23. října 2020

POPÍJÍME: Francouzská Dealko vína Bruno Marret

Stačí vyslovit přání, a to se stane .. 

Když mi někdy v půlce dubna přišla nabídka spolupráce s francouzkými dealko víny, musela jsem se smát, protože mi zrovna v té době odjel manžel na měsíc pracovně pryč - pak se z toho vyvrbily dva měsíce a co lepšího může ženský se třemi dětmi přijít za nabídku, než zrovna vína.

Vzniklo z toho průběžné ochutnávání, testování, degustace kamarádky, nadšení jiné kamarádky, diskuze s vámi na Facebooku, sdílení na Instagramu a až jsme tady - v cílové rovince finálního článku a zrovna v době dalšího "lockdownu", kdy se lahev vína opět skvěle hodí.

V článku bych vás chtěla nejen provést jednotlivými víny, ale také vás seznámit přímo se značkou Bruno Marret - s tím, kdo za ní stojí, jaký je jejich příběh, filozofie a dozvíte se proč jsou jejich vína tak jedinečná.

Pohodlně se usaďte a pojďme se na ně podívat hezky zblízka :-).

 

 

PROČ NEALKOHOLICKÉ VÍNO?

Jedná se o ušlechtilý a chutný nápoj, který můžete pít kdekoliv a s kýmkoliv bez ohledu na to, jestli budete či nebudete řídit, jestli vás bude či nebude bolet hlava, jestli jste těhotné, kojíte nebo jestli máte jen chuť na něco dobrého a potřebujete mít čistou mysl. Dokonce příjemně překvapí i abstinenty.

Dle článků v renomovaných světových zdravotnických časopisech byl u červeného dealko vína zjištěn vyšší efekt na zdraví člověka. Je naprosto čisté, bez přídavku moštu, cukru, šťávy a dochucovadel a nezapře se ani francouzská kvalita. I kefír, ovocné šťávy nebo žitný chléb obsahují víc alkoholu, než je v dealko vínech Bruno Marret.

A hlavně když s ním umíte zacházet (vychladit na správnou teplotu a červené nechat předem zoxidovat volně na vzduchu), opravdu chutná jako víno, i když v něm není alkohol. Pokud tedy víno pijete kvůli jeho tajemné a plné chuť, a ne jen kvůli alkoholu. To je pro mě naprosté kouzlo a největší překvapení, které jsem v takové míře vůbec neočekávala.

 

VINAŘ BRUNO MARRET

Pan Bruno Marret má pověst uznávaného vinařského odborníka a alsaského gurmána, který neustále sleduje celosvětové trendy a s pokorou sobě vlastní naslouchá profesionálům z oboru - zkušeným vinařům, obchodníkům, restauratérům.

Své dlouholeté know how a nasbírané informace poté zúročuje ve svém podnikání. I proto mají Dealko vína od Bruno Marreta vynikající chuť i vůni a jsou ceněná a uznávaná spotřebiteli i odborníky z celého světa.

Sám Bruno Marret velmi přísně dohlíží na dodržování tradičního způsobu zpracování hroznů a sleduje celý výrobní proces.


PŘÍBEH DEALKO VÍN

Na jeho počátku stojí projekt společnosti Dar z Nebe, s.r.o., jehož cílem je zlepšit kvalitu života všem, kdo mají rádi víno, ale nemohou nebo nechtějí pít alkohol. Proto podporují tradiční vinařské řemeslo i inovaci v podobě dealkoholizace, jejichž výsledkem je nový moderní nápoj, zdravější alternativa klasického vína.

Cílem tohoto projektu je prosadit kvalitní vína bez alkoholu na českém trhu, umožnit lidem využít zdraví prospěšné látky obsažené v Dealko víně a rovněž propagovat život bez nutnosti pravidelné konzumace alkoholu. Dealko víno Bruno Marret přímo vybízí vychutnat si sklenku lahodného vína v kruhu nejbližších, najít své místo v životě a radovat se z toho, co máme – to vše je Dar z Nebe. 

Zakladatelé společnosti Dar z nebe s.r.o. jsou manželé Petr a Iveta Jonášovi, kteří stojí i za dalšími projekty zvyšujícími kvalitu života a dočtete se o nich více přímo ZDE.


FILOZOFIE

Výhradní zastoupení nejenom v České republice pro kvalitní Dealko vína francouzského vinaře Bruno Marreta, který je dlouholetým inovátorem v oblasti dealkoholizace vín.

Cílem je zlepšit kvalitu života všem lidem, kteří mají rádi víno a jeho blahodárné účinky, ale nemohou nebo zkrátka nechtějí pít alkohol.

Spojuje abstinenty s lidmi pijícími alkohol, osoby zdravé s osobami nemocnými, kmety s nezletilými atd. Proto je Dealko víno primárně o vztazích a spojuje všechny, kdo o to stojí.

 

PROČ JSOU TAK JEDINEČNÁ

Na výrobu Dealko vína Bruno Marret se používají výhradně kvalitní hrozny těch nejlepších odrůd vinné révy, které jsou za tímto účelem pěstovány.

Proces odstranění alkoholu je k vínu velmi šetrný, a proto v něm zůstává maximum látek, které činí víno vínem včetně skvělé chutě a vůně.

Jedná se o naprosto čisté víno. Při jeho výrobě se nepoužívají žádné pomocné látky. Nezatěžuje organismus ani vaše svědomí. Můžete ho pít kdykoli, kdekoli a s kýmkoli. Vychutnejte si svou skleničku naplno a sdílejte svůj požitek s kýmkoliv chcete.

 

MERLOT ROUGE DE VINCENT

Při podávání je potřeba dodržet doporučenou teplotu 18°C a také dostatečnou oxidaci - což znamená nechat lahev otevřenou alespoň 2 hodiny anebo víno přelít do karafy a nechat ho 30-60 minut volně dýchat.

Ochutnávat lze určitě hned po otevření, ale až po dostatečné oxidaci se rozvinou všechny jeho složky. Já nejsem žádný odborník na vína, ale ráda se něco přiučím a ochutnám něco kvalitnějšího, než si běžně kupuji. Takže si takovou příležitost opravdu užívám.

Musím říct, že mě překvapila chuť. Čekala jsem sladké víno, ale v první chvíli jsem se trochu oklepala, jak jsem očekávala sladší chuť. Po dostatečné oxidaci trochu zesládlo. Určitě ale neočekávejte přímo sladkou chuť, protože do vína nejsou přidávány žádné další složky jako cukr, mošt nebo jiná aromata. Tak se to bohužel běžně dělá u jiných nealkoholických vín a naše chutě jsou kvůli tomu dost zkreslené.

A nejlepší zjištění je na tom to, že pijete víno, které si vychutnáváte a vůbec to na ničem není znát. Teď nemyslím přímo, že se můžete přiopít, ale já osobně když si dám sklenku vína, tak mě to v podstatě uspí, že jsem pak unavená a jdu spát, i když bych si mohla ještě užívat klidný večer.

Červené víno kromě mnoha vitamínů a minerálů, obsahuje například přírodní antioxidant resveratrol, má protinádorové účinky a snižuje výskyt onemocnění nervového systému.

 

 

LA CÔTE DE VINCENT BLANC

Málokdy se stane, že mi dojdou slova, a tohle je právě jeden z těch mála okamžiků. Byla u mě kamarádka, které jsem dala ochutnat a čekala jsem, že mi s tím popisem nějakým způsobem pomůže. Dopadlo to tak, že jsem ji musela lahev pomalu vytrhnout z ruky, aby mi ještě něco zůstalo. Kéž bych Vám mohla všem poslat ochutnávku, protože se mi to popisuje opravdu těžko.

Rozhodně mi chutná víc než Merlot, který jsem ochutnávala minule. Merlot má pro mě takový zvláštní ocásek a v puse Vám zůstane trochu trpko. Je v něm prostě hodně cítit taková ta typická trpkost vína. Ale tohle je ... ty jo asi bych měla začít chodit na hodiny slovní zásoby, protože se nevymáčknu. Jsem si prostě jistá, že potřebuju další lahev ... nebo spíš tři.

Bála jsem se toho, protože jsem zvyklá opravdu na sladká vína. Bála jsem se, že na mě bude moc kyselé, ale jsem mile překvapena. V první chvíli cítíte kyselost, která se hned rozvine po celých ústech sladkým tónem. A navíc je tak osvěžující – má v sobě hodně ovocné chuti. Máte pořád nutkání znovu a znovu ho ochutnat a pít a pít a pít. Až jsem na dně z toho, že jsem na dně. To je snad poprvý v životě, co je mi vážně líto, že jsem dopila lahev. Což musí znít asi docela vtipně. Moc se těším, až otevřu další.

Ale abych Vám dala nějaké konkrétní informace, zabrouzdala jsem na facebookovou stránku Dealko víno Bruno Marret a zjistila jsem, že bílé víno La Côte de Vincent Blanc připravuje Bruno Marret z odrůd Riesling a Rivaner (také známé jako Müller Thurgau). Chuť je příjemná, jemně kořeněná, s nádechem ovocného jablka, grapefruitu a žluté broskve. O zmiňovaný kořeněný nádech se stará právě Rivaner.

Kdo má rád spíše hutnější vína, bude moc spokojen s minule popisovaným Merlotem. Kdo ale hledá lehký a osvěžující nápoj plný vyvážených chutí, určitě bude nadšený, stejně jako já, z tohoto bílého pokladu.


 

LA CÔTE DE VINCENT ROSÉ

Víno Rosé je podle mých amatérských chuťových buněk velmi podobné s vínem Blanc, tedy bílým vínem, i přes to, že je každé víno z jiné odrůdy hroznů. Blanc je z odrůdy Riesling a Rivaner kdežto Rosé je z odrůdy Cinsault a Synah.

Pokud tedy nejste zvyklí rozeznávat chutě jednotlivých hroznů, můžou Vám stejně jako mně připadat velmi podobná, protože vznikají podobným postupem.

V růžové víně je trochu více přírodního CO2 (velmi jemných bublinek) a mělo by být tedy takové trochu svěžejší, oproti tomu bílé je víc vysloveně tiché víno.

Bílé mi chutná více ale nedokážu přesněji popsat čím. Přijde mi sladší a takové tlumenější. Jakmile se jednou napiju, tak bych vypila celou lahev. Tak moc mi chutná a zatím je u mě favoritem.

Ro
sé je takové hodně osvěžující ale zároveň mám pocit, že i zažene chuť, když Vás honí mlsná. Pro takové situace je tedy ideální. Nedával bych si ho tedy k jídlu, ale spíš pro večerní romantiku ve dvou u ohně apod.

 

 

LA CÔTE DE VINCENT ROUGE

Na webu se dočtete, že se jedná se o směs hroznových odrůd Merlot, Carignan a Grenache, které dodávají tomuto jemnému vínu nezaměnitelný charakter. Před konzumací by se mělo nechat 1-2 hodiny "nadechnout", aby prošlo dostatečnou oxidací. Až při dostatečné oxidaci se ve víně plně rozvinou všechny jeho složky chutí a vůní, včetně tříslovin atd.

Nepřestává mě fascinovat, že jsou nealkoholická a přeci jen chutnají jako vína. Pokud už vaše chuťové buňky nemají dogmatické přesvědčení, že víno = alkohol (jiskření na jazyku), ale jste otevřeni poznávání nového, tak určitě jděte do toho. Mě tohle víno velmi mile překvapilo. Ani trochu mi v něm ten alkohol nechybí - naopak to čím dál tím víc vítám a jsem z nich opravdu nadšená.

Dokonce jsem objevila informaci, že podle článků v renomovaných světových zdravotnických časopisech byl u červeného Dealko vína zjištěn vyšší efekt na zdraví člověka. Může za to flavonoid Katechin, příznivě ovlivňující srdce a cévní systém.


 

LA CÔTE DE VINCENT EFFERVESCENT (DEUX)

Šumivé víno jsme si nechali až nakonec jako takovou třešničku na dortu toho všeho. Chtěli jsme i vyčkat, protože zrovna sekt si neotevřete jen tak, musí k tomu být nějaký důvod.

My si připili nejen na nový školkový rok, ale také na náš babyclub ROBINSON, který krásně kvete a vzrůstá a také na začátek psaní mé knihy, která se pomalu ale jistě rýsuje. A to je důvod k přípitku a velkému přání, aby vše dopadlo jak nejlépe může.

Na otevření šumivého vína jsem se těšila ze všech úplně nejvíce. Zajímalo mě, jak bude chutnat, jak mě zaujme a co na něj řeknu. A musím říct, že jsem nadšená.

Je jemné, chutné a překvapilo mě, jak se splnilo mé očekávání a jak má zase takvou tu ovocnou chuť, která mi připomněla bílé i růžové.

Tento dealko sekt svou chutí od běžného sektu s alkoholem prakticky skoro nerozeznáte. Proto pokud se chcete seznámit s kvalitními Dealko víny Bruno Marret a nejste si v čemkoliv jisti, vřele vám doporučuji začít právě s tímto vínem

Optimální teplota při podávání se doporučuje mezi 8-10°C a když budeme někdyslavit nějakou velkou věc, moc ráda po tomto konkrétním zase sáhnu.



ZÁVEREM

Spolupráci s dealko víny Bruno Marret jsme si užili doslova do poslední kapky a jsem moc vděčná za zkušenost, kterou mi tato příležitost dala. Zjistila jsem nejen to, že vůbec existují nealkoholická vína, ale zjistila jsem i to, že skvele chutnají.

Neměla jsem vyloženě nějaká očekávání, protože nejsem žádný odborník na vína, ale fascinovalo mě to, jak mi v nich ten alkohol nechybí a jak mi chutnají mnohem víc, než klasická vína s alkoholem. Za to opravdu klobouk dolu.

Mým favoritem stále zůstává víno bílé a hned za ním je rosé. Tyto dvě lahvinky doporučuji doslova na potkání a několik mých kamarádech na mě už dalo a jsou nadšené stejně jako já.

A co se týče šumivého vína, tak to mi přijde jako výborné řešení na různé oslavy narozenin, na Vánoce ale také na Silvestr, kdy nemusíte řešit žádné rychlé špunty pro děti plné úček a barviv, ale s čistým svědomím jim nalijete také. Děti se budou cítit jako velké, že pijí to samé, co vy.

Veškeré informace jsem čerpala z webových stránek https://brunomarret.cz, kde se dočtete ještě mnohem více.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat