10. června 2020

HRAJEME SI: Tři malá prasátka

Co jsem tak postřehla a vysledovala, tak "Smart games" lidé buď milují anebo nesnáší. My se řadíme mezi první partu a já je sama i cíleně vyhledávám. Líbí se mi, že to jsou sólo hry pro jednoho hráče a líbí se mi, že se u toho musí mnohdy až dost přemýšlet. Nám jsou navíc, a to nejen pro předškoláky, doporučovány i přímo p.učitelkou ze školky.

My jich zkoušeli několik různě po centrech nebo v iQ Parku. Doma máme jen Čarovný les, který spadá do cestovních smart games, Čoko IQ a pak ještě Meta-Forms, což jsem získala inspiraci přímo ze školky, kde ji hrají jak předškoláci, tak i dospělí.

Když jsem, ve spolupráci s Mindokem, vybírala hry pro holky, chtěla jsem něco, co je chytne, že si s tím budou pravidelně nadšeně hrát. Pro Sofinku jsem vybrala Zámecké schody a Klaudince jsem vybrala právě Tři malá prasátka, která Vám blíže představím v této recenzi.




BALENÍ

Krabice je docela veliká ale není moc vysoká, takže ji dobře vložíte do polic jak na ležáka tak i na stojáka. Řešení hry jak s prasátky tak i s vlkem jsem odehrála poměrně rychle, ale za to skládání hry do krabice je pro mě mnohem větší hlavolam :-D.




Musím říct, že je to tam opravdu náročné složit aniž by krabice nebyla "nafouklá". Takže doporučuji vyfotit a pak skládat podle fotky, jinak je to docela o nervíky. No alespoň se vyřádí i rodiče :-D. ALE POZOR! Dostala se ke mně informace, že je na straně krabice návod, jak poskládat hru. To by mě nenapadlo a sama jsem si vůbec nevšimla. Stejně ale doporučuju zkusit si to bez toho :-D.




OBSAH HRY

  • 3 figurky prasátek
  • 1 figurka vlka
  • 3 hrací díly s domečky
  • Oboustranný návod
  • Hrací plocha
  • Knížka



FIGURKY

Figurky prasátek i vlka jsou gumové a docela velké, že se dětem dobře uchopí. Vlk je o kousek větší, než prasátka.






HRACÍ PLOCHA S DOMEČKY

Vše je hezky veliké, že se dobře uchopuje i malým dětem, se kterými se nemusí hrát podle návodu ale mohou si tím nejdříve trénovat skládání dílků s domečky na plochu tak, aby se jim vešly všechny, a zároveň se musí správně trefit, aby dílek s domečkem zapadnul.





VERZE S PRASÁTKY

U verze s prasátky je potřeba stavět tak, aby domečky byly rozmístěny kolem prasátek.




 

VERZE S VLKEM

Verze s vlkem je trochu těžší, protože před ním musíte všechna prasátka schovat.






KNÍŽKA

Knížka je bez textu jen obrázky vypráví celý příběh o prasátkách. Na zadní straně je vtipný obrázek prasátek, jak hrají tuto hru :-D.






PŘÍKLADY HRY A ŘEŠENÍ

Chtěla bych Vás upozornit na to, abyste si hlídali správné postavení hrací plochy, jinak Vám řešení nebude vycházet. Takže vždy si zkontrolujte, jestli máte hrací plochu opravdu správně připravenou - tedy dva dílky nahoře a dva dílky vlevo.

Hra tedy obsahuje celkem 48 rébusů ve 4 úrovních obtížnosti - 24 zadání čistě s prasátky a 24 zadání s vlkem, které už je pro děti těžší.

Verze s prasátky všechny 4 úrovně:





Verze s vlkem všechny 4 úrovně:







DOPORUČENÝ VĚK

Oficiální doporučení je pro děti ve věku 3-6 let. No, abych pravdu řekla, tak Sofinka si s nimi hraje jakože hraje a nechce stavět podle návodu a to jí je 3,5 takže tohle řešit spíš individuálně. Klaudinka už ví, co a jak a staví si a té je 6,5. Já bych tu horní hranici asi trochu povolila nebo ji nechala neurčitou jako třeba 3+. Aby to zbytečně nepůsobilo tak, že pro starší 6 let už nebude dostatečná. To by byla i škoda :-).


ZÁVĚREM

Klaudinka si několik dní s hrou hrála po svém. Bez návodu, bez úkolů .. sama si stavěla prasátka nebo vlka tak, jak ji napadlo a pak je různě schovávala do domečku. Nečekala jsem, že ji hra chytne až takovým způsobem, že za celý den nesáhne na nic jiného.

Díky těmto logickým hrám (smart games) si děti rozvíjí logické myšlení, prostorovou představivost, plánování a prohlubují soustředění. A pro rodiče jsou podobné typy her taky skvělé, protože u toho zlehka (někdy i dost) zavaří mozkové závity. Mně osobně takové "luštění" vždycky bavilo a baví mě stále.

Pokud Vás hra zaujala a chtěli byste ji svým dětem pořídit, zakoupíte ji na eshopu www.svet-her.cz  a to přímo ZDE.


Cena: 659Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat