28. listopadu 2020

HRAJEME SI: Exit Puzzle - Hvězdárna

Já jsem člověk, který miluje puzzle. Jako malá jsem je stavěla neustále dokola v různých obtížnostech a těšila jsem se, až do puzzlí dorostou holky a budeme stavět spolu. To sice trvalo mnohem déle, než jsem čekala, ale trpělivost růže přináší (jak říká Spejbl Hurvínkovi).

S manželem jsme si zamilovali různé herní únikovky a když jsem zjistila, že existuje kombinace únikovky a puzzlí, tak jsem se nadchla a začala pátrat. Zjistila jsem, že ne všechny druhy jsou dobré a že ne všechny druhy dávají smysl. 

Ve skupině Deskovky pro tři bratry si hodně chválili právě tuto Hvězdárnu, tak jsem si ve spolupráci s mým nejmilovanějším eshopem Funkids.cz udělala radost a pustili jsme se do nich. Ráda bych vám je v této recenzi ukázala a nebojte, nic moc se takto nedá prozradit :-).

 


SADA EXIT PUZZLE OBSAHUJE

Mimo pytlíku s puzzlemi v balení najdete také návod v několika jazycích, který vás nasměruje co a jak dělat. A narazíte na bílou zalepenou obálku, kterou ale nerozlepujte! V ní je výsledek pro kontrolu vašeho luštění. Odolejte pokušení a vydržte :-).



ZAČÍNÁME STAVĚT

Příběh puzzlí je o tom, že jste na večerní procházce a na obloze objevíte zvláštní světlo. Čistě ze zvědavosti se vydáte do nejbližší knihovny a tamního oddělení pro astronomii, abyste se o té věci dozvěděli víc. Když vezmete do ruky knihu s názvem Objevujeme vesmír, vypadne vám z ní k nohám malý lístek.

Vašim úkolem je sestavit laser, který by to zvláštní těleso zničil. Jednotlivé díly najdete na sestavěných puzzlích. Povede se vám zachránit svět?

Když jsem viděla tu tmavou hromadu puzzlí, docela jsem se lekla, že to nemám šanci postavit tak, abych stihla recenzi, ale nakonec to nebylo tak hrozný, jako se zdálo. Připravila jsem si velkou nástěnku, na které jsem stavěla, aby se to dalo bez problémů schovat před holkama a přenášet.



KAŽDÝ MÁ STRATEGII STAVENÍ JINOU

Přemýšleli jste někdy nad svým způsobem stavění puzzlí? Dřív se doporučovalo stavět tak, že se nejdříve postaví jakoby rámeček a pak ten zbytek. Jenže to je už dávno zazděný mýtus, který akorát tak zabere zbytečně čas. Jenže takto začal stavět manžel a já si najednou přišla, jako kdybych byla někde o třicet let zpátky hahaha :-D.

Mojí strategií při stavění puzzlí je to, že si vyberu výraznou část a tu se snažím stavět. Takto postvím několik částí puzzlí a následně je začnu napojovat. Rámeček si nechám až nakonec většinou, protože se mi pak staví nejlépe.

Ve finále jsme si s manželem činnost rozdělili. Já stavěla a on luštil. Když totiž stavěl, tak řešil jen ty svoje okraje, seděl u toho třeba hodinu a s ničím nepohnul. Tak jsem ho vyhodila s tím, že budu stavět a on to pak vyřeší. No a tak to bylo nejlepší! :-D

 

MÁME POSTAVENO, TEĎ ZAČÍT LUŠTIT

Když jsem postavila kompletní puzzle (což mi trvalo 5 večerů - převedeno na hodiny zhuba 7-10) a zadívala jsem se na ně, řekla jsem si co mám jako dělat? Přišlo mi, jako kdybych koukala do Matrixu. Absolutně jsem netušila, co se po mně chce. Ale to bude spíš tím, že jsem na to stavění nebo hledání a luštění konkrétních věcí. Když nemám konkrétní pokyny, tak jsem jednoduše v háji.

Manžel se toho chopil ale bravůrně, až jsem ho začala podezřívat, že si výsledek někde vygůglil (je trochu na to podváděníčko no :-D) ale tvrdil mi, že ne, že je to jasné a popsal mi přesně co kde našel, proč to patří tam a jak to souvisí s tím dalším atd.

Já se nad postavenými puzzlemi jen rozplývala. Moc se mi líbí ta tajemná atmosféra a to kouzlo, že postavením to nekončí, ale čeká nás ještě to luštění a pátrání.

 


 

DETAILY PUZZLÍ

Puzzle samy o sobě vypadají opravdu krásně a je důležité všímat si různých detailů. Tyto fotky jsem fotila ještě dřív, než jsme vůbec začali luštit, aby byly fotky nezaujaté a nebo naopak abych se nevyhýbala něčemu, kvůli prozrazení. Ale toho se nemusíte bát. I kdybych puzzle stavěla za měsíc, tak sice vím výsledek, ale v luštění bych se plácala od začátku :-D.

 










ZÁVĚREM

Manželovi se povedly puzzle vyluštit téměř celé za jeden večer. Jen u jedné části jsem se musela zeptat ve skupině Deskovky pro tři bratry, protože jsme netušili, co máme dělat. Teda došli jsme podle pokynů k cíli ale nechápali jsme, jak odpovědět.

Už si vyhlížím další puzzle, protože tohle nás baví moc a já si u toho vypnu hlavu a je to pro mě relaxační činnost. Jen se v nich dost odráží světlo, takže se nejlépe stavěly přes den - ale já samozřejmě potřebovala stavět v noci, když mi všechny holky spaly.

Exit puzzle najdete na eshopu Funkids.cz přímo ZDE. Určitě je doporučujeme, jen si vždy zkuste vyhledat diskuzi a vybírat dle hodnocení. 

Dokonce jsou i exit puzzle pro děti, na které mám taky spadeno. Na eshopu Funkids najdete zatím pouze jedny a to Zábavní park. Pokud byste se do toho chtěli pustit s dětmi.

Doufám, že se vám budou líbit tak, jako nám.

 

Cena: 289Kč 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat