30. října 2020

NAKUPUJEME: Domácí produkty z farmy Struhy

Náš výlet na rodinnou farmu Struhy probehl v polovine srpna a nedávno jsem vám ho zpracovala do článku, který si můžete přečíst v následujícím odkaze - Za výletem: Rodinná farma Struhy. Ale aby článek nebyl příliš dlouhý, rozhodla jsem se jejich produkty oddelit do samostatného článku.

Dostali jsme totiž naprosto úžasnou výslužku, abychom mohli vyzkoušet co všechno vyrábí. Byli jsme na to připraveni, protože cesta byla 3,5 hodiny a my se navíc druhý den zdrželi ješte v Zemeráji, a tak jsme sebou vezli chladící ledničku s namraženými chladícími vložkami, abychom vše bez újmy dovezli zpátky domu.

Tento článek je jako takový přehled produktů, které vyrábí a které si u nich můžete zakoupit. V mlékárně zpracovávají především mléko od jejich krav, které se od jara do podzimu pasou na pastvinách kolem jejic farmy. Kvalita mléka je závislá především na kvalitě krmení a zdraví krav a proto má každé roční období mléko jiný obsah složek, jinou chuť i vůni. 

Například obsah tuku v jejich mléce se pohybuje od 3,8% v létě do 4,5% v zimním období. Veškerá produkce farmy má certifikát BIO, tedy i většina mléčných výrobků a vše co se přidává, např. ovocné složky, koření a bylinky má certifikát BIO.

Pojďme se na naši výslužku podívat tedy blíže.

 

 

SÝRY TYPU HALLOUMI

Sýry typu Halloumi jsme ochutnávali úplne poprvé a dali jsme na doporučení zkusit je na grilu. Zrovna jsme meli domluvenou zahradu, tak jsme je vzali sebou. Abych pravdu řekla, tak jediný sýr, který dáváme na gril, je Hermelín. Takže jsem byla zvedavá, jak to vlastně chutná. Byli jsme překvapeni hlavně vůní a o kus víc nám chutnal tedy ten s kořením.

 


 

ČERSTVÉ SÝRY

Čerstvé sýry mám já osobně ráda hlavně do různých salátů anebo jen tak k televizi nakrájené na kostičky společně s pečivem. Tady máte na výběr hned z několika druhů - my měli se směsí bylinek a se směsí koření, ale na webu farmy jsem viděla i čistý anebo česnekový.

 


 

TVAROHOVÉ POMAZÁNKY

Na tvarohové pomazánky jsem se těšila moc, protože zrovna tohle jsou příchutě, které manžel často kupuje v obchodě anebo si je dělá po svém doma a docela mě zajímalo, jak se u něj ujmou a co na ně sám řekne. No a ono se po nich jen zaprášilo! Pomazánky jsou zaručenou jistotou, kdy nešlápnete vedle a troufám si říct, že budou chutnat úplně všem.



 

TVAROH MEKKÝ

Tvaroh na tisíc způsobů. Buď si z něj vytvoříte další příchuť pomazánky nebo dezert hezky nasladko anebo ho použijete kamkoliv, kde zrovna potřebujete. Dle farmy Struhy je to jejich nejlahodnější výrobek, který tvoří podstatnou část jejich výroby.


 

FARMÁŘSKÉ MÁSLO ČERSTVÉ

Kvalitní máslo je základ všeho. Mít farmu po ruce, tak kromě mléka, bych si chodila pro pravidelnou dávku másla. Zrovna včera jsem četla v jedné kuchařské skupině doporučení na máslo a padaly tipy ve stylu hery, zlaté hané a dalších sajrajtů. A já si myslela, že v dnešní době už každý používá opravdové máslo. Vždyť tak úžasně voní. Chodila jsem ho ukusovat i samotné! :-D


 

ZAKYSANÁ SMETANA

Zakysanou smetanu dávám holkám kolikrát místo jogurtu a to samé i Olívii. Tato od farmy Struhy má 16% a opět z ní můžete vytvořit dezert, dip nebo si ji dát jen tak místo jogurtu. Mňam!


 

TVAROHOVÝ DEZERT VANILKA

Stejně jako je u nás velmi oblíbená zakysaná smetana, tak to jsou i tvarohové dezerty. V kupovaných dezertech je mimo cukru i mnoho nevhodných složek. Tento sice cukr obsahuje, ale třtinový a ani nemůžu říct, že by byl tak sladký, jako ty z obchodu. Je tak akorát. Zabavila jsem si ho pro sebe, protože já nemusím ovocné jogurty ani dezerty ale co miluju, tak právě takto s vanilkou, kávou, čokoládou apod. Takže prosím, rodinko Kojetínových, příště nějaký kávový jo? :-D


 

NÍZKOTUČNÉ JOGURTY

Nízkotučné jogurty s proteinem jsem si taky zabavila pro sebe a řeknu vám, že ty teda jsou! Jsou vyrobeny z odstředěného mléka a mlékárenských kultur ale za to mají pěknou dávku kvalitního makového proteinu. Makový protein obsahuje vysoký obsah vápníku, údajně víc, než klasický mák.



 

SELSKÝ TVAROH OCHUCENÝ

Jelikož jsme dostali dva produkty s borůvkama - tvaroh a jogurt, tak jsem je rozdělila mezi holky jak si každá sama řekla. Sofinka má raději jogurty, ale Klaudinka sáhne spíš po tvarohu. Líbí se mi, že do ochucených jogurtů používají třtinový cukr a s takovou mírou, že to není nic přeslazeného.


 

SPECIALITA KMÍNOVÝ JOGURT

Na tuhle specialitku jsem se těšila ze všeho nejvíc. Člověk si řekne uff, kmínový jogurt. Ale lidi, ono je to fakt dobrý a je to jogurt, po kterém bych sáhla raději než po obyčejných příchutích. Takže doufám, že bude mít tento jogurt opravdu úspěch, že mu lidi dají šanci.

 

 

OCHUCENÉ JOGURTY

Ochucené jogurty jsme dostali borůvkový, jahodový a meruňkový. Ty jsme taky rozdělili mezi holky a jen jsme ochutnali ať víme, jak chutnají. Jogurty jsou vyrobeny jen z mléka a mlékárenských kultur a syřidla podle tradičních postupů a receptur. Nepoužívají konzervanty, barviva, škroby, stabilizátory, sušené mléko a umělá sladidla.

 




 

ZÁVĚREM

Co mě na tom všem fascinuje je to, jak i když jde vždy o mléčné výrobky, tak každý má svou chuť a vůni. A právě chuť a vůně se odráží od kvality stravy, kterou ta zvířata mají. Takže pokud máte možnost, ochutnávejte, porovnávejte, podporujte :-).

Pokud bych měla určit produkty, které bych odebírala do nekonečna, bylo by to určitě (mimo mléko) máslo, zakysaná smetana, kmínový jogurt, proteinové jogurty a tvarohové dezerty. To jsou moje TOP úplně nejvíc. Tím nechci říct, že ostatní produkty nemají dobré - jasně že mají, ale tohle je takový můj TOP výběr, ke kterému se snad zase někdy vrátím.

Palec hore za odvahu s kmínovým jogurtem a moc bych rodině Kojetínových přála, aby měli neustále nějaké nápady, které je budou posouvat dál a které budou časem třeba i doslova vyhlášené a budou se za nimi sjíždět lidé z celé republiky :-).

 

Žádné komentáře:

Okomentovat