4. června 2020

ČTEME: Pravdivý příběh o prasátku

Taky to máte někdy tak, že si knížku zamilujete podle obalu a víte, že jí potřebujete i když vlastně nevíte, o čem je a co se v ní dočtete? Když jsem si po dlouhé době vybírala k recenzi knihy z nakladatelství Portál, tak jsem se naprosto zamilovala právě do této. Prasátko na titulní straně mě naprosto okouzlilo a ač si nevybírám tolik dětské pohádky, tak při pohledu na tento příběh jsem doslova tála.

"Jednoho dne našli Líza a Petr v lese malé selátko, a protože nemělo maminku ani tatínka, vzali si jej domů. Ze selátka se vyklubala malá slečna Miriam, která brzy věděla, kdy poprosit, poděkovat, jak jíst příborem a kdy se chodí včas spát. Měla svoje rodiče moc ráda, a protože to byla zvídavá prasečí slečna, začala jednoho dne chodit do školy. Stejně jako ostatní děti i Mirinka ráda běhala, skákala panáka, hrála páku, dělala hlouposti. Nikomu nevadilo, že Miriam není obyčejná holčička. Že ona totiž vůbec není holčička. Až se jednoho dne Mirinka zamilovala…".

Tak zní anotace knihy, kterou bych Vám v této recenzi ráda představila :-). 




Jak už jste si mohli přečíst v anotaci, tak příběh vypráví o starším bezdětném páru, který žil v chaloupce u lesa. Děťátko jim sice nikdy nechybělo, protože se nenudili, ale osud tomu zachtěl jinak a nachystal si pro ně jedno velké překvapení. 





Chodili na houby, sbírali ořechy, vařili polévky a štípali dříví. O práci nouzi neměli. Dokonce měli dva psy a dvě kočky. Nic jim nechybělo, byli šťastní. Jenže jednoho zimního rána, když se vraceli z procházky, našli v lese zatoulané zvířátko.




Připravte se na trochu "chlapského" humoru ve smyslu žertů o tom, že se prasátko sní. Já tohle upřímně holkám nečetl a takové vtípky jsem vynechala. Sama jsem se jim ale zasmála. to je první věc, co chlapa běžně napadne no - teda alespoň většinou.




Rozhodli se malého prasátka ujmout a pojmenovali ji Miriam. Vychovávali ji jako děťátko a učili ji vše, co bylo třeba a co chtěli, aby uměla a znala. Jenže Miriam toužila víc a víc po dalších informacích a tak se rozhodli, že jí dají do školy.




Miriam měla ve škole z dětí srandu. Přišlo ji vtipné, že je každé dítě jiné - velké, malé, tlusté. Byla napřed ve všech znalostech a bavilo ji učit se nové věci.




Bavilo ji běhat, válet se v blátě a kluci z ní byli nadšení. I holky si její společnost užívaly, jenže nic netrvalo věčně. Víc a víc začalo vyplouvat na povrch, že je přeci jen jiná.





Zamilovala se a v tom nastal problém, kterému se musela postavit z očí do očí a kterému musela čelit i když to sama nechápala a nerozuměla tomu, co se děje. Ptala se své maminky na spoustu otázek a nedokázala pochopit v čem je problém.




Existuje vůbec nějaká škola pro prasátka? A proč má kopýtka, srst a rypáček? Dozví se Miriam celou pravdu o tom kdo je a co by s ní jinak bylo, kdyby se jí postarší pár neujal? To vše a ještě více se v knize dočtete. Přece Vám tu nenapíšu úplně všechno :-P.




ZÁVĚREM

Pravdivý příběh o prasátku je pro děti ve věku od 4 do 6 let.

Já se do knihy zamilovala opravdu na první pohled a nedá mi to, ale v prasátku vidim Olívii .. taky takovou roztomiloučkou holčičku s podobnými výrazy :-D.

Je to snad úplně poprvý, co jsem knihu přečetla okamžitě po rozbalení. Tak moc jsem se na ní těšila a tak moc z ní mám radost. Holky u mě seděly a poslouchaly. Moc se jim líbilo, jaké dělala Miriam grimasy a že hrála fotbal. 

Příběh poukazuje na to, aby se dětem říkala pravda ať už je jakákoliv - ať už jde třeba o děti s nějakým handycapem nebo o cokoliv jiného, co je odlišuje od ostatních. Vysvětlovat dětem, že nikdo nemůže být stejný a že je vlastně dobře, že jsme každý jiný. 

Není se za co stydět.




Pokud Vás kniha zaujala ať už kresbami, samotnou Miriam, nebo příběhem, můžete ji zakoupit na eshopu nakladatelství Portál přímo ZDE.

Já bych si tak přála pokračování :-).


Cena: 212Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat