16. ledna 2021

ZDRAVÉ NÁKUPY: Rostlinné bio produkty OPTIMISTIC

Pokud mě sledujete delší dobu, tak určitě víte, jak moc ujíždím na ledové kávě od Optimistic (kterou mimochodem stále odmítají dělat ve větším balení, takže trpim :-D). No a protože jsem dělala před Vánoci objednávku přímo z jejich eshopu, napadlo mě, že vám o nich napíšu víc.

Rovnou už takhle z úvodu napíšu, že já rozhodně nejsem ten typ, co by se někdy vypracoval na vegetariána (ikdyž maso dost omezujeme) natož na vegana, ale ty produkty jsou tak zatraceně dobré, že jsem si je zamilovala a moc ráda ochutnávám různé veganské dobroty včetně těch RAW.

V nabídce toho mají mnohem víc, ale o tom zase někdy příště. Zatím se pojďme podívat na jejich rostlinné jogurty, rostlinné nápoje a fermentovanou zeleninu kimchi, která už spadá pod značku Bacilli.

 


CO JSEM OBJEDNALA

Jelikož bylo před Vánoci, tak nesmělo chybět několik nápojů s příchutí perníček a samozřejmě stejný počet jsem vzala i ledové kávy. Na fotce jsou po jednom, ale měla jsem je po třech kusech. 

Pro holky mě moc lákaly jogurty nebo spíše dezerty, protože je mají celkové rády ale my se v tomhle držíme tradiční čínské medicíny a v zimním období omezujeme mléčné výrobky co to jde, abychom neochlazovaly tělo zevnitř. A jelikož jsou holky opravdu jogurtové, chtěla jsem pro ně na ochutnání tyto rostlinné probiotické dezerty.

No a v objednávce nesmělo chybět ani Kimchi, které jsem si zamilovala v chebském Neobalu, tak jsem chtěla ochutnat i jiné, abych porovnaa chutě.


OPTIMISTIC PERNÍČEK

Vánoční příchuť perníčku, to musí být. Byla jsem zvědavá, jak bude chutnat a jestli mě zaujme. Už na první očuchání cítíte Vánoce. Přijde mi ale méně sladký, než ostatní nápoje - i když vím, že jsou vyráběny v podstatě na stejné brdo, ale přisladila jsem si ho datlovým sirupem. Vegan, bez laktozy, bez soji i bez lepku.

Složení: voda, jádra mandlí (7%), datlový sirup, směs koření, sůl

 


OPTIMISTIC LEDOVÁ KÁVA

Ledová káva je láska a mým velkým přáním je, aby ji vyráběli ve větším balení, než je těchto 250ml, protože takto malou kávu si nedělám ani normálně. Já potřebuju pořádnou dávku! Nijak nedoslazuji, moc mi chutná taková jaká je a věřím, že zachutná každému, kdo má kávu rád.

První skutečná veganská ledová káva, která je z poloviny z čerstvého mandlového nápoje a z poloviny filtrovaná káva z čerstvě namleté 100% arabiky prémiové kvality. Vegan, bez lepku, bez soji i bez laktozy.

Složení: filtrovaná káva (50%), voda, jádra mandlí (7%), datlový sirup, sůl


 

PROBIOTICKÝ DEZERT KAKAO

Já osobně nemám tolik ráda ovocné jogurty, ale mnohem raději sáhnu po různých příchutích jako káva (překvapivě), kakao, různé likéry, štrůdly apod. Ale tentokrát jsem byla jen ochutnávač a nechala jsem dezerty holkám. I když tento kakaový bych taky raději viděla ve větším balení. Mňam!

Je vyrobený z mandlového mléka - přesněji z čerstvého Optimistic mandlového nápoje a neobsahuje lepek, soju, laktozu ani cukr. Samozřejmě je také veganský. Najdete v něm hromadu živých jogurtových kultur, které jsou zdraví prospěšné. Je krásně hustý a krémový, to díky velkému obsahu mandlí.

Složení: voda, jádra mandlí (17,7%), datlový sirup, tapiokový škrob, kakaový prášek (1%), probiotické kultury.


 

PROBIOTICKÝ DEZERT MERUŇKA

No a narozdíl ode mě holky naopak ovocné jogurty milují a dokáží se i poprat, která bude mít jahodu a která malinu. Jenže tady jsem jim nechtěla brát od každého dva, co kdyby jim nechutnal (člověk musí počítat se vším). Tak jsem je nechala dezerty rozebrat s tím, že si dají vzájemně ochutnat.

Základ všech jogurtů je stejný a tento je navíc dochucený výběrovým meruňkovým džemem, který je slazen pouze jablečným moštem a neobsahuje žádný cukr. Meruňky jsou samozřejmě naše, české. Opět je bez laktozy, lepku, soji, cukru a je veganský.

Složení: voda, jádra mandlí (16,3%), meruňkový džem (16%), tapiokový škrob, datlový sirup, probiotické kultury


 

PROBIOTICKÝ DEZERT BORŮVKA

Kdo by nemiloval borůvky, i proto jsem byla ráda, že další příchuť je právě borůvková. To by nebylo pořádné léto, kdybychom nebyli kompletně fialoví od borůvek.

Tento dezert je tedy dochucen výběrovým borůvkovým džemem, který je slazen pouze jablečným moštem a neobsahuje žádný cukr. No a borůvky jsou samozřejmě české. I zde platí, že je bez laktozy, lepku, cukru i soji a je veganský.

Složení: voda, jádra mandlí (16,3%), borůvkový džem (16%), tapiokový škrob, datlový sirup, probiotické kultury

 

 

PROBIOTICKÝ DEZERT JAHODA

Nejdřív jsem si říkala, že 4 druhy dezertů je málo, že by nebylo na škodu mít větší výběr. Jenže když se kouknete na ty příchutě, takco byste přidali? Já (kromě kávy hahaha) asi nakonec nic. Časem třeba ještě tu malinu nebo švestky. Ale jinak to takto vlastně bohatě stačí.

Jahodový dezert je dochucen výběrovým jahodovým džemem, který je slazen pouze jablečným moštem a neobsahuje žádný cukr. Jahody jak jinak, než české. Také je bez soji, lepku, laktozy i cukru a je veganský.

Složení: voda, jádra mandlí (16,3%), jahodový džem (16%), tapiokový škrob, datlový sirup, probiotické kultury

 

 

BACILLI KIMCHI

Na Kimchi jsem se těšila moc! Popis na eshopu je přesný, protože je to opravdu exploze chutí. Toto kimchi obsahuje fermentované mořské řasy Wakame a houby Shiitaké a navíc ještě lahůdkové droždí - to mimochodem doporučuji mít neustále po ruce, dají se s ním dělat věci :-).

Kimchi je v podstatě korejský salát, který jsem si zamilovala na první ochutnání, jen to z Neobalu v Chebu bylo tak pálivý, že jsem bojovala sama se sebou - jedna moje část chtěla pokračovat v jídle ale druhá pomalu brečela, jak to pálilo. Ovšem tohle Kimchi tolik nepálí.

Můžete si ho dát jen tak jako vyprošťovák, na chuť, při kurýrování v nemoci anebo si k němu přidáte rýži a máte skvělý oběd či večeři. Také ho můžete přidat k jakémukoliv asijskému jídlu. Bacilli kimchi neni pasterované, stále kvasí. Může proto při otevření vypustit plyn anebo vystříknout šťávu.

Je zdraví natolik prospěšné, že bychom měli jíst alespoň mističku denně. Kromě toho, jak pozitivně působí na srdce a trávení, také podporuje zdraví mozku, imunitu a mnoho dalšího.

Složení: pekingské zelí, bílá ředkev daikon, korejská chili paprika, pórek, sojová omáčka, zázvor, rýžová mouka, česnek, lahůdkové droždí, řasy wakame, houby shiitake, mořská sůl



 

DALŠÍ PRODUKTY 

Když zůstaneme ještě u produktů Optimistic, tak u nich můžete najít další příchutě rostlinných nápojů i ve větším balení, dezert vyrábí ještě bílý a dokonce se pustili i do zmrzliny.

Optimistic mají pod sebou ještě pár dalších značek. Ráda bych zmínila například Yestea, což je v podstatě ledový čaj jen bez všemožných sajrajtů a hlavně bez cukru. Měla jsem už všechny tři druhy, ale na článek jsem byla líná, tak jsem je prostě vypila :-D.

Yestea mají tři různé příchutě. Jasmín, mátu a levanduli s meduňkou. Jako milovnice levandule jsem se na tu příchuť moc těšila a stejně tak mám ráda i jasmín a ten mě potěšil. Mátový mě zas tolik nezaujal ale nemůžu říct, že bych si ho nekoupila znovu.

Na Yestea mě překvapilo nejvíc to, jak jsou osvěžující a že jsou opravdu bez cukru. Dokonce když jsme byli v létě v chomutovském zooparku, tak je tam v jednom stánku prodávali. Je to opravdu skvělé osvěžení v horké letní dny.

Mezi další produkty podukty patří také značka Bacilli. Od této značky jsem ochutnala zatím jenom Bacilli kimchi a Bacilli bio limonádu fizzi ginger, která je skvělá v chladném období, kdy se začíná prskat, chrchlat, smrkat. Ráda bych ochutnala také fermentovaný ginger shot a malinovku. 

Na eshopu dále najdete také dva druhy Terraz těstovin, dva druhy Climent Cidre a velmi zajímavé je Birdsong Coffee - jedná se o tradiční pěstování kávy, které nenarušuje přirozeně fungující ekosystémy.
 
No a na eshopu najdete také jejich "merch", kterým je můžete podpořit :-).

 

O FIRMĚ OPTIMISTIC

Firma Optimistic je českou rodinnou firmou plnou mladých lidí, která se rozvíjí postupně bez investorů a dle nejlepšího uvážení svých majitelů a zaměstnanců. Na trhu nejsou zase tak dlouho. První mandlový roslinný nápoj se prodal v roce 2016. 

Cílem Optimistic je vyrábět produkty, které budou podněcovat zákazníky ke zdravějšímu, etičtějšímu a ekologičtějšímu stylu života. Vyráběné produkty budou vždy čistě rostlinné, s čistým složením, opravdové (bez dochucovadel, vylepšovadel, sladidel) a v ekologickém obalu.

A já jim moc fandím :-).


PROČ UŽ NEJSOU NEMLÉKO?

V loňském roce se kvůli legislativě, které se nelíbilo původní označení potravin, museli přejmenovat z Nemléka na Optimistic. Optimistic, jak už vyplývá ze slova jako takového, je o optimismu. Nemléko je prostě Nemléko, ale jako všechno je i tohle o zvyku a časem název začneme brát stejně přirozeně :-).

 

ZÁVĚREM

Moc bych si přála dožít se většího balení ledové kávy, protože mě už ty malé lahvičky nebaví a začíná jich být nějak moc. Já si třeba kupuju opravdu jenom tu ledovou kávu. měla jsem už lískový oříšek i mák a teď ten perníček, ale káva je káva a k té se vracím vždy doslova na jistotu. Takže bych to větší balení uvítala.

Jsem ráda, že se Optimistic rozšiřují způsobem, že jsou už v podstatě jednoduše po ruce a také, že mají možnost zasílání po republice. Veškeré informace najdete na eshopu přímo ZDE

Nemůžu říct, že by mi něco třeba vůbec nechutnalo ale je pravda, že třeba u makového nápoje jsem čekala jinou chuť. Zkoušela jsem ho totiž domácí, tak jsem čekala chuťově podobné ale lišilo se to docela dost, protože zrovna makové je skvělé na vápník, ale nezaujalo mě tolik, jako to domácí.

Moc se těšim na to, s čím novým přijdou a co další moc ráda ochutnám. Baví mě ochutnávat nové produkty a objevovat nové lásky - jako tu ledovou kávu, ale už dost o ní :-D.

Týmu Optimistic přeji mnoho úspěchů, novinek a spokojených zákazníků :-).

2 komentáře:

  1. Vypadá to opravdu parádně! �� A velmi se mi líbí, že zkoušíš nové věci, i když jsi masožravec, resp. všežravec. ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne to moc chutná. Jakýkoliv raw, vegan apod. mi opravdu moc chutná a baví mě to ochutnávat. Je to něco jinýho, než ta zajetá klasika a vždy je to zdravé a opravdu moc chutné. Žádné zrní, kořínky nebo tráva :)

      Vymazat