20. ledna 2021

HRAJEME SI: Exit Puzzle - Ponorka

Koncem listopadu jsem psala recenzi na Exit puzzle Hvězdárna, které nás chytly takovým způsobem, že jsme po jejich postavení začali pokukovat po dalších. No a před Vánoci jsme pořídili další. Rozhodli jsme se pro ponorku. Kupovali jsme je v Dráčiku, kde nebyl moc výběr, ale ponorka měla dobré recenze a já se moc těšila, až k nim ve volném čase zasednu a budu skládat. 

Všechny Exit puzzle jsou na stejném principu - nejdříve postavíte celý obraz a pak luštíte jednotlivé úkoly, které se na obrazu nachází a tím pak vyřešíte hlavní úkol.

Nejvíc mě na nich baví to, že tak, jak konkrétní obraz vypadá na krabici puzzlí, postavený je následně trochu jiný. Odkryje se vám několik nových částí, které na krabici nevidíte. Tak se na ně pojďme podívat blíž.

 


SADA EXIT PUZZLE OBSAHUJE

Mimo pytlíku s puzzlemi v balení najdete také návod v několika jazycích, který vás nasměruje co a jak dělat. A narazíte na bílou zalepenou obálku, kterou ale nerozlepujte! V ní je výsledek pro kontrolu vašeho luštění. 

 


ZAČÍNÁME STAVĚT  

Už několik dní se na luxusní jachtě plavíte po ostrovech v Karibském moři. Zrovna jste zakotvili v přístavu San juan v Portoriku a vydáte se na pevninu, abyste si prohlédli přístav. Vaši pozornost ale upoutá muž na prapodivném plavidle. Začne vám vyprávět o své vlastnoručně postavené ponorce, kterou si vyrobil proto, aby zde mohl prohlédávat vraky lodí. Jenže je moc starý, aby se mohl spustit pod hladinu. Proto tuto příležitost nabídne vám.

Rychle si necháte vysvětlit, jak se ponorka ovládá, nastoupíte do ni a ponoříte se. Krátce po ponoru ale dojde k havárii. Prasklo hlavní tlakové potrubí a všechny stroje se zastavili. Nekontrolovatelně klesáte ke dnu. Dokážete v tom zmatku najít správné díly potřebné k tomu, abyste uvedli stroje zpátky do chodu? Nebo skončíte na věky dole na mořském dně?

Abych pravdu řekla, tak narozdíl od Hvězdárny jsou tyto puzzle hodné barevné a děje se toho na obrázku mnoho, takže si můžete jednoduše rozčlenit co kde je a co kde bude.

 


PUZZLE JSOU MOJE PARKETA

I když mě baví luštění a šifrování, tak ale stavění puzzlí je pro mě mnohem víc. Manžel se k nim nesměl ani přiblížit, chtěla jsem stavět sama! Jakmile stavim puzzle, nikdo mě nesmí rušit a nikdo mi do toho nesmí zasahovat :-D.

Jak už jsem zmínila výše, tak tyto puzzle mají výhodu v tom, jak jsou pestré a barevné. Stavěly se mnohem líp, než Hvězdárna ale taky musim říct, že jsem se nejednou trochu ztratila a především okraje jsou dost zákeřné v tom, že dílky pasují na víc míst - jenže správné je pouze jedno.

No a aby toho nebylo málo, ztratil se jeden dílek. Teď nevím, jestli se opravdu ztratil nebo jestli už chyběl, protože stavím na velké nástěnce a tu pak dávám na skříň. Nikde nic. Za skříní, pod kobercem, za jinou skříní. A zrovna se ztratil docela zásadní kousek, který je potřeba pro luštění.


MÁME POSTAVENO, TEĎ ZAČÍT LUŠTIT

Co teď? Když nám chybí nápověda pro luštění. Vím, že je na internetu řešení, ale nechtěla jsem vidět víc, než sama potřebuju. Dala jsem tedy dotaz do skupiny Deskovky pro tři bratry a byl mi zaslán potřebný výřez.

No a luštění bylo už zase na manželovi. Já jsem uspokojena postavením puzzlí a pak přichází na řadu on, který je vyluští. Manželovi se Ponorka luštila lépe, než Hvězdárna ale chvílemi byl zmaten a jednou jsem mu musela trochu poradit. I finální úkol se mu stavěl lépe.

Suma sumárum jsou jednodušší, než Hvězdárna a je na vás, jestli je to dobře anebo jestli raději sáhnete po něčem náročnějším.



DETAILY PUZZLÍ

Opět je důležité si puzzle pořádně prohlédnout a všimnout si různých detailů. Některé jsou pro vás důležité a souvisí s luštěním a některé vás jen zmatou a nezavedou nikam. Tyto fotky jsem fotila ještě dřív, než jsme vůbec začali luštit, aby byly fotky nezaujaté a nebo naopak abych se nevyhýbala něčemu, kvůli prozrazení. 








ZÁVĚREM

Ani nedokážu říct, jak dlouho jsem je stavěla, protože to bylo mezi svátky a dělalo se tisíc jiných věcí, ale šlo to od ruky moc hezky. Navíc je u nich potřeba spíš denní světlo. U hvězdárny bylo umělé světlo k těm tmavým puzzlím docela problém, ale tady to zas tolik nevadilo. Určitě jsem nestavěla tak dlouho jako Hvězdárnu ale takových cca 5 hodin to asi bude, lážo plážo.

Manželovi luštění nezabralo taky moc času, protože už věděl, co od toho čekat a jakým způsobem se bude luštit - i když mají každé puzzle jiný způsob řešení, tak princip je stejný. A teď mu nechci křivdit jestli měl vyluštěno do hodiny a půl? Asi tak nějak přibližně.

No a samozřejmě s nimi nekončíme a ráda bych nějaké další. Tak budu zatím vyhlížet a vy můžete také, protože veký výběr mají například na eshopu 4kids.cz přímo ZDE a najdete tam dokonce i několik verzí dětských Exit puzzle.

 

Cena: 279Kč


Žádné komentáře:

Okomentovat