23. června 2021

LUŠTÍME: Úniková kniha - Zápisník 29

Před měsícem jsem psala recenzi na únikovou knihu s názvem Lodní deník 1907, na kterou se můžete zpětně podívat ZDE. Lodní deník měl příběh, byl hodně čtivý s texty ale při luštění bylo nutné vyhledávat na internetu a být prostě online. Což se mi upřímně moc nelíbilo, protože jsem si to představovala trochu jinak. Ale téma i příběh mě moc bavil. A i když na mě bylo luštění těžké (musel mi hodně pomáhat manžel) byl to skvělý zážitek.

Tentokrát bych vám, ve spolupráci s Albi.cz, ráda představila druhou únikovou knihu s názvem Zápisník 29, která vypadá velmi podobně, jako Lodní deník, ale uvnitř je docela jiná. Za to jsem ráda, protože splnila mé představy a očekávání, které jsem měla u Lodního deníku, ale objevilo se zase něco jiného, co mi tak úplně nesedlo.

Tak se na něj pojďme detailněji podívat.

 

 


O ZÁPISNÍKU 29

Po 28 dní se pracovalo na přísně tajném projektu naleziště a po 28 dní se nepovedlo nic najít. Jenže 29. den se vše změnilo. Tým archeologů zmizel a jediné, co se na místě našlo, byl zápisník, ze kterého budete vycházet. Sice se na eshopu Albi píše, že je kniha pro náročnější luštitele, přijde mi krapet lehčí, než Lodní deník a prvních několik kapitol šlo doslova jako po másle. Také je propojen s webovou aplikací, kterou při luštění potřebujete využít.



CO BUDETE POTŘEBOVAT

  • Zápisník29
  • Přístup k internetu
  • Tužku i papír (na zapisování či pomoc při luštění)
 



POSTUP HRY A PRŮBĚH

Každá kapitola má svoji dvoustranu, ale s tím rozdílem, že neni tak propracovaná (jako u Lodního deníku) ale na levé straně je vždy QR kód s textem a prostor pro zapsání nápovědy.

Navštívíte webovou stránku zapisnik29.cz a můžete se pustit do hry.

Vždy se snažte opravdu zamyslet se, být trpělivý a neuspěchat to. Ať zbytečně nepřijdete o prožitek, který si předčasnou nápovědou můžete jednoduše zkazit - ale jo, láká to, mít nápovědu nadosah.


 
 
LISTOVÁNÍ ZÁPISNÍKEM
 
Nejdříve vás čeká zkušební luštění a až pak se můžete vrhnou hezky zvostra na vše, co vás čeká. Je ale potřeba zapisovat si bokem počet využitých nápověd a odhalených řešení. V této knize není možnost duševního zdraví, jako v Lodním deníku, ale stačí si to zapisovat na kousek papíru anebo třeba někam na první strany Zápisníku.
 

 
 
Je to zase docela jiné luštění. Prvních asi 10 kapitol jsem měla vyluštěných během chvilky a úplně SAMA! Ani nevíte, jakou jsem měla radost, že mi manžel nemusel pomáhat. No a pak už to všechno začalo být náročnější.
 



 
 
Abych pravdu řekla, chyběl mi tam nějaký ten příběh. I kdyby třeba jenom pár vět nebo odstavec. To se mi v Lodním deníku na jednu stranu nechtělo kolikrát číst, ale ve srovnání se Zápisníkem, kde naopak není nic, mi to přišlo docela fajn. Tady je to opravdu bez textu, jen přepínáte z jednoho luštění na další.
 



 
 
Luštění je ale pro všechny luštily, troufám si říct, uspokojující. Něco je jednoduché, že odpovíte hned ale u něčeho se nervujete delší dobu. Taky záleží, jaké máte s luštěním zkušenosti. Mně osobně moc baví, ale bohužel na to nemám hlavu a musí mi asistovat manžel. Ale můžu říct, že se zlepšuju a že mi tyto dvě únikové knihy docela dost pomohly.


 
 
WEBOVÉ STRÁNKY ZÁPISNÍKU
 
Na úvodní stránce, webu zapisnik29.cz, kliknete na "HRAJ" a můžete začít. Tím, že není potřeba vyloženě číst texty, můžete mít web nachystaní i na mobilu - pro Lodní deník doporučuji spíš notebook, tablet či něco jiného většího, co se bude dobře číst. Zde ale stačí mobil.
 

 
 
Výsledek klíče jsem umazala, abych vám tu nic neprozradila ale zároveň abych mohla ukázat, jak to při hře vypadá. A tímto způsobem se to celé opakuje. U lodního deníku byly na webu i další nápovědy, kromě těch v podobě karet. Ale zde nic takového neni.
 



 

DOPORUČENÝ VĚK

Opět budu srovnávat a stejně jako u Lodního deníku, i zde je doporučený věk je 14+ a rozhodně je vhodným luštěním i pro dospělé, pokud máte takové luštění rádi. Ze začátku mi přišel lehčí, než Lodní deník, ale pak jsem si začala říkat, že to ve finále vyjde nastejno. Určitě ale doporučuji spíše těm, kteří mají už něco naluštěno anebo kteří mají k ruce někoho, kdo se vyzná. Začátečníkovi bych ji asi úplně nepořizovala.

 

ZÁVĚREM

Zápisník 29 mi nepřijde tolik propracovaný jako Lodní deník, ale pokud chcete s únikovými knihami začít a víte, že by vás to mohlo chytnout, doporučila bych začít právě s tímto Zápisníkem a pak přejít na Lodní deník. Mám pocit, že vás tento Zápisník do luštění tak nějak zavede, nasbíráte zkušenosti a pak můžete přejít na Lodní deník, kde je větší propojení i s příběhem. Graficky je Lodní deník ale mnohem hezčí. U Zápisníku mi to ruší celá levá strana s QR kody. 

Stejně, jako Lodní deník, se ani Zápisník nedá využít opakovaně, pokud se do něj pustíte z plna hrdla, ale pokud se vám ho nechce ničit, určitě přijdete na způsob, jak to vyřešit jinak bez poničení. Vždycky je nějaký způsob. A doufám, že vyjde ještě něco takového, u čeho budeme trávit společné večery, když se nám zrovna nebude chtít zahat přímo deskovku.

Pokud vás Zápisník 29 zaujal a chtěli byste si ho pořídit, najdete ho na eshopu Albi přímo ZDE.

 

Cena: 314Kč (původně 349Kč)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat