29. října 2021

VAŘÍME: MioMat - Když "hrnečku vař" není jen v pohádce

Miomat znám už spoustu let. Možná pět, možná víc, netuším ale vždycky se mi líbila ta jednoduchost přípravy, kterou mám ze všeho nejraději a v kuchyni ji oceňuji. Domu jsem ho ale nepořizovala, protože bylo vždycky něco, čemu jsem dala přednost - parní hrnec, domácí pekárna, kontaktní gril a kromě pořádnýho robota bych si moc přála ještě pomalý hrnec. Takže jsem se Miomatem jen kochala a váhově jsem upřednostňovala něco jiného.

Až do doby, než mi v polovině června přišla nabídka ke spolupráci právě s firmou Mamigo.cz, čemuž jsem nejdříve vůbec nevěřila ale už jsem v myšlenkách viděla jak si ho užívám a jak ho budu využívat i v babyclubu na svačiny pro děti. Och. Od té doby Miomat aktivně testujeme všemi směry a konečně jsme ho otestovali dostatečně tak, že vám o něm mohu napsat podrobnou recenzi.

Co víc si přát, než mít něco, kam vložíte všechny potřebné suroviny a přibližně za půl hodiny se vrátíte k hotovému jídlu. I když ráda vymýšlím různé recepty a zkouším nové věci, jsem mnohem raději, když se to pak vaří samo hahaha :-D. Tak se na tento skvělý "hrnečku vař" pojďme podívat detailněji.

 


 

ZÁKLADNÍ INFORMACE

Miomat je můj miláááček, ve kterém připravíme nápoje i jídlo pro celou rodinu do 25 minut. Stačí do něj jen vložit všechny potřebné suroviny, dolít vodou mezi rysky a zapnout jeden z programů. Vše ohřeje i umixuje. Až bude mít hotovo zvukovým signálem vás upozorní.

Připravíte si s ním polévky, raw polévky, smoothie, kaše, rostlinná mléka i různé druhy dezertů. A můžete si do něj zakoupit přímo namíchanou směs různých druhů kaší .. sladkých i slaných.

Spojuje funkce polévkovaru, kašovaru, výrobníku rostlinného mléka i smoothie makera. Navíc připraví i dětské příkrmy v hladké jemné konzistenci.


VÝHODY MIOMATU

  • Úspora času
  • Zdravé vaření pro celou rodinu
  • Jednoduché ovládání
  • Snadná údržba i mytí
  • Rychlost vaření
  • Mixování
  • RAW kvalita


OBSAH BALENÍ

  • Miomat
  • Odměrka
  • Houbička
  • Cedník
  • Receptář

 

DETAILY MIOMATU

Na první pohled vidíte větší rychlovarnou konvici, která se skládá ze dvou částí. Hlavní části a víka s noži a se všemi programy. Víko na hlavní část snadno nasadíte. Pak už jen zapojíte kabel, spustíte program a už to frčí.

 

 

Rysku je nutné opravdu dodržovat přesně. Když ji přesáhnete, nemusí se Miomat vůbec spustit a když dáte méně, může se vám pokrm spálit. A to nechcete.


 

Programy stačí zmáčknout a začnou hned svítit. U VeggieMilk jsou dvě rozdílné možnosti - cereal a soy. Cereal se vaří 10 minut a Soy 25 minut. Odlišíte to zmáčknutím tak, aby svítil konkrétní druh rostlinného mléka.



Víko s mixovacím nožem je snadno omyvatelné. Stejně jako celou konvici stačí opláchnout vodou, případně si pomoct houbičkou, a během minutky máte čisté nádobí.




RECEPTÁŘ

V receptáři najdete několik desítek receptů rozdělených dle kategorií - rostlinná mléka, RAW polévky, polévky, kaše, smoothie, ostatní. V kategorii "ostatní" jsou například lívance, zmrzliny, pomazánky a jiné dobroty.









 

POUŽITÍ MIOMATU

V tomto případě jsem se rozhodla neexperimentovat a úplně nevymýšlet vlastní recepty, protože je potřeba dodržovat přesné poměry, aby byl dostatek vody a suroviny se v Miomatu nepřipalovaly. Ale receptů je na webu Miomatu opravdu neuvěřitelné množství, tak jsem si řekla, že jich vyzkoušíme co nejvíce.

Do Miomatu se nesmí používat mouka a opatrná bych byla i s chia semínky, které bych raději dávala vždy až do hotového pokrmu a ne přímo do Miomatu. Nasají velké množství vody a obávala bych se osobně připálení a víme, jaký jsem kolikrát pako :-D.

Dále se nedoporučuje používat ovesné vločky mimo program Smoothie a RAW. Nedoporučuje se používat ani kravské mléko z důvodu připálení. A dochucovat nejlépe až po ukončení programu (sůl, med, koření) nebo ho dát navrch ingrediencí.

Dle receptu všechny suroviny vložíte do miomatu, zalijete vodou/vývarem/rostlinným mlékem až po rysku (opravdu dodržujte množství!) a zapnete program, který potřebujete. Pak už jen čekáte na zvukový signál a mezitím, co Miomat vaří stihnete několik dalších věcí.

Miomat připraví vždy 1 litr pokrmu. Nemůže uvařit méně ani více, tak na to myslete. Hned po uvaření přelijte pokrm do jiné nádoby a ihned Miomat umyjte. Stačí bohatě voda s houbičkou. Nepoužívám žádné saponáty a mycí prostředky.

 

KAŠE 

Na kaše jsem se těšila asi úplně nejvíce ze všeho, protože je máme rádi ale plynový sporák si s nimi moc nerozumí (především s jáhlami). Dělala jsem většinou jen kaše přes noc anebo vločkové. Na Miomatu se mi líbí, že se používají celá zrna a ne vločky a kaše jsou tak zdravější a kvalitnější.


Jáhlová kaše s banánem

Nikdy jsem jáhly nemusela a to z důvodu, že jsem je neuměla uvařit. Nikdy jsem je nedokázala mít hezky měkké, nabobtnalé. Většinou se začaly připalovat a vařily se šíleně dlouho. Proto jsem se těšila na jáhlové kaše z Miomatu, který si s jáhly poradí absolutně bez problémů. A abych řekla pravdu, jáhly teď na kaše používám ze všeho nejčastěji.



Špaldová perníková kaše

Špaldu mám moc ráda jako mouku do pečení a úplně poprvé jsem kvůli Miomatu kupovala špaldu zrno. Jak už jsem zmínila, kaše jsou výživově kvalitnější a hodnotnější pokud se vaří z celých zrn a ne z vloček. Tato je navíc díky perníkovému koření s vůní Vánoc.

 


Zeleninová kaše

Ideální jako rychlý oběd, když ještě vaříte příkrmy nebo když si chcete dát něco, co dětem dávat nechcete (hřešit se musí! :-D). Rychlovka za pár minut k obědu i k večeři a navíc krásně zasytí.

 


 

POLÉVKY

Polévky miluju nejvíc krémové, jemné, hladké, husté. Takové má nejraději i naše Olivka, tak jsem se těšila až je vyzkoušíme. Doma nedám z ruky tyčový mixér, kterým kaše mixuji do hladka ale Miomat si s tím poradí úplně sám a skvěle. 


Hokkaido polévka

Dýňová polévka je takovou podzimní klasikou a jelikož nám hokkaido chodí pravidelně v bedýnkách, alespoň ji využijeme. Máme rádi polévku z pečené dýně, ale tato nám taky moc chutná .. hlavně teda holkám.



Špenátová od snědeno 

Miluju špenátovou polívku. Jsem schopna sníst celý hrnec sama a odmítám se s kýmkoliv dělit, takže zkusit špenátovku v Miomatu byl jeden z prvních cílů. Milovala jsem špenátovku ze školní jídelny, ale doma se mi nikdy nepovedla tak dobře. Ta z Miomatu se jí podobá nejvíce a jinak už ji vařit nebudu.



Česnečka krémová 

Výborná krémová česnečka. Mňam! Česnečku jsme vždy vařili jen klasicky jako "vodovou" ne vyloženě jako krémovou a i tohle určitě přehodnotíme. Česnek v ní je výrazný chutí, ale neštípe, takže si pochutnají i děti.

 


RAW POLÉVKY

RAW mi nikdy nic neříkalo, než tady poblíž u nás začala prodávat své dobroty kRAWka a my si zamilovali nejen chuť ale bavila nás i sytost jednotlivých pokrmů. Proto jsem se těšila, co řekneme na polévky v RAW kvalitě. 

 

Gazpacho

Tuto polévku jsme zkoušeli úplně poprvé. Nikdy jsme ji nikde nechutnali a já ji měla vytipovanou jako jednu z prvních polévek, které jsem v Miomatu chtěla vyzkoušet. Mile nás překvapila chuťově a určitě si ji budeme dělat pravidelně. Jen nepoužíváme opečený chléb na ozdobu ale necháme ji buď čistě anebo si do ní holky dají polévkové kuličky.

 


 

Hrášková polévka

To je barvička co? Při RAW vaření jsou mnohem jasnější barvy a to se mi na tom líbí. Ve srovnání s hráškovou klasicky vařenou je rozdíl v barvě poměrně veliký. Chuťově je také jemnější a stejně jako Gazpacho si i tuto polévku vychutnáváme spíš s kuličkami do polévky.

 


Zelené fazolky s kukuřicí

Sice vypadá velmi podobně, jako hrášková, tentokrát to jsou fazolky s kukuřicí. Opět v RAW programu a opět krásná jemná barva.

 


 

PUDING/DEZERT

Kolikrát nás k večeru chytne mlsná, ale nic se nám už nechce připravovat. Tohle je ideální příležitost vložit do Miomatu v podstatě vše, co máme rádi a vznikne vynikající dezert, u kterého nemusíme stát a míchat ho. Pak už jen naporcujeme do misek a buď necháme do druhého dne a máme dobroty na snídani anebo necháme jen vychladnout a máme mlsání k televizi.

 

Čokoládovo kokosový puding  

Překvapilo mě, jak moc puding ztuhnul. Skvělý tip nejen na mlsání ale taky třeba svačinu do školy či na výlet. Kombinace kokosu a čokoládové příchutě je bezesporu skvělá a přidala jsem ještě perníkové koření.


 

Čokoládovo ovocná miska

Dvě minuty a vitamínová dobrota je na světě. Ovoce, chia semínka, kakao, skořice. Konzistence je hustější ale se širokým brčkem žádný problém.


 

Pomerančový puding

V tomto případě jsme přidali pomeranč, chia, banány, kakao a rostlinné mléko. Zapnuli jsme smoothie a opět další dobrota na světě. Holky jsou nadšený a takové podoby dezertů mají ze všeho nejraději a to včetně té naší nejmladší.


 

ROSTLINNÁ MLÉKA

Rostlinná mléka jsou dá se říct jednou z předností Miomatu a stejně jako mě zajímal způsob vaření kaší, moc jsem se těšila na to, jak si Miomat poradí právě s rostlinnými mléky, které jsou pro mě spíše takovým "vopruzem" ale přitom je máme všichni moc rádi. Troufám si říct, že Miomat ušetří opravdu dost práce. Hotové mléko jen přecedíme anebo se nám ho ani nechce přecedit a je hotovo. 

 

Arašídové rostlinné mléko 

Snažili jsme se vařit ve smyslu "co dům dá". Nechtěla jsem nakupovat něco speciálního ale chtěla jsem se zaměřit na to, co má každý doma. Arašídů máme pravidelně velké množství (stejně jako slunečnicových semínek), protože nám chutná arašídové máslo. Proto jsem si řekla, že z nich zkusím mléko, které jsme ještě nechutnali.

 


Pistáciovo kokosové mléko

Pistácie jsem jako rostlinné mléko také ještě nezkoušela, ale dostaly se mi do rukou nesolené, tak jsem si řekla, že je prubnu a překvapilo mě, jak jemnou chuť mléko má. Zbyl na mě sotva hrneček, protože zachutnalo Klaudince. Toto mléko jsme necedili, Klaudince v něm kousky pistácií chutnaly.

 


Mandlová káva

Ježiš marjaaaaa, to je dobrý !!! To je láska na první cucnutí :-D. Oficiálně je recept na ledovou, ale my udělali klasiku horkou a ani jsme nepoužili instantní kávu ale klasicky jsme udělali zrnkovou překapávanou. Mňam!


 

SMOOTHIES

holky jsou zvyklé pít jenom vodu. Výjimečně se jim na chuť koupí šťáva. Džusy moc nekupujeme, spíš děláme právě smoothies, které jsou i skvělou svačinou, protože zasytí. Je to také vitamínová bomba při chladném období, kdy je potřeba doplňovat vitamíny mnohem víc. Opět jsme do receptů vybrali to, co máme neustále doma a i když si jsou dva z nich podobné, každý je přeci jen chuťově trochu jiný.

 

Mrkvovo jablkové smoothie

Mrkev, jablko, banán .. jak prosté :-).

 


Ananasovo banánové smoothie

Klaudinka si přála koupit ananas, tak jsme ho rovnou využili do tohoto smoothie společně s banánem a pomerančem. Tím, že je tam ještě banán, smoothie se zjemní a ananas neštípe na jazyku.

 


Ovocné smoothie s citronem 

Kromě mrkve, jablka a banánu v jiných poměrech, než u prvního smoothie, je zde přidán také pomeranč a citronová šťáva. Opět dokonalá verze "co dům dá".

 


KDO JSOU MIOMATKY

Miomatky přinesly Miomat na Slovensko v roce 2013 a od té doby si ho oblíbilo desetitisíce zákazníků na Slovensku i po celém světě.

Nabídku následně rozšířily svůj sortiment o produkty pro miminka, mámy a domácnost a vznikl tak eshop Mamigo.sk. Také vytvořily slovenskou značku Luli.

Sortiment vybírají tak, aby splňoval nejen funkční, kvalitativní a designové požadavky, ale aby byl šetrný i k přírodě.

 

ZÁVĚREM

Pokud mě pravidelně sledujete, víte, že si Miomat užíváme také s dětmi v mém babyclubu. V chladném podzimním a zimním období je dle tradiční čínské medicíny lepší, když se omezí mléčné výrobky a ochlazující potraviny. Díky Miomatu můžu chystat různé druhy kaší, které chutnají nejen dětem, ale i jejich rodičům. Takže kromě aktivnímu využívání doma našel upratnění právě i mezi dětmi.

Mám ráda husté kaše a husté polévky a měla jsem obavy, jestli z Miomatu nebudou moc řídké, což se na první pohled může zdát, ale stačí chvíli počkat (zvlášť u těch kaší) a krásně ztuhnou přesně v takovou konzistenci,kterou vyhledávám. To samé platí u polévek, které mám raději doslova když v nich stojí lžíce, ale nemůžu říct, že by mi konzistence Miomatu nevyhovovala. 

Když potřebuju přeci jen nějakou polévku zahustit, nasypu do hotové polévky ovesné vločky a spustím program smoothie. Vařící polévka a 2 minutový program vločky uvaří a konzistence je dle představ.

Využíváme ho i ve chvílích, když se vrátíme z výletu nebo když přijdu domu z babyclubu a chci co nejrychleji něco nachystat. Vložím suroviny, zapnu program a jdu si dělat, co potřebuju. Já jsem totiž ten typ člověka, který začne vařit a hned na to zapomene a několikrát jsem takhle už zničila hrnce nebo v troubě roztavila plastové nádobí. To už se mi s Miomatem nestane.

Pokud vás Miomat zaujal a chtěli byste si s ním ušetřit čas ve vaší domácnosti, můžete ho zakoupit na eshopu mamigo.cz přímo ZDE.


Cena: 3858Kč + receptář (původně 4160Kč)


Žádné komentáře:

Okomentovat