22. října 2020

ČTEME: Nejkrásnější místo na světě

S knížkami od Petra Horáčka to mám úplně stejně jako s knížkami od Hervé Tulleta. Ne každá mě zaujme, ale ty, které si mé srdce získají, v něm zůstanou už navěky.

Od Petra Horáčka už doma máme skvělou husu Lízu a nesmí chybět ani papuchalk Petr. No a cuká mi ruka i na modrého tučňáka. Když jsem si, ve spolupráci s nakladatelstvím Portál, vybírala knížky na další pololetí, zaujala mě kniha s názvem Nejkrásnější místo na světě.

Připomnělo mi to totiž můj oblíbený film 12 do tuctu, kde jedno z dětí uteklo na své nejmilejší místo na světě a řekla jsem si, že kniha svou myšlenkou nejspíš nebude daleko od toho samého :-).

 

 

"Je rozkvetlá louka s potůčkem uprostřed lesa nejkrásnějším místem na světě? A jestli ano, tak jak se to pozná? Zajícovi tyto otázky nedávají spát, a tak se jednoho dne vydá do světa, aby na ně našel ty správné odpovědi. Nejkrásnější místo na světě je kniha o domově, o dobrodružství, ale hlavně o přátelství."

 

 

Na začátku příběhu sedí zajíc se svými kamarády v trávě na kopci a důmají nad tím, jestli je jejich louka to nejkrásnější místo na světě?

 

 

Dostalo se mu sice odpovědi, ale jen částečně. Hned začala jejich oblíbená hra na honěnou, která celé důmání nad nejkrásnějším místem na světě přerušila.


 

Šel tedy se svou zvídavou otázkou ještě za ostatními přáteli - sovou, ptáčky, kachnou a medvědem a doufal, že se dočká odpovědi, po které tak touží.


 

Medvěd mu odpověděl, že je louka určitě tím nejkrásnějším místem na světě, protože tam jsou včely a kde jsou včely, tam je med a med má medvěd moc rád. Jenže zajíc řekl, že med i včely jsou taky přece všude. Stejně jako si všude můžou hrát králíci na honěnou.


 

Na to samé se šel zeptat i svých kamarádů ptáčků, kteří ho odpovědí také moc nepotěšili. Zašel tedy za kachnou, která mu odpověděla, že je to nejkrásnější místo na světě kvůli potoku. Jenže i potok může být kdekoliv jinde.


 

Šel proto i za moudrou sovou, která mu odpověděla, že se ptal už všech a že by se měl vydat do světa a pokusit se najít odpověď na svou otázku sám.


 

Na své cestě zajíc objevil překrásný sad, ve kterém by se líbilo králíkům. Objevil také nádherné zuřící řeky a vodopády, kde by se líbilo kachně. Vylezl dokonce i na vysokou horu, kde by se líbilo ptáčkům.


 

Tak v čem tkví to kouzlo nejkrásnějšího místa na světě?

 


Pokračoval v cestě dál, až došel až k moři. Slunce je jak velká sklenice medu, to by bylo určitě nejkrásnější místo na světě. Tady by se líbilo medvědovi.

 

 

Prošel celý svět, když došel do pouště .. a najednou znal odpověď :-).


 

Vyskočil a rozeběhl se pouští .. utíkal přes kopce, přelezl hory, proběhl poli i lesy a běžel celou cestu až domů, protože?


 

Nejkrásnější místo na světě je tam .. kde jsou tví kamarádi!

 


 

ZÁVEREM

Opět krásná myšlenka v tak mile ilustrované a tak sytě barevné knize, která mě snad i dojala. Člověk se neustále snaží něco hledat, po něčem pátrat, ale přitom se stačí rozhlédnout kolem sebe a nic víc neni potřeba.

Prostor k recenzi jsem si nemohla najít ve víc vhodnější dobu, než v den druhého "lockdownu", kdy se opět přetrhávají vztahy s kamarády a přáteli. O to víc se s nimi snažte být v kontaktu alespoň online - přes videohovory.

Vytvořte si alespoň virtuálně to nejkrásnější místo na světě a všichni se moc opatrujte. Ať je brzy svět zase v pořádku :-).

Nepřestává mě fascinovat, jak umí knihy pro děti předat nebo spíše připomenout důležité myšlenky i nám dospělým.

Knihu Nejkrásnější místo na světě zakoupíte na eshopu nakladatelství Portál přímo ZDE.

 

Cena: 159Kč (původne 199Kč)


Žádné komentáře:

Okomentovat