrat větší množství na dlouhou dobu.

Když jsme měli poprvé přes noc tyto nové plenky, tak mě překvapilo, že i přes nanucání kalhotovky ten svrchňák neprovlhnul ani trochu. Byla jsem z toho opravdu hodně překvapená a říkala jsem si, jestli jsem neudělala chybu ve svrchňácích z druhé ruky a to jsem neměla vyloženě žádné špatné nebo poničené. Měly fungovat dobře. Takže tohle je třeba pro mě zajímavý postřeh.


MÉ OSOBNÍ DOPORUČENÍ

Z vlastní zkušenosti bych Vám chtěla doporučit, abyste při výběru volili spíše suchý zip, než patentky anebo pokud si nejste jistí zkuste to půl na půl ale. Z mé zkušenosti je ale mnohem lepší suchý zip, protože u patentek máte přesný rozměr, na který plenku utáhnete anebo povolíte a mně se u Sofinky dost často stávalo, že buď to měla utažené moc anebo naopak málo. U suchého zipu můžete povolovat nebo utahovat o milimetry.


LÁTKOVÉ UBROUSKY

Látkových ubrousků mám doma už několik a používám je na všechno možné - utírání slin, utírání nebo omývání obličeje nebo i na odličování a tak. No a tyhle mi přišly jako překvápko a jsou stejně jemňoučké, jako ty pleny. Takže je to taková slast pro dotek :-).




Tyto od firmy Anýsek jsou dost široké ve tvaru obdélníku.
 



ZÁVĚREM

Kolikrát, když píšu takto rozsáhlejší článek a dojdu k závěru, nevím co do něj napsat, protože si přijdu totálně vypsaná a nemám už co dodat. Doufám, že článek vystihnul naši spokojenost a že jste i Vy získali třeba tipy nebo inspiraci jak na látkové pleny.

Já se naprosto zamilovala dotekem. Použité materiály jsou přesně to, co dítěti budete doslova závidět a já bych se v podobných spoďárech taky ráda válela :-D. Vše je tak úžasně příjemné a to i přes několikanásobné praní, ze kterého jsem měla obavy a říkala jsem si, jestli se ta jemnost a hebkost vůbec zachová, jestli mi neztvrdnou nebo jestli nebudou hrubší. Zachovala se!

Nemám nic, co bych vytknula a děkuji Veronice, že si mě ke spolupráci vybrala a že jsem díky tomu mohla nabrat zkušenosti s jejími plenkami, které od té doby doporučuji kudy chodím. Připomínám, že veškeré informace najdete na facebookové stránce Anýsek - látkové pleny a originální dětské oblečení, kde určitě svými lajky nešetřete :-).


Ceník najdete na facebookové stránce v připnutém příspěvku :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat