15. října 2020

ČTEME: LA! Knížka, která dělá zvuky

Knížka od autora Hervého Tulleta s názvem Knížka je naprostým základem dětské knihovničky. Já ani nevím, jak dlouho ji vlastně máme. Možná šest let? Stejně tak dlouho máme i další báječnou knížku z jeho dílny a tou jsou Barvy. Ne každá knížka tohoto autora mě zaujme ale tyto dvě jsou TOPky a moc se těším, až se k nim vrátím znovu s Olivkou.

Když jsem při listování v edičním plánu zjistila, že bude další knížka v podobném duchu, ale zase trochu jiná, byla jsem nadšená a moc jsem se těšila, jak ji ve spolupráci s nakladatelstvím Portál vyzkoušíme.

Tak ji tedy pojďme omrknout.

 


PRVNÍ DOJMY

První dojmy u knih píšu minimálně, možná že je nepíšu vůbec, když tak nad tím přemýšlím, ale tady musím, protože se budu chechtat ještě asi dlouho.

Když jsem poprvé knížku zkoušela, holky už spaly a já toho mám poslední týdny tolik, že jednoduše začínám blbnout. Což je většinou sranda a říkám si, že bych se hodila do nejakého amerického rodinného sitcomu. Tak jsem seděla s knížkou LA! a začetla jsem se. Chopila jsem se poslušně všech pokynů a když jsem tak v půlce knížky viděla výraz manžela, už jsem se začala opravdu bát, že mě odveze někam do cvokárny :-D.

Když jsem se u druhé poloviny knížky zaposlouchala sama do toho, co vydávám, musela jsem se smát a podala jsem knížku manželovi, aby si to zkusil taky, když mě má za blázna. No nevydržel dlouho, protože zněl ještě o kus víc vtipněji, než já :-D.

 

 

KNÍŽKA, KTERÁ DELÁ ZVUKY?

Pokud znáte předchozí knížky od Hervého Tulleta, tak víte, že je potřeba vždy udělat nějaký pohyb ale tentokát půjde o zvuky a nebude to zas tak jednoduché, jak se zdá. Nejdříve se seznámíte s modrým kamarádem, který se jmenuje LA.


 

Puntík LA vás rozehřeje a navnadí k tomu, co bude následovat. Vyzkoušíte si různé velikosti ať už od nejmenšího po největší nebo střídavě velký malý velký malý anebo si s nimi započítáte.


 

Puntík LA je vtipný a kreativní. Zkusíte si s ním něco podobného jako navlečené korále? Kdy budete dodržovat mezery mezi nimi až najednou žádná mezera nebude.


 

No a pak už to začne být vtipnější a vtipnější. Vyzkoušíte i délku svého dechu nebo zkusíte všechny LA porozbíjet prstem a jak asi zní, když bude LA zima?


 

Zaberete se do zkoušení, když v tu ránu je tu nový kamarád - LI. No a kamarád LI začne s LA samozřejmě debatovat. Najednou jsem si řekla, že to je dokonalé logopedické cvičení.


 

LA bude s LI mluvit například jako robot a budou se chechtat, jako blázni. To už byla zhruba ta chvíle, kdy jsem myslela, že mě manžel nechá vyšetřit :-D.


 

Klesání, stoupání, vymyšlená písnička nebo souboj zvířat v křičení. Vy si to jen představujete, ale vyzkoušejte si to hezky nahlas!


 

No a dojde to tak daleko, až budou v sobě a s timhle si teda musíte poradit sami. Hádají se a pošťuchují, jak to bude asi znít?


 

Jenže aby toho nebylo málo, přijde ještě třetí kamarád - BUM. Ten vypadá jako sluníčko a společně se s kamarády LA a LI vydává na výlet.


 

Tak a teď se ukažte! V tuhle chvíli jsem si řekla, že to neni knížka jen pro děti, protože se kolikrát sami zarazíte a je potřeba opravdu přemýšlet nad tím, který puntík se jak jmenuje a sem tam jsem se sama zadrhávala, abych se nezblbla.


 

A kdybyste si mysleli, že už nic jiného přijít nemůže, tak mrkněte jak vznikl nový jazyk a tady je to naprosto dokonalé podání!


 

ZÁVEREM 

Co tak říct na závěr?

S knihou si užijete skvělou zábavu, až vám bude líto, že už je konec a věřím, že si ji pak projdete minimálně ještě jednou ne-li vícekrát. Je to přesně ten typ knížky ve smyslu za málo peněz hodně muziky a ještě jsem se nesetkala s nikým, komu by tento typ knížek nevyhovoval.

Doporučila bych ji dětem klidně od jednoho roku až po předškoláky. Určení věku je vždy hodně individuální, protože každé dítě baví něco jiného, ale tady jen tak vedle nešlápnete - to si troufám říct. 

Knihu můžete zakoupit na eshopu nakladatelství Portál přímo ZDE.

Přejeme kopec zábavy!


Cena: 169Kč (původně 199Kč)   

 

Žádné komentáře:

Okomentovat