28. listopadu 2019

MLSÁME: Dokonalé linecké cukroví s vánočními vykrajovátky Tescoma

Linecké cukroví děláme každoročně linecké podle Kitchenette a děláme maličké s pomocí jiného druhu vykrajovátek Tescoma, které máme doma od podzimu 2017 a je fakt skvělé především v praktičnosti, protože je schované v krabičce a neustále pohromadě. Recenzi na tato drobná vykrajovátka včetně receptu na linecké podle Kitchenette najdete ZDE.

Tentokrát mám ve spolupráci s Tescomou jinou verzi vykrajovátek na linecké a zvolila jsem zároveň i jiný recept. Tentokrát jsem se inspirovala u Jany Florentýny Zatloukalové, kterou určitě znáte z webu Kuchařka pro dceru. Na jejím webu jsem našla návod na dokonalé linecké cukroví a řekla jsem si, že to bude letos vončo.

Já totiž každoročně s lineckým bojuji i přes to, že dělám recept podle mamky, která ho má vždycky naprosto perfektní. Ale mně nikdy nejde. Tak jsem si řekla, že se inspiruji přesným návodem u Flo a uvidíme, jak to celé dopadne.




SADA VYKRAJOVÁTEK

Opět má sadu vykrajovátek Tescoma vychytanou. Pomocí plastového kroužku udržíte všechny části vykrajovátek pohromadě a nemůže se Vám stát, že se nějaký ztratí.

U nás doma byl před pečením cukroví každoročně stres, protože se najednou nemohlo najít tolik věcí a i když máme na vykrajovátka i formičky speciální místa, tak stejně nějací šotci dílky ztrácí.

Proto jsem si nemohla vynachválit už ta maličká vykrajovátka na linecké cukroví, která jsou uzavřena v krabičce. A teď navíc vykrajovátka na klasicky velké linecké, která jsou uschovana na kroužku.




Jedno kulaté vykrajovátko je hladké a druhé má vlnky, takže můžete dělat buď dva druhy lineckého cukroví anebo nechat hladkou část dole a vlnky dát jako vrchní díl.




Jak jsme zvyklí na ty naše mini verze, tak mi přijdou docela velká :-).




Středových vykrajovátek je celkem šest - stromek, hvězda, kometa, zvonek, sněhulák a perníček.




Pro představu velikosti - je to úplně akorát na ty mrňavé středové výkroje a navíc se díky očku drží mnohem lépe a lépe se mi s nimi pracovalo.




Říkala jsem si, že je kroužek docela malý, ale že by vůbec nebylo na škodu, kdyby se k těm drobným vykrajovátkům vešly i ty základní. Tak jsem to zkusila a voala! Všechno hezky pospolu.




PERLIČKA OD MANŽELA

Když jsem si chystala těsto, zjistila jsem, že nemáme vajíčka. Manžel zašel do krámu a já mezitím dala rozpracované těsto ve smyslu "drobenky" do lednice, aby nezteplalo.

Když se vrátil, tak jsem ještě vyřizovala zprávy a emaily a poprosila jsem ho, aby oddělil žloutek od bílku, že potřebuji jen žloutek a hned jak dopíšu zprávu, tak těsto dopracuju.

Manžel na mě po chvilce volal kam ten žloutek má dát. Říkám mu, aby ho tam někam položil. Zeptal se, jestli ho má dát do mísy. Odpověděla jsem, že teda joo, že už jdu.

Když jsem vyndala mísu z lednice, málem jsem ji smíchy upustila na zem.

Na jeho obranu musím říct, že to je prý proto, aby se mi žloutek nevsáknul. Ale uznejte sami, to jsem musela vyfotit! :-D




RECEPT NA DOKONALÉ LINECKÉ

  • 300g hladké mouky
  • 200g másla
  • 100g cukru moučka
  • Kůra z citronu
  • 1 žloutek

Abych Vás trochu nalákala číhnout na web Florentýny, kde najdete nespočet důležitých informací o všem možném, tak na kouzlo v postupu pro opravdu dokonalé těsto najdete přímo ZDE

Nikdy bych nečekala, že mimojiné stačí jen změnit postup, dodržovat základ v poměru 3 - 2 - 1 a ono to bude celé opravdu dokonale fungovat. Zkoušela jsem to poprvé, tak to není úplně tak dokonalé, ale příště už to bude opravdu na stopro.

Na konci článku na webu Flo najdete ještě jiný typ receptu trochu vylepšený kořením, ale já zůstala u klasiky s citronovou kůrou :-). 




ZÁVĚREM

Poprvé za 10 let, jo opravdu poprvé za 10 let mám z lineckého cukroví radost. Žádné nervy při zpracování, žádné nervy při válení ani vykrajování. Říká se, že když se těsta nedaří, můžou za to ruce ale hlavní je dodržet opravdu ten správný postup a pak zažijete zázrak.




Tato krásná vánoční vykrajovátka na linecké cukroví zakoupíte na oficiálním eshopu Tescomy anebo v kamenných prodejnách Tescoma.


Cena: 129Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat