14. ledna 2021

HRAJEME SI: Hanojské věže PlanToys

Asi se budete divit, možná se budete smát, ale já jsem milovník Hanojských věží. Narazili jsme na ně, když jsme byli v iQ Parku v Liberci a já se u tho zasekla jak malá, celá nadšená. Miluju je i v různých počítačových hrách. Tam kde jsou Hanojské věže, mě můžete nechat celý den a já si vystačim.

Takže, když jsem vybírala, ve spolupráci s eshopem Montessorihracky.cz, pár věcí do babyclubu, tak Hanojské věže nesměly chybět. Zabaví se s nimi totiž jak menší děti, tak i starší sourozenci, kteří s nimi občas do babyclubu společně přijdou.

Troufám si říct, že Hanojské věže zná každý, ale kdyby náhodou ne, jedná se o skvělý hlavolam, který má různé obtížnosti (dle počtu disků) a já vám je v této recenzi představím blíž tuto dětskou verzi.

 


OBSAH BALENÍ

  • Nástavec na disky
  • 5 disků
  • Návod



NÁSTAVEC

Jemně opracovaný nástavec se třemi hroty, na které postupně vkládáte nebo spíše překládáte dle určitých pravidel disky. Abych pravdu řekla, tak jsem čekala, že bude trochu větší, ale zase jde o pomůcku pro děti. Takto je úplně akorát.






DISKY

Jemné zbarvení, příjemné na dotek, velmi dobře opracované a hladké. Jsou ale těžší, tak bych dávala pozor, aby s nimi jedno dítko druhé nemajznulo po hlavě - což se často stává, ale tady by to opravdu dost bolelo.


 
 
Pro porovnání s rukou, ať máte představu, jsem vybrala největší a nejmenší disk.
 



NÁVOD

V návodu máte přehledně vyobrazeno, co můžete a co nemůžete a najdete tam také tipy na opačné stavění anebo stavění tří disků pro začátečníky.




JAK SE ŘEŠÍ

Je potřeba všechny disky z jedné strany přesunout na druhou za podmínek, že smíte posunout vždy jeden disk a nesmíte dát větší na menší. Zdá se to jednoduché, ale i vy, jako dospěláci se určitě zaseknete. I já po těch letech stavění se kolikrát taky zaseknu. Krásně popsané to, se třemi disky, máte už z další strany krabice.

 

 

Připravíte si tedy disky na levou stranu a postupně jeden po druhém přemístíte na pravou stranu.




 

Můžete zkusit také verzi, kdy je sestavíte opačně - tedy od nejmenšího po největší.



 

CO SE DÍTĚ UČÍ

  • Logické uvažování
  • Matematiku
  • Koncentraci
  • Řešení problému

DOPORUČENÝ VĚK 

Oficiální doporučení je pro děti ve věku 3 let ve zjednodušené verzi tří disků. Záleží jak je na tom vaše dítko a jestli v tomto věku posedí a zaujme ho to. Já bych Hanojské věže využila docela i jako vkládačku, aby nejdřív dítko získalo schopnost trefit se různými rozměry a pak pomaličku začít vysvětlovat postup.


JAK VLASTNĚ VZNIKLY

Jedná se o matematický hlavolam, který byl vymyšlen roku 1883 francouzským matematikem. Dokonce se vypráví legenda, že existují Hanojské věže se 64 disky. Každý den v poledne slavnostně přemístí jeden kotouč. Říká se, že až budou přemístěny všechny, nastane konec světa. Což by trvalo ale hodně dlouho, tak nejspíš ten konec světa jen tak nenastane.


O PLANTOYS

Firma vznikla téměř před 40 lety na jihu Thajska a v této oblasti funguje stále i v dnešní době. Pro svou produkty využívá dřevo kaučukovníku, který již neprodukuje latexové mléko. 

Společnost dřevo vykupuje od farmářů, pro které nemá již žádnou hodnotu a zároveň také dbá na to, aby byly vysazovány nové stromy. výroba je trvale udržitelná, ekologická a navíc z vysoce kvalitního materiálu. výrobní proces je navržen tak, aby se využívala solární energie, biomasa a aby nedocházelo k produkty odpadu.

Lepidlo používají bez formaldehydů, barvy jsou na vodní bázi bez olova a jiných těžkých kovů. Pro obaly a tištěné materiály se používá recyklovaný papír. Hračky mají několik certifikátů kvality, ekologie apod.

 

ZÁVĚREM

Jako nadšenec pro všechny možné Hanojské věže jsem moc spokojená. A to především kvalitou, pevností i bytelností. O firmě PlanToys jsem vám psala už v předchozí recenzi, ale ty zásadní informace jsem připomněla i výše. To jsou takové bonusy navíc k tomu krásnému vzhledu.

Opět originální tip na hračku/pomůcku/hlavolam pro malé děti.

Pokud vás Hanojské věže zaujaly, můžete je zakoupit na eshopu Montessorihracky.cz přímo ZDE.


Cena: 595Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat