22. června 2020

HRAJEME SI: Zámecké schody

Nedávno jsem psala recenzi na "smartku" Tři malá prasátka, které jsem vybrala Klaudince. No a aby se holky nehádaly, vybrala jsem něco i pro Sofinku - a tím jsou Zámecké schody. Rozhodovala jsem se podle věkového doporučení ale i podle toho, co by si vybraly holky.

Na tuto hru jsem byla sama moc zvědavá, protože mě dětské "smartky" baví (na dospělácké nemám mozkové buňky :-D). Opět je tedy ve spolupráci s Mindokem a v této recenzi bych Vám ji chtěla detailněji přiblížit.

Jediné, co mě překvapilo, bylo to, jak je hra "malá". Já ji čekala o trochu větší, ale to je můj celoživotní problém, že nemám představivost na rozměry





BALENÍ

Krabice je vyplněna, aby v ní jednotlivé dílky nelítaly a neotloukly se o sebe. Svou velikostí působí, že bude hra větší, ale je opravdu malá, tak se nenechte zmást a počítejte s velikostí, kterou Vám ukáži dále v recenzi.



OBSAH HRY 

  • Základna
  • 8 kostek hradeb
  • Rytíře a princeznu
  • Návod



NÁVOD/BROŽURKA

Návod nebo recepty, jak říká Klaudinka :-D, obsahuje celkem 48 rébusů ve 4 obtížnostech - starter, junior, expert, master. Kroužková vazba usnadňuje otáčení stránek. 



Na konci návodu najdete způsoby, jakými stavět můžete a jakými stavět nelze. to si doporučuji projít před tím, než se do hry pustíte. Já na to nekoukala a pak jsem se sama divila, jakými způsoby jsem si hru mohla zjednodušit.




Některé úkoly mají více možností a mně se jednou dokonce i povedlo vytvořit možnost, která byla správně, ale nebyla vyznačena. Nenapadlo mě to ale vyfotit a teď už nevím, která to byla. Bylo to ale někde od experta dál určitě. Třeba se Vám to taky povede.




FIGURKY RYTÍŘE A PRINCEZNY

Tohle je novější verze hry, kde jsou figurky už plastové. V té starší byly dřevěné. A musím říct, že jsou opravdu povedené a velikostně akorát na dětské hraní. Holky je využívají i mimo hru, jako takovou, a hrají si s nimi bokem jako s postavičkami.





HRADBY








CHALLENGE STARTER

Obtížnost Starter je opravdu takový začátek, kdy si vyzkoušíte jak co funguje a jak to celé bude probíhat. Díky tomu se do hry i ponoříte a pak to pojede. Budete používat vždy jen dvě další kostky na dostavění cesty. Sledujte pořádně základní postavení, ať neděláte zbytečně chyby.





CHALLENGE JUNIOR

V obtížnosti Junior začne pomalu přituhovat. Tady na Vás čekají už 3 kostky na postavení cesty, ale kolikrát budete používat jen dvě. Stále je vždy jen jedna správný možnost. Opět si hlídejte základní rozložení stavby, než se pustíte do řešení úkolu.





CHALLENGE EXPERT

V obtížnosti Expert už narazíte na více správných řešení, které mohou být až 3x jinak a budete používat až 4 různé kostky na postavení cesty. Připomínám, abyste si hlídali základní postavení. Byla u nás kamarádka a čekala jsem, jestli si všimne, ale nevšimla si. Lámala si hlavu, proč jí to nejde a pak jsem jí ukázala, jestli má správně základ - neměla :-D. Proto Vám to tady píšu.





CHALLENGE MASTER

Master je v podstatě to samé, jako Expert jen zase trochu víc náročnější. Opět si hlídejte základnu, jestli neni posunutá, to by Vám pak nevycházelo ani kdybyste se stavěli na hlavu. Zase narazíte na několik správných řešení. Začnete porážet zákony gravitace a využijete všechny dostupné kostky.





DOPORUČENÝ VĚK

Doporučený věk je 4+. Sofince je 3,5 roku a že to je nějaká "smartka", ve které má úplnit konkrétní zadání, ji těžce nechává chladnou. Staví si podle sebe tak, jak potřebuje a i mimo zadání a dokonce i mimo to, abych ji řekla, jak se hra hraje/staví, si to určila sama a snaží se stavět tak, aby se jeden ke druhému dostal. Takže tady záleží na individualitě každého dítěte, ale není problém z toho nejdřív udělat čistě "stavebnici", než dítě dozraje do bodu, že bude plnit zadání.


ZÁVĚREM

Když jsem jak Tři malá prasátka, tak i Zámecké schody dohrála, chtěla jsem to holkám prohodit, protože mi přišlo, že ty zámecké schody budou pro Klaudinku lepší, ale holky si to už vyměnit nechtěly a vyhovuje jim to tak, jak to je.

První dojmy byly takové, že se od těch her tři dny nehnuly, jakože fakt! Seděly s nimi obě v kuchyni a já jen fascinovaně koukala, že jsou ticho a hrají si .. že se o nic neperou a nepřetahují. Takhle moc je hry první dny chytly.

Díky těmto logickým hrám (smart games) si děti rozvíjí logické myšlení, prostorovou představivost, jemnou motoriku a prohlubují soustředění.

A pro rodiče jsou podobné typy her taky skvělé, protože u toho zlehka (někdy i dost) zavaří mozkové závity. Mně osobně takové "luštění" vždycky bavilo a baví mě stále.

Pokud Vás hra zaujala a chtěli byste ji svým dětem pořídit, zakoupíte ji na eshopu www.svet-her.cz  a to přímo ZDE.


Cena: 659Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat