11. listopadu 2019

UČÍME SE: Písmenkový detektiv - Slabiky a hlásky

Písmenkový detektiv, který je zaměřený na slabiky a hlásky, volně navazuje na knihu Rozvoj řeči - zvuky a slabiky, která vyšla minulý rok a recenzi na ni si můžete přečíst ZDE.

V tomto druhém díle najdete zábavné úkoly, díky nimž budou děti rozvíjet své vyjadřovací schopnosti, smyslové vnímání a další kognitivní funkce. Také se naučí přemýšlet v souvislostech, zapojí logické uvažování, zdokonalí koncentraci pozornosti, paměť, fantazii a představivost.

S tužkou, pastelkami a nůžkami v ruce přirozeně procvičí jemnou motoriku.

Knížka si klade za cíl podporovat mluvní apetit dítěte, rozvíjet slovní zásobu a zdokonalit jeho komunikační dovednosti a to zejména oblast fonematického uvědomování a jazykového citu.

Tak se na něj pojďme podívat trochu zblízka :-).




OBSAH

Pracovní kniha se skládá celkem z 57 úkolů, které jsou rozprostřeny na 63 stranách. Vypíšu Vám zde několik konkrétních pro představu

  • Já a moje rodina
  • Hlasofon
  • Hadivlak
  • Šotek
  • Brýlovačky
  • Bludiště
  • Foukej a toč!
  • Pendlovky
  • Povolání
  • Čmuchálek se ztratil
  • Šnečí závody
  • Květiny a včelky
  • Jak to teda je?
  • Kik a král
  • Hurá do vesmíru
  • V obchodě
  • Kuba a jeho poklady
  • Hra na zlatý řetěz
  • Karneval
  • Kosmická loď
  • Písmenková polévka


ZAMĚŘENÍ ÚKOLŮ

U každého úkolu najdete ikonky, podle kterých poznáte, na co konkrétně je úkol zaměřen

  • Řeč, komunikační dovednosti
  • Sluchové a zrakové vnímání, smyslové vnímání 
  • Grafomotorika, kreslení, stříhání, vybarvování
  • Prostorová orientace, pravolevá orientace, orientace na ploše
  • Paměť, logika, fantazie
  • Matematické představy, tvary, barvy
  • Znalosti, vědomosti
  • Sociální a prosociální dovednosti


CO MĚ ZAUJALO ZE VŠEHO NEJVÍCE

I když je kniha celá skvělá, jak jinak taky, že? :-D Tak ji nemohu nafotit kompletně, ale vybrala jsem několik úkolů, které mě zaujaly a které se mi nejvíc líbily.


Ve městě

Já osobně mám moc ráda takové ty povídací stránky plné obrázků, u kterých si můžete povídat hodiny a vždy najdete něco nového, co jste ještě nezmínili.




Slabikáček 

Dráček slabikáček se pyšní mnoha barevnými mašlemi. Včera ale zafoukal silný vítr a drak některé mašle poztrácel. Pomůžete mu je všechny najít?

Vystřihnete kartičky z pravé strany a vytleskáním slov z obrázků je zkuste správně zařadit.

Kartičky jsou oboustranné, takže je hned využijete i v další aktivitě.




Pendlovky a houpy, houpy

Pendlovky jsou hodiny s kyvadlem a pomocí kyvadla budete slabikovat obrázková slova. Kolikrát se kyvadlo zhoupne, tolik puntíků dokreslíte k dannému obrázku.

Na podobném principu "houpání" funguje i úkol z druhé strany.

Moc mě zaujal tento tip s houpáním. Vždy jsem znala jen vytleskávání ale houpání mi přijde jako takové zpestření a osvěžení od zajeté klasiky :-).



Čmuchálek se ztratil

Pes Čmuchálek honil zajíce přes potok až k lesu a tam se ztratil. Nemůže najít cestu domů.

Podle obrázků toho, co má pes rád, dovedete Čmuchálka zase domu.

Moc hezký úkol na zamyšlení a vyhledávání ve slovech.




Na stavbě

Tohle mě zaujalo a snažila jsem se to vyluštit i sama, jak mě to chytlo :-D.

Pod červeným kolem bagru je schovaná slabika, podle které poznáte název oblíbeného jídla bagristů.

A to mě na těchto pracovních knihách baví ze všeho nejvíce, že se do nich doslova ponoří i dospělý a úkoly ho baví stejně, jako baví děti.




Hurá do vesmíru

Raketa Rychlík letí do vesmíru objevovat nové planety. Chce s nimi navázat spojení podle speciálního kódu. Dokážete správně zakódovat jednotlivé planety? Dokonce si můžete vymyslet i další vesmírné planety, pojmenovat je a nakreslit.




V obchodě a Medaile

Moc hezký úkol zaměřený na praktický život a zároveň i slabiky - této aktivity můžete zkusit využít i při běžném nákupu v obchodě :-). Rozlišit názvy potravin podle délky slabik a jejich "kód" následně zapsat na etiketu.

Druhý úkol, týkající se medaile, je navíc úkol s kartičkami, které si vystřihnete z pravé části. Podle délky slabik se obrázky umístí na dráhua medaili získá ta dráha, která bude zaplněna jako první.

Opět originální a zábavné úkoly.



Pračka

Maminka dává do pračky prádlo legračním způsobem. Do levé části dává prádlo začínjící hláskou S a do pravé části pračky dává prádlo začínající hláskou K.




Stopovaná na kolech

Pátrání po schovaných kartičkách.

Nejdříve se s Jonášek projede červená trasa a hledají se slova začínající hláskou M. Následně se na cestu vydá Ela, která hledá slova začínající hláskou Č.

Zároveň zkuste najít vše, co do lesa nepatří a škrtněte to.



Hádám, hádáš, hádáme

Řekněte si hádanky a v obrázku zkuste vyhledat odpověď. Zároveň můžete vymýšlet i další hádanky a zkusit je třeba i nakreslit.




Písmenková polévka

V písmenkové polévce je potřeba najít stejná písmenka a vybarvit je stejnou barvou. Najdete je všechna? a co takhle zkusit s písmenek v talíři vytvořit nějaká slova? Mimochodem další skvělý tip, který se dá využít i v praxi, hahaha :-)




V lese, nebo na dvorku?

Nejdříve je potřeba roztříhat kartičky a rozložit je před sebe. Pozorně poslouchejte hádanky a snažte se zvířátka seřadit kolem konkrétního obrázku.




Písmenkový detektiv

Tohle mě jako malou neuvěřitelně bavilo. Dříve takové luštění bylo především s čísly a já se na tom opravdu vyřádila.

Zahrajte si na písmenkového detektiva a vybarvěte konkrétní písmenka určitou barvou.

Rázem uvidíte, co Vám vznikne za obrázek.




ZÁVĚREM

Po obrovském nadšení z prvního dílu jsem byla opravdu natěšena na díl druhý a musím říct, že je stejně parádní a stejně krásný! Nemohla jsem se dočkat, až konečně vyjde a doufám, že bude stejně úspěšný, jako byl díl první

Klobouk dolu autorkám Vendule s Petrou, které se do společného díla pustily již po druhé a laťka neklesla ani o milimetr.

Písmenkový detektiv je doporučován dětem ve věku od 4 do 7 let a nadšení z něj budou samozřejmě i rodiče. Já ho moc doporučuji nejen kvůli krásným ilustracím, ale také kvůli parádním tipům na úkoly, se kterými se jen tak nesetkáte.

Zakoupíte ho na eshopu pismenkovydetektiv.cz, kde si k němu můžete přidat navíc ještě rovnou první díl knihy, omalovánky, pexeso nebo si zakoupit rovnou celý set.

Tleskám a fandím!


Cena: 249Kč (původní 279Kč)

Žádné komentáře:

Okomentovat