27. listopadu 2019

HRAJEME SI: Stavební duhové kostky Goki

Poslední dobou mám pocit, že se neustále řeší různé druhy duhy a duhových stavebních kostek. Proč je tohle levnější, než tamto a proč nekoupit tohle, když to stačí ale kupovat tamto, když to stojí takový peníze.

Je pravda, že někomu může stačit malá duha jiné značky, ze kterou nepostavíte ty různé kreace, které až kolikrát porušují zákony gravitace ale bude mu stačit postavit pár oblouků na sebe. Ale chce to od sebe odlišovat právě kvůli těm zásadním a důležitým detailům, aby si pak někdo nekoupit malou duhu za 500Kč a nečekal, že z toho postaví nějakou kreaci, protože to na sobě držet nebude.

No a do toho tu máme ještě často poptávané a sháněné či srovnávané sensory blocks, což jsou pro změnu kostky obsahující barevnou tekutinu, písek, sklíčko a kuličky.

Podle mě se to nedá tak úplně srovnávat - máme doma jak Grimm´s duhu, tak i Sensory blocks a je to nebe a dudy. Každý je jiný a každý je tak nějak "svý". A pokud se sami nemůžete rozhodnout co zrovna pořídit, tak Vám rozhodování ještě trochu zkomplikuji.

Ráda bych Vám v dnešním článku představila duhovou stavebnici Goki, kterou jsem dostala ve spolupráci s eshopem Montessorihracky.cz a která na mě působí stylem něco mezi hladkou duhou a jiným typem sensory blocks. Pro některé z Vás by mohla být totiž zajímavým kompromisem. 




OBSAH BALENÍ

Sada obsahuje celkem 38 dílů v několika různých tvarech a barvách. Dílky jsou vyrobeny z masivního dřeva a velikost celé sady je 32 x 24 x 3cm.

Upřímně jsem čekala, že bude o kus větší. Překvapilo mě, že je stavebnice docela malá - můj věčný problém, kdy nemám představivost v centimetrech a i když si kolikrát naměřim číslo metrem, tak jsem stejně nakonec překvapená :-D.

Každopádně když stavebnici vybalíte a vyskládáte si ji před sebe, zjistíte, že máte hned několik druhů stavebnice - což považuji jako velikou výhodu v rodině s více dětmi.




Když se na to tak podívám, tak vidím na první pohled 3 druhy stavebnice - barevnou verzi pro kluka, barevnou verzi pro holku (když už bych odlišovala že modrozelená kluk a červenožlutá holka) a do třetice vidím několik dřevěných kostiček pro nejmladšího sourozence. Tedy uspokojeny 3 děti najednou.




Je to klasicky hladká barvená stavebnice, která je váhově těžší a zároveň je lesklá a kluzká, takže se s ní nedají stavět stavby jako s hrubou nelakovanou Grimm´s. Ale základní dílky na sebe s trochou trpělivosti postavíte.




DŘEVĚNÝ RÁM

Když to srovnám třeba se Sensory blocks, tak ty se uklízí do plastového obalu, který nám ve finále začal překážet, tak jsme sadu přemístili do boxu a ten plastový půvůdní vyhodili.

V tomto případě se mi líbí, že je vše uklizeno v dřevěném rámu, který zároveň můžeme použít také jako podložku pro stavění, protože do něj stavebnici můžete vrátit celou zpátky na několik způsobů.

Anebo ho můžete vuyžívat čistě jako plochu pro obrázek, který ze stavebnice vytvoříte..




Je na Vaší fantazii, co za obrázky vytvoříte nebo nechte dítko samotné a pak zkuste hádat, co vytvořilo. Jesti třeba dům s přírodou kolem anebo nějaké přírodní panorama.





DALŠÍ ZPŮSOBY STAVĚNÍ

Dá se stavět na sebe ale tím, že je hladká a lakovaná, tak ji nevytáhnete moc do výšky. Ale na klasické stavění pár kostek na sebe určitě stačí.

 


Dítko se na ní může krásně učit nejen barvy, podle kterých může kostky třídit, ale naučí se zároveň i tvary, které se může také pokus roztřídit.

Můžete s ním hrát různé druhy her ve smyslu "podej mi něco žlutého" nebo "ukaž trojúhelník" a jakmile začne být v barvách i tvarech profík, můžete zkusit spojit barvu i tvar ve smyslu "ukaž červený čtverec" apod.

Stačí jen popustit uzdu fantazie a z jedné stavebnice se stane multifukční hračka.




Jakmile je dítko trochu starší nebo pokud má staršího sourozence, můžete s ním hrát podobnou hru, jen trochu ztížíte pravidla a budete zkoušet odstíny. Například "která barva je tmavější? žlutá nebo červená?" anebo "která barva je světlejší? Tato modrá nebo tato zelená?"




Z malých nebarvených dílků můžete mít samostatnou stavebnici a postavit třeba vesničku pro skřítky či malé panenky anebo jen tak dílky stavět na sebe.




Můžete si vybrat jen jeden tvar a s ním zkoušet vymyslet různé obrazce nebo je stavět na sebe.





Anebo si říct "hele pojďme postavit čtverce z toho, co půjde. Dítě tak zjistí, že když spojí k sobě například dva stejně veliké trojúhelníky, hned má také čtverec.


 

ZÁVĚREM

Nejlepší mi na celé stavebnici přijde skládání zpátky do rámu, protože to nikdy nevrátíme tak, jak to být původně má. Takže pokud chcete mít původní stav, doporučuji si vytisknout nebo někam uložit obrázek. Jak jsem stavebnici fotila na první fotce, složila jsem ji na závěr úplně jinak. 

Musím říct, že mě překvapila multifunkčnost a zabavení dětí v různém věku - i samu sebe jsem pěkně zabavila, až jsem se do stavění ponořila takovým způsobem, že jsem zapomněla na čas.

Takže pokud někdo hledáte kompromis různých druhů stavebnic, tak je zrovna tato stavebnice značky Goki velmi dobrým tipem.

 
 

Pokud Vás tato multifunkční duhová stavebnice značky Goki zaujala natolik, že byste si ji chtěli pořídit, najdete na eshopu Montessorihracky.cz a to přímo ZDE.


Cena: 1864Kč
 


!!! SLEVA NA CELÝ NÁKUP NA ESHOPU MONTESSORIHRACKY.CZ !!!

PŘI OBJEDNÁVCE ZADEJTE KÓD "ZPKAROL" A ZÍSKÁTE SLEVU 5% NA CELÝ NÁKUP

SLEVA PLATÍ DO 9.12 2019

1 komentář:

  1. Za mě jsou úplně super :) kdybych bylá malá tak tyhle stavebnice beru všema deseti. Dá se z tím celkem hezky manipulovat, takže doporučuji

    OdpovědětVymazat