14. října 2021

TVOŘÍME: Látková taška na podzimní poklady

Když jsem na Instagramu HRAVÉ MELI viděla tip na výrobu látkové tašky na poklady podzimní přírody, hned jsem věděla, že přesně tohle chci s dětmi (a rodiči) v babyclubu vytvářet! Nadchla jsem se natolik, že jsem se nemohla dočkat, až se na to vrhneme a doufala jsem, že se nadchnou i ostatní.

Objednala jsem tedy několik barev textilních razítkovacích polštářků (nemám ráda černobílé, vše musí být barevné), přihodila jsem dostatečný počet látkových tašek a nesměly chybět ani dokonalá podzimní razítka,která jsou primárně pro diáře, ale co jsem tak googlila, hezčí jednoduše nenajdete.

A jelikož věřím, že vás tento tip taky nadchne, rozhodla jsem se ho pro inspiraci uložit i zde na blogu, kde ho snadno dohledáte i třeba příští rok :-).

 

 

CO BUDETE POTŘEBOVAT

  • Látkovou tašku
  • Razítkovací polštářky na textil
  • Podzimní razítka
  • Žehličku
  • Pečící papír

 

RAZÍTKOVACÍ POLŠTÁŘKY NA TEXTIL

Razítkovací polštářky na textil jsem vybrala v podzimních barvách a vzala jsem i klasický černý do budoucna,kdyby nás napadlo ještě něco podobného třeba s většími razítky. Dávejte si pozor, ať objednáte opravdu na textil. Vyrábí se jich mnoho druhů a snadno se můžete překouknout.


 

Jsou veliké, že by s nimi prckové mohly jednoduše dělat i otisky dlaní. Jen pozor na vzájemné míchání, které se nám i přes pravidelné upozorňování stalo. 

Barvy vlezou hluboko do razítek a pak je potřeba opláchnout je pod vodou a vysušit ale kolikrát se to nepovede a jakmile je barva ještě vlhká, otiskne se do jiné. 

Nijak jsem to neřešila a nesnažila se je otřít, abych zbytečně neplýtvala barvou. Naopak musím říct, že vznikly o to víc podzimní barvy. Tím nechci říct, abyste to dělali cíleně, jen že se svět nezboří a výtvory budou i tak moc krásné :-).




 

PODZIMNÍ RAZÍTKA (DIÁŘOVÁ)

Podzimní razítka mě neskutečně okouzlila. Věděla jsem, že s nimi bude složitější práce, protože jsou maličká ale lepší podzimní jsem neobjevila a řekla jsem si, že to za tu parádu stojí. Jsou tedy dražší a dostaly zabrat ale jsem s nich pořád nadšená.


 

Obsahují veškeré symboly podzimu ať už zvířecí, počasí, nápis v angličtině a francouzštině, různé podzimní mlsky i přírodniny. Najdete tam veverku, lišku, blesk, šneka, koláč, čaj, kávu, jablko, houby, deštník, dešťový mrak, sovu, listy a mnoho dalšího.





 

Některé jsou malinké, jiné zase větší. Vrchní část je z pěnové hmoty, spodní část už klasicky pevná razítkovací guma. Dávejte pozor, aby je děti neokusovaly - u nás naštěstí i Olivka odolala ale zuby by tam jinak byly vidět hned.





 

Zadní část je používáním dost obarvená a vypadá to, jako kdyby to tak už bylo hahaha. To jen ještě pro představu detaily zadní strany pro potěchu oka :-).




 

Velký úspěch mělo toto razítko, které se kolikrát stalo hlavní okrasou celé tašky ale mrkejte! Dá se rozdělit na několik dílků a okrasný věnec pak můžete zkombinovat s jinými razítky.


 

POTIŠTĚNÁ LÁTKOVÁ TAŠKA

Látkovou tašku potisknete dle libosti a fantazie. Možností je opravdu mnoho. 

Když tisknete z obou stran, barva se nepropíjí skrz na skrz, takže není potřeba tašku ničím vypodložit.

Razítka průběžně omývejte pod vodou. Ideálně je otiskněte do mokré houbičky na nádobí, aby se vymyla barva a nemíchala se zbytečně s jinou. Vlhčené ubrousky na otírání nestačí.

Jakmile budete mít hotovo, je potřeba barvy zažehlit přes pečící papír, aby se udržela jejich životnost a následně tašku perte nejdříve za 10 dnů. 

A hlavně si tvoření užijte :-).



 

Detaily tašky, kterou jsem tvořila pro Olivku :-).









 

ZÁVĚREM

V babyclubu byly nejvíce nadšené mámy, které si tvoření i vyrábění kolikrát užívají mnohem víc, než děti, což je paráda a já se tomu vůbec nedivím. Měla jsem to kdysi úplně stejně, když jsem tam chodila s holkama a ještě jsem ho nevedla :-).

Snažím se tam přicházet s nápady a tipy, které jsou praktické a které nejsou takovými těmi lapači prachu. Ráda bych, aby byly využívány, aby zdobily domácnost, mohly být někde vystaveny anebo si s nimi děti vyhrály dlouhé hodiny. Chtěla bych aby to tvoření celkově bylo úplně jiné, než kdekoliv jinde a doufám, že se mi to daří.

Látkovou tašku můžete brát dětem na každou procházku a schovávat do ní veškeré podzimní poklady - ať už třeba kaštany, žaludy, barevné listí anebo klacíky, šišky apod. Pokud vás tato inspirace zaujala, veškerý potřebný materiál najdete na eshopu www.hravameli.cz. Kde se určitě rozhlédněte ještě na další krásné potřeby.


Cena:

 

Žádné komentáře:

Okomentovat