15. listopadu 2019

MLSÁME: Lis na zdravé tyčinky Tescoma

Ha! To je zase vymoženost, která mě doslova dokopala k tomu, konečně ty domácí tyčinky vyzkoušet a ani byste nevěřili, jak je to návykové a jak se Vám budou chtít vyrábět další a další druhy :-D.

Na domácí müsli tyčinky jsem se chystala už opravdu dlouho, protože mi to přijde jako parádní sváča na cesty ať už na výlety nebo do auta anebo jen tak za pochodu, když nestíháte a chcete se rychle nasvačit.

Jenže zatím jsem se dostala jen čistě k domácímu müsli a na tyčinky pořád nedocházelo. V tom ale o to víc miluji ten blogerský svět, který mě samotnou (a to nejen díky spolupracím) mění a posouvá a já se dostávám k věcem, do kterých bych se buď nikdy v životě nepustila anebo ke kterým bych se dopracovávala ještě pěkně dlouho.

Co mi přijde do cesty se snažím brát jako výzvu a motivaci a tak jsem se ve spolupráci s Tescomou dostala právě k tomuto lisu na zdravé tyčinky, ve kterém si můžete připravit jak nepečené, tak i pečené tyčinky na tisíce způsobů.

Pojďme si ho tedy detailně prohlédnout :-).




KRABIČKA

Už sama krabička napovídá opravdu jednoduchou přípravu a pracovní postup u nepečené verze müsli tyčinek. Opravdu je to takhle jednoduché a připravíte si celkem 6 sytých tyčinek.



OBSAH BALENÍ

  • Sáčky na müsli tyčinky
  • Brožurku s návodem a recepty
  • Lis na müsli tyčinky 



BROŽURKA

V brožurce, kromě návodu k použití a přípravě jednotlivých směsí najdete recept na 5 druhů nepečených tyčinek a 2 druhy pečených tyčinek. 




SÁČKY NA TYČINKY 

Překvapilo mě, že balení obsahuje také několik plastových sáčků na tyčinky. Ty se ale využívat nechystáme - přec jen v dnešní době už není těžké dát přednost papírovým či látkovým obalům a vytvořit tak jednoduše i dárkové balení bez plastů.




LIS POD DROBNOHLEDEM

Lis na müsli tyčinky je tedy plastový se silikonovými částmi. Silikon je žáruvzdorný, pevný a nijak při používání nezapáchá ani nic podobného - už jsem se setkala se silikonem české značky, který nebyl úplně levný ale už sám o sobě příšerně smrděl, opravdu smrděl a po upečení zčernal.
 



Pro srovnání velikosti je tak akorát do ruky. Nezabere tedy moc místa a je poměrně skladný, takže nemusíte mít obavy, že by se Vám do kuchyně třeba nevešel - určitě se na něj místo najde :-).




Rozdělený vypadá následovně - je složen ze 3 silikonových formiček, 3 plastových a jednoho plastového víka, kterým celou sadu pořádně utěsníte. 




Plastové části tedy zároveň tlačí na silikonové, a formují tyčinky do pevného tvaru.




Poslední plastová část má dva úchyty, kterými celý lis upevníte.




NÁŠ VÝSLEDEK?

Pro tuto recenzi jsem zvolila 3 recepty - jeden jsem vybrala dle brožurky nepečený, druhý pečený a třetí jsem nachystala z toho, co jsme měli doma po ruce. 




NEPEČENÉ TYČINKY

Pro nepečenou verzi tyčinek jsem vybrala z brožurky recept na ovocné, který je složený z kešu oříšků, sušeného ovoce, datlí a strouhané kůry z citronu.

Místo kešu jsem použila mandle, kterých jsme nedávno od mamky dostali zásobu a místo datlí do všech receptů používám datlovou pastu. No a manžel neodolal a vyprosil si do nich přidat i hořkou čokoládu.

Vše se na hrubo umixovalo v malém smoothie mixéru s nástavcem na ořechy a suché plody a napěchovalo do formiček.




PEČENÉ TYČINKY

U této pečené verze tyčinek jsem měla co dělat, abyych směs dříve nesnědla, než se upečou. A taky nedoporučuju péct po nocích, kdy snano zapomenete na čas - trochu jsem je připálila ale na chuti to vůbec nic nezměnilo.

Pro tyto tyčinky jsem si z brožurky vybrala recept na FlapJack s medem, které se skládají z žitných a jáhlových vloček - já použila žitné a špaldové. Dále rozpuštěné máslo, med, sušené datle a švestky (opět jsem použila datlovou pastu), kokos a mandle.

Suché suroviny jsem rozmixovala na jemno, na hrubo se mi to v tom našem mixéru nějak nedaří :-D, pak jsem přidala máslo, med a vložila do rozpálené trouby na 180°C po dobu 20 minut. Je ale potřeba opravdu pravidelné kontroly!





TYČINKY CO DŮM DAL

Využila jsem takových těch zbytků, co jsme měli doma - kus toho, kousek toho, přidat tamto a tak podobně. Takže právě na takových tyčinkách využijete i takové ty malé drobné zbytečky.

Nasbírala jsem po bytě (:-D) 80g ořechů (kešu+pekan), 80g sušených švestek, 80g datlové pasty a přidala jsem zbytek holandského kakaa. Vše jsem společně umixovala a napěchovala do formy.

Formu jsem nechala zhruba hodinku a půl v lednici.




ZÁVĚREM

Stejně jako se manžel nadchnul pro zmrzlinovač, tak se nadchnul i pro tento lis na tyčinky. Počet 6 kusů tyčinek je pro nás úplně akorát. Nejen, že lis usnadní práci, ale také nezabere žádný prostor a vše je poměrně rychle hotové.

Vůbec nemusíte řešit žádné recepty. Stačí si jich jen pár vyzkoušet, ať zhruba znáte správnou konzistenci, ale jinak je to čistě na Vás jaké tyčinky si doslova uplácáte a co do nich vše dáte. Dají se doslova tvořit z toho, co doma najdete a vždy budou chuťově perfektní.

Musím říct, že asi budeme dávat přednost nepečený, než pečeným. Pečené mi přijdou chuťově sice trochu lepší, ale u nepečených stačí jen hodinka v lednici a máte hotovo. Nemusíte nic hlídat ani se s ničím péct. 

Zároveň máte inspiraci na zdravé mlsání do mikulášských nebo velikonočních balíčků pro děti a také třeba na dětskou oslavu nebo jako jedlé dárky k Vánocům pro své blízké

Lis na zdravé tyčinky, pro zdravější mlsání, zakoupíte v kamenných prodejnách Tescoma nebo na oficiálním eshopu Tescomy.


Cena: 399Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat