26. října 2020

PEČEME: Oboustranná vykrajovátka na sušenky + Ganache z hořké čokolády

Polomáčené, takové ty křehké sušenky .. ty máme všichni moc rádi. Takže když jsem ve spolupráci s Tescomou vybírala produkty na sušenkové téma, tato oboustranná vykrajovátka mi přišla mimojiné nejpraktičtější. 

Nejen, že z nich jednoduše vytvoříte právě typické polomáčené sušenky, ale díky několika velikostem je můžete použít také jako spodní část dezertů nebo obložení různých druhů dortů anebo jen jako zápich do zmrzlin apod. Tady jsou opravdu dveře do světa fantazie neomezeně otevřené. 

V dnešním článku bych vám chtěla vykrajovátka podrobněji ukázat a seznámit vás s ganache z hořké čokolády, kterou jsme objevili nedávno a která nás zaujala. Tak ať tu máme něco neutrálního, než se vrhneme na vánoční vykrajovátka a to nejlepší vánoční cukroví.

 


 
PRAKTICKÉ ROZMĚRY

Na zadní straně obalu máte přehledně vyobrazené rozměry jednotlivých částí vykrajovátek.


 

DETAILY VYKRAJOVÁTEK

Vykrajovátka od Tescomy mám celkově ráda především z toho důvodu, že myslí na praktičnost. Často jsou totiž buď stohovatelná, že je vložíte do sebe a zaberou tak méně prostoru anebo jsou na kroužku, kde je máte opět prakticky pohromadě a můžete si ho buď nekam zavěsit anebo ho mít v šuplíku s ostatními vykrajovátky. Pak jen vezmete kroužek a máte všechna vykrajovátka pohromadě a nestane se vám, že je budete mít rozlítané po šuplících nebo že se vám poztrácí.



 

V porovnání s mojí rukou vidíte, že v té nejvetší velikosti jde opravdu o mega sušenky. Postupně se velikost zmenšuje až máte v ruce rozměr 3x5cm.




 

Praktická stohovatelnost, kdy všechna vykrajovátka zasunete do sebe a uklidíte do šuplíku je opravdu skvělou výhodou. 



 

RECEPT NA MÁSLOVÉ SUŠENKY 

S receptem jsem neměla kapacitu se vymýšlet a chtěla jsem zkusit nejakou oblíbenou klasiku tak, jak to jednoduše je a z toho co máte zrovna doma bez ohledu na to, jestli jste zrovna stihli jít do zdravé výživy nebo jestli máte dostatek třtinového cukru či panely. 

Šla jsem tedy na jistotu na web Laskominy od Maryny, kde má recept na klasické máslové sušeny už témeř 9 let a najdete ho přímo ZDE. Nijak jsem ho neupravovala, prostě jsem použila tu hladkou mouku, prostě jsem použila ten moučkový cukr. Žádné náhražky, žádné zdravější alternativy. Chtěla jsem to tak, jak to je .. prostě na prasáka :-).

Jedinou změnu, kterou jsem udělala, byla ta, že jsem nepoužila vanilkový cukr ale místo toho jsem dala Aladinovo koření do kávy od Sonnentoru - proto jsou sušenky takto hnědé. A tady je náš výsledek, který vám rozepíšu níže.


 

GANACHE Z HOŘKÉ ČOKOLÁDY

Co je vlastně ganache? Je to francouzská čokoládová poleva, která je tak jednoduchá a tak výborná a praktická, že vás okouzlí nejen neuvěřitelně jednoduchou přípravou, ale i tím, že se dá použít kamkoliv.

Kouzlo spočívá pouze v poměru kvalitní čokolády a smetany ke šlehání. Z toho, jaký si vyberete poměr, můžete vytvořit buď polevu nebo krém nebo dokonce i pěnu.

Když měly holky narozeniny, tak jsme čokoládovou ganache využili jako vrstvu kolem dortu a lákalo me zkusit ji jako polevu, takže v kombinaci s těmito sušenkami bylo jasno. 

Dle toho, jaké množství ganache budete potřebovat, si zvolíte poměry. Stejně jako jsme použili na krém, tak i v tomto případě jsme zvolili poměr 2:1 takže by šlo o dvě čokolády a jednu smetanu na šlehání. Jenže tolik jsme toho nepotřebovali a tak jsme dali jednu čokoládu a půlku smetany ke šlehání.

Nechtěla jsem úplně tekutou polevu, aby sušenky rychle zaschly a tohle mi přišlo skvělé, že se dalo malovat štetcem. Takže super aktivita i pro děti - malování čokoládou :-).

 

NAŠE SUŠENKY

S pomocí vykrajovátek jsme vytvořili několik druhů sušenek - čisté bez zdobení, puntíkované, polomáčené s nasekanými kešu oříšky, celé máčené s karobem a pak polomáčené jen zase trochu jinak a to z každé vrchní strany. Z jednoho těsta vykouzlíte několik různých sušenek. Určitě by se dal použít i kokos, cukrové sypání a cokoliv dalšího, co vás ještě napadne.







ZÁVĚREM

Oboustranná vykrajovátka nemusíte použít pouze na sušenky, pro nečekanou návštěvu ke kávě, ale můžete s nimi vytvořit třeba i to nejlepší vánoční cukroví. Zapojit dítko do tvoření a zkusit i perníčky nebo typické linecké těsto. 

Určitě je budeme mít neustále po ruce, protože jsme během chvilky vytvořili úplně jednoduše několik druhů sušenek, až i mě samotnou překvapilo, jak se povedly. Těsto je opravdu křehké a proto si dejte pozor na tloušťku, aby bylo silnější a pak se tolik nedrobí.

Vykrajovátka na cukroví společně s dalšími vánočními vykrajovátky jsem vám recenzovala v minulých letech a odkážu vás na ně opět na konci článku. Abych vás rovnou i zlehka nalákala na vánoční atmosféru, které se nekompromisně blíží. Mnoho další inspirace najdete na blogu pod štítkem Tescoma.



Žádné komentáře:

Okomentovat