6. října 2020

LUŠTÍME: Časopis Puntík - říjen 2020

Říjnové číslo časopisu Puntík je úžasně nasáklé podzimem a podzimním tvořením. A co vás v něm čeká? Proletíte se barevným podzimem, s Mylišáky nasbíráte houby a projdete bludištěm, myškám vyrobíte oblečky, upravíte keře, najdete všechny nesmysly, zahrajete si domino, prozkoumáte skříň průzkumníka Žárovky, Žárovkovi také sestavíte domeček, zavaříte sklenici plnou dobrot a tak dále.

Tento díl je tedy opravdu nabitý a já se nejvíce ze všeho těšila na domeček průzkumníka Žárovky, který je na pokračování. Další díly budou totiž v příštím čísle.

Tak se na něj pojďme podívat blíž.

 

 

A CO NÁS ZAUJALO NEJVÍCE?

 

1. PADAJÍCÍ LISTÍ

Tohle je moc hezká aktivita, která je tak obyčejná a přitom děti tolik zaujme. Jen nezašantročit jedinou svorku, co máme doma. Hahaha, to se zase povedlo :-D. Je potřeba, aby list opisoval tečkovanou čáru a napodoboval padající listí. Dítko se tak musí soustředit na pohyb a korigovat i ruku.


 

2. BLUDIŠTĚ KUDY K MYŠKÁM

Když Klaudinka listovala Puntíkem, tak hned říkala hele to zvládnu, to už dávno umím a než jsem ji vůbec stihla zkontrolovat cestu, měla hotovo a říkala, že se jí bludiště moc líbí. Takže opět děkujeme Puntíkovi za skvělé bludiště, které opakovaně projíždíme.


 

3. MYŠÍ OBLEČKY

Myší oblečky jsou krásnou ozdobou. Když jsem nedávno zjišťovala, jakým způsobem zajistit listí aniž by usychalo, tak mi byl doporučen lak na vlasy. Ještě jsem to nezkoušela, protože u nás zrovna poslední dny prší a je mokro, ale určitě to mám v plánu zkusit a využít i tyto myšky. Pak je stačí jen zavěsit na provázek třeba do okna nebo někde u postele anebo na dveře :-).


 

4. HLEDÁME NESMYSLY

Klaudinka hned co prosviští bludištěm, tak hledá nesmysly. To je něco po čem jde opravdu cíleně a já už nevím, co k tomu každý měsíc psát. Asi jen to, aby v nich tým Puntíku stále pokračoval a kdyby náhodou docházely nápady, Klaudinka by určitě něco ráda vymyslela.


 

5. OLÍK A LILI

Komix s Olíkem a Lili je skvělou poznámkou v aktuálním období, kdy se dělají ohníšky a pálí se listí, klestí a všechno možné. Je to skvělá zmínka, protože uvnitř můžou být schovaní ježci a tohle je v podstatě nenápadná forma upozornění, aby se na ježky dávalo pozor a vždy se vše zkontrolovalo, než se zapálí ohníček.


 

6. ÚKLID POKOJÍČKU

Už když slavil Puntík třetí narozeniny a úkolem bylo vidět v obrázku číslo, Klaudinka ho neviděla, takže jsem ráda i za takovou inspiraci, kde mají děti za úkol vidět v obrázku konkrétní předměty aby se rozvíjela vizuální stránka.


 

7. HRAJEME DOMINO

Jelikož mám vizuální paměť, tak si pamatuju, že už v Puntíkovi domino bylo, ale nemohla jsem dohledat kdy. A už jsem si normálně říkala, jestli to nebyl pohled do budoucnosti a jestli náhodou nevěštím hahaha. Nakonec jsem dohledala, že šlo o domino s dopravními prostředky. 


 

Tentokrát je to domino s různými druhy předmětů ale i čísly. Domino je oboustranné a je na vás, kterou stranu si zrovna budete chtít zahrát. Je taky skvělé na cesty. Vejde se krásně do takového toho organizéru na CD, o kterém jsem psala před nedávnem.



 

8. PRŮZKUMNÍK ŽÁROVKA

Žárovkovi praskla v lampě žárovka a novou má uloženou ve skříni. Je potřeba prosvítit stránku a žárovku rychle najít. Prosvicovací stránky jsou skvělé a doufám, že bude daloší díl knížky průzkumníka Žárovky, kde jsou taky krásně pohromadě.


 

9. ŽÁROVKŮV DOMEČEK

Karol a její láska ke stříhání. Na tohle tvoření jsem se moc těšila, ale představa stříhání mě přiváděla k šílenství. Co stříhání ale to následující lepení. Já, nešika. Snažím se motivovat, že čím víc budu tvořit a lepit, tím líp mi to půjde. Takže tato část je vždycky mojí výzvou.


 

Pokusíme se vyrobit Žárovkovi domeček. Stačí si jen připravit kus kartonu o rozměru 29,5x29,5 a můžeme se do toho vrhnout. Tento díl obsahuje jen část domečku. Zbytek bude v dalším díle a já doufám, že bude i sundavací střecha hahaha!

.

 

Karol, Karol, Karol .. ještě, že nestavíš baráky. Všechno by ti spadlo na hlavu. Křivé zdi, sotva se otevírající dveře ale jo, dobrá práce :-D. Kéž bych byla šikovná jako všichni ostatní.


 

Žárovkovi se tedy v tomto čísle postavila kuchyň a ložnice, pokud se nepletu. A vypadá to opravdu nádherně. Však víte, jak miluju práci Andrey Popprové :-).

 

 

 

10. ZAVAŘUJEME

Razítkovací aktivita se zavařovací sklenicí. Taky moc hezká inspirace, kterou bych mohla využít s dětičkama v babyclubu. Přeci jen se na podzim začíná zavařovat o to více, aby byly zásoby na zimu a pro mnohé to je aktuální. Tak ať si výtvarně zavaří i děti.



 

A kde Puntíka seženete? Je k dostání v trafikách Lagardere – Relay a Inmedio, Peal, Finex, Valmont, Presmedia, GECO a v obchodech Albert, Tesco, Globus nebo na Česká poště. Sama za sebe ovšem doporučuji předplatné, ke kterému si navíc můžete vybrat dárek :-). 
 
Více informací na oficiálním WEBU časopisu.


Cena: 39Kč

 

Žádné komentáře:

Okomentovat