21. listopadu 2019

TVOŘÍME: Podzimní tvořivá výzva Radky Rubešové

Pokud sledujete moji facebookovou stránku blogu, na které jsem denno denně aktivní, tak jistě víte, že jsem před nějakou dobou doslova propadla Radce Rubešové, o které jsem psala právě na Facebooku několik příspěvků.

Začalo to vstupem do její skupiny Tvoříme s prožitkem, kde jsem už snad rok, ale aktivní jsem v ní začala být kvůli menším problémům, které se týkaly kreslení a malování u Klaudinky, ale o tom zase někdy příště. Pročítání skupiny a hlavně rady přímo od Radky mi moc pomohly a situace se buď shodou okolností (anebo právě tím mým vnitřním uklidněním) změnila k nepoznání.

Zjistila jsem, že Radka vydala několik knih, že dokonce pracuje s keramickou hlínou - což je moje srdcovka. A také každoročně pořádá různé tvořivé výzvy.

Já byla do podzimní tvořivé výzvy přidána a ráda bych Vám o ní zpětně napsala, abyste věděli, že něco takového existuje a aby Vás to třeba také nalákalo přidat se do další tvořivé výzvy nebo alespoň do skupiny.

Celkově co se týče přístupu Radky, její skupiny a výzev, tak to jsou věci, se kterými se jen tak na internetu nesetkáte. Jsou to informace, které pro Vás budou nové a je to celé jednoduše dokonalé a naprosto k nezaplacení :-).




O TVOŘIVÉ VÝZVĚ

Po zaplacení částky, Vám přijde pozvánka do uzavřené facebookové skupiny, kde můžete sledovat celý průběh výzvy a zároveň komunikovat jak s Radkou, tak i s ostatními účastníky výzvy. Také se ve skupině můžete dělit o Vaše výtvory a radit, když si nevíte rady.

Také Vám přijde seznam materiálů, který na celou výzvu budete potřebovat, abyste byli včas připraveni a mohli si výzvu pořádně užít. Zároveň získáte tipy, kde určitý druh materiálu pořídit, protože se může stát, že konkrétní věc třeba neznáte a nikdy jste se s ní nesetkali.

Podzimní tvořivá výzva trvala od 7. do 20. října 2019 a přístup do skupiny i všechny poznámky a zaslané materiály Vám už zůstanou trvale.

V průběhu 14 dnů se pustíte do 12 podzimních projektů a že nebudete stíhat vůbec nevadí. Radka sama v jednom z webunářů říkala, že účastníci většinou výzvu nestíhají tak, jak by ji stíhat chtěli ale ničemu to nevadí. I po dokončení výzvy skupina zůstává aktivní a můžete i zpětně komunikovat a dodávat Vaše výtvory. Nic Vám neuteče :-).

Z těchto 12 projektů jsem pro tuto recenzi vybrala 5, abych Vám ukázala příklady krásných a originálních nápadů, které nejen ve výzvách, ale i v knihách psaných Radkou, můžete potkávat.


LETOKRUHY

Jako první jsme se pustily do letokruhů. V dětství jsem milovala suché pastely snad ze všeho nejvíce a doteď si vzpomínám na svůj obrázek ze školky, který byl právě vytvořen suchými pastely, jen se v určitých konturách namočily.

A musím říct, že si je hned po této první tvořivé výzvě holky zamilovaly natolik, že je musím brzy dokoupit do zásoby - ty, které máme jsou snad ještě po mně ze ZŠ. Retro trochu :-D.

Zároveň bych nikdy nečekala, že se mi doma objeví po několika letech lak na vlasy. Jenže v podobném tvoření, je to docela důležitá věc, která výsledný výtvor zafixuje a pro mě to je naprostý objev!




RODOVÉ STROMY 

Do tvoření rodového stromu jsme zapojily i manžela a jelikož jsem to chtěla pojmout jako rodinnou výzvu, vytvořily jsme pouze jeden strom a to všichni společně.

Snažím se totiž v poslední době zapojovat holky víc do podobných společných aktivit. Je mezi nimi věkový rozdíl 3 roky, ale jsou ve fázi, kdy se jim vzájemně nechce spolupracovat, tak se to snažím trochu při podobných přležitostech dát dohromady.

Rodový strom je nádherný! Ale práci s tuší jsem z rukou dostávala několik dní. Výborným tipem ale bylo použít "uchošťoury". Ty totiž nasáknou tuš ve větším množství a dítě nemusí neustále štetec namáčet.




PAVUČINY

Pavučiny jsou za mě výtvorem, který zanechal takový ten "wow" efekt. Kombinace klovatiny a suchých pastelů za kouzla smytý klovatiny. Tohle budu muset vyzkoušet ještě na jiné způsoby, protože mě to opravdu dostalo a fascinuje mě, co by vzniklo, když bych to vzala několika dalšími způsoby.




PODKOVY

Tohle tvoření mě zaujalo především proto, že jsem poprvé v životě viděla, jak se připínáčky dají krásně použít u tvoření. Děti je mohou zapichovat ručně nebo si vzít na pomoc kladívko.

A pokud nechcete používat připínáčky, můžete nalepit třeba výřezy z raznic nebo cokoliv, co doma najdete malého samolepícího.

Holky na tomto projektu spolupracovaly, takže dohromady vymalovaly vodovkami jak pozadí, tak se pustily společně i do podkovy.




MYŠKY

Holky jsou milovnice zvířat a to hlavně těch, co mají ocasy. Proto jsem věděla, že je myšky budou bavit. Tvořit ale nakonec chtěla jen Klaudinka a jelikož má zrovna duhové období, tak vytvořila duhovou myšku. Opět se vše zafixovalo lakem na vlasy aby se nebarvily prsty :-).




ZÁVĚREM

Tohle byla moje první účast v podobné výzvě a musím říct, že mě mrzelo, že jsme zrovna v tom období měli dost nabito ohledně narozeninových oslav holek ať už ve školce nebo doma. Takže jsme výzvu nestíhaly, jak bych sama chtěla ale tím, že všechny materiály a přístup k informacím zůstává trvale, si výzvu můžete následně dohnat kdykoliv chcete.

Jen zrovna u této podzimní se dost používalo spadané listí, takže jsme něco už nestihly vůbec, ale příští rok budeme mít inspirace fůru.

Já se aktivně na těch internetech pohybuji už opravdu spoustu let a nečekala bych, že mi přijde do cesty něco originálního a jedinečného. Nejen tato výzva, ale i přístup Radky a její skupina, mi otevřely úplně nové dveře a já díky tomu objevila věci, které jsem nikdy neviděla nebo které by mě nikdy nenapadly.

Radka je výtvarná pedagožka, lektorka a arteterapeutka, která ráda experimentuje a vytváří nové výtvarné techniky. Je také sympatickou mámou tří dětí a snaží se o to, aby se děti nebály svobodně tvořit a aby od nich ostatní neočekávali perfektní výsledek.

Z Radky a jejího přístupu i tvorby jsem opravdu nadšená a fascinovaná a proto bych Vás chtěla zároveň pozvat do VÁNOČNÍ TVOŘIVÉ VÝZVY, která se rozjede 25.11 a potrvá do 8.12. Určitě nebudete litovat, stojí to za to.

Žádné komentáře:

Okomentovat