17. srpna 2020

NOSÍME: Tula Free To Grow Coast Picnic

Nošení dětí je už tak rozšířené, že sama potkávám mnohem více nosítek a šátků, než kočárků a to moc hezký progres. Jen to chce ale vždy naslouchat dítěti, protože je každé jiné. A nesnažit se nosit za každou cenu, protože to teď dělá každý. Brát to spíše z toho praktického hlediska, ze kterého to především beru i já.

U Klaudinky jsem o nošení moc nevěděla a kočár začala brát až v půl roce, kdy se vozila na břiše. U Sofinky jsem pro změnu kočár (sporťák) poprvé vytáhla až na popud mamky, která chtěla vozit a Sofince bylo v té době snad 10 měsíců. Jinak byla od narození nošená právě kvůli praktičnosti a každodenní jízdě MHD do školky. No a Olivka je takový všudybyl. Té je jedno, jestli je v kočáru, v nosítku, v šátku ale když je problém, tak je problém všude.

U Sofinky jsem preferovala šátky, kterých jsem vyzkoušela několik desítek ale u Olivky zkouším nosítka, protože se mi v horkých letních dnech nechce motat se šátky a nosítka jsou vzdušnější. Proto bych Vám ve spolupráci se Zkusnositko.cz ráda představila letní nosítko Tula Free To Grow Coast Picnic, které má síťku přes celou délku zad a má také síťovanou kapucku.




Když jsem se domlouvala, které nosítko mi bude zasláno, přála jsem si něco, co bude skvělé na horké letní počasí. Něco, co bude prodyšné a v čem bude dobře té naší mrňavé, které v té době byly 4 měsíce. No a jelikož je takový prcek, tak jsme zvolily nosítko Tula Free To Grow. To je totiž jedno z mála látkových nosítek, které lze nastavit už na úplně malá miminka. Lze v něm nosit úplně od narození, ale pohodlněji sedne od 2 měsíců.




Má nastavitelnou šířku o výšku, takže se rostoucímu dítku hezky přizpůsobuje. Není nutné používat novorozeneckou vložku. Mezi nožkami jsou cvočky, kterými šířku utáhnete či povolíte. Šírka je nastavitelná ve třech pozicích a délka ve dvou pozicích. My ho nejdříve měli v šířce stažené, protože byla přeci jen drobek a později jsme ji povolili.




Zapínání na zádech je klasické, jak jsme u většiny nosítek zvyklí. Posunete si ho do pohodlné polohy, aby se Vám dobře rozepínalo a dosáhli jste na něj snadno rukou. 




Kapucka má několik nastavitelných cvočků podle toho, jak sami potřebujete.




Manžel je spíš na nosítka, než šátky. V šátku nosil několikrát, ale taky se mu s tim nechce motat, utahovat, povolovat, řasit a tak. Takže preferuje nosítka a nosil v něm snad i víc, než já. Když jdeme na delší výlety, tak si bere nosítko právě on a buď se vystřídáme anebo nese celou cestu. Kratší trasy, například hledání Trosečníků od Déčka, to už nosim já. Nosítko jsme vzájemně po sobě nemuseli nijak zvlášť přesnastavovat, kromě bederáku.




PRODYŠNÁ SÍŤKA

Na to, že jsem u Sofinky také zkoušela několik různých nosítek, s takovým jsem se ještě nikdy nesetkala. Ani jsem to neviděla nikde na fotkách, a že se na těch internetech pohybuji všude možně dost. Přijde mi to naprosto geniální. 

Zároveň, i když jde o síťku, tak je hustá, že chrání i před sluncem. Zvlášť kapucka, pod kterou neni dítku horko a zároveň je schované před sluncem a hlava je podepřena, že může pohodlně spát a odpočívat.

Stalo se mi několik týdnů zpátky s jiným nosítkem, kdy jsme šly po cyklostezce. Olivka se mi potila pod kapuckou, kterou jsem ji kryla před sluncem. Tak jsem ji musela krýt rukou a stejně se mi opálila a byla červeňoučká.




PODSAZENÍ

Tady se přiznám, že jsme měli docela problém. V šátku se dá krásně podsadit jako nic a nosítko, které mám doma, je také na podsazení dokonalé. Tady nám to ale nešlo. Přišlo mi, že je bederák až moc pevný a Olivka ještě malá na takové to perfektní podsazení. Takže to mi nepřijde úplně dostatečné, i když jsme se snažili nosítko různě štelovat, utahovat, povolovat tak, aby to bylo pohodlné všem.




Pro někoho to je dostatečné, ale já bych kolínka viděla ještě výš. Jenže když jsem si dala výš bederák, nebylo mi to už tak pohodlné, takže jsme zkusili nastavit nějaký ten kompromis pro spokojenost všech. Řekla bych, že kdyby byla větší, tak by to taky bylo jiné a možná kdyby ten bederák nebyl tolik pevný, tak by se lépe podsadila.




Zkoušela jsem i vyhledávat různé fotky nosítek, abych viděla, jak to mají ostatní a přišlo mi to úplně stejné, takže jsem to pak brala tak, že to je správně a že to lépe asi neudělám.


PRAKTICKÁ KAPSIČKA

Na bederáku je praktická kapsička na suchý zip, kam si můžete schovat drobnosti, které chcete mít po ruce. Je větší a hluboká, ale já osobně bych spíše uvítala cvočky nebo zip. K tomu sucháči nemám moc důvěru, že vše udrží na místě a nic z kapsy nevypadne.





ZAPÍNACÍ PŘESKA

Líbí se mi, jak je všude po nosítku umístěno logo. Přeska je pevná, že musíte víc zabrat, než se povede rozepnout. Takže naprosto super a stále si stojím za tím, že unese i slona. Celkově je nosítko dělané i pro větší váhu. Chtěli jsme v něm zkusit 15kg těžkou Sofi, ale nedala se :-D.




VÁLECÍ PODLOŽKA

Když je potřeba dát si na výletě pauzu a odpočinout si, ale zároveň není kam odložit mrně, využili jsme k tomu několikrát právě nosítko. Teď už by z něj utíkala, takže to jsou zároveň vzpomínky na klidné časy, kdy jen ležela a trhala trávu, kterou jsem ji pak tahala z pusy :-D.





O ZKUSNOSITKO.CZ

Na webu Zkusnositko.cz najdete pouze ergonomická nosítka, která sami zkouší a testují, aby mohly následně dobře poradit ohledně Vašeho výběru. Poradí Vám podle fotky, kterou jim zašlete, abyste se ujistili, že máte nosítko správně nastavené a dokonce si v Praze můžete domluvit osobní schůzku.

Dále si u nich můžete nosítka zapůjčit na libovolný počet dní. Vždy půjčovné závisí na vratné kauci a pokud se rozhodnete, že si nosítko zakoupíte, bude Vám z ceny odečteno týdenní půjčovné.

Zapůjčit si můžete také dětské potřeby jako krosny, cestovní postýlku, cestovní skládací vozík a dokonce i kočárek.

Mimojiné také prodávají bazarová nosítka anebo nosící oblečení a doplňky, které Vám nošení dětí usnadní a zpříjemní.

O půjčovně ergonomických nosítek se dočtete ZDE.




ZÁVĚREM

Co se týče nosítka Tula Free To Grow Coast Picnic Překvapilo mě, jak hodně pevný a silný je bederák. Přišla jsem si v prvníc chvíli jako v korzetu, ale postupně jsem si zvykla a dokonce jsem se i těšila, protože se mi chodilo mnohem lépe, jak byla zása zpevněná. To, že je bederák takto pevný je dobře, protože si troufám říct, že unese i slona. 

I přes to, že nemám ráda černou barvu a málokdy na mě nco černého uvidíte, tak se mi nosítko vzhledově moc líbilo. Má takový letní piknikový nádech a zároveň se ho člověk nemusí být položit na zem.

Je to zase jiná zkušenost i přes to, že mi rukama prošlo tolik nosících šátků i několik nosítek, tak to pro mě bylo zase něco nového. Kdo mě sleduje delší dobu, tak ví, že nejsem vůbec nosítková, ale ráda sbírám nové zkušenosti a tady jsem byla mile překvapena a nosila jsem v něm ráda - to je u mě opravdu co říct.

Až díky tomuto nosítku a vyhledávání různých informací jsem zjistila, jak moc je Tula oblíbená a vypozorovala jsem, že ji má snad každý. O to víc jsem byla zvědavá, co na ni sami řekneme. Ne, že bych si z ní sedla doslova na zadek, ale pokud chcete nosítko, které s Vámi bude od samého začátku až do konce nosícího období, je to ideální volba.

Děkuji za zapůjčení a už se těším, co budeme zkoušet dalšího :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat