28. června 2021

HRAJEME SI: Ronieland hry - Stroj času

V únoru letošního roku jsem vám představila první ze série bojovek pro děti ze světa zajdalena Ronieho, kterou jsme s holkama vyzkoušeli. Byla to bojovka s názvem Farma, vhodná pro děti od 4 let - recenzi na ni najdete ZDE. I přes to, že byla zima, si ji mohou děti užít. Nemusí být rozmístěna pouze někde venku či na zahradě, ale krásně ji připravíte i v bytě.

No a nedávno jsme konečně vyzkoušeli další z bojovek. Tu jsem chtěla pro změnu zkusit na zahradě, kterou si průběžně od kamarádky "vypůjčujeme". Tentokrát jsme bojovku zacílili přímo pro Klaudinku a vybrali jsme hru s názvem Stroj času. Ta je určena pro děti od 7 let a Klaudince se nejvíc stejně líbilo, že je růžová :-D.

Tak se na ni pojďme detailněji podívat.



OBSAH HRY

  • Návod ke hře
  • Řešení úkolů
  • Deník pro dítě
  • Úvodní dopis
  • 11 stanovišť s úkoly
  • Odznáčky

 

NÁVOD A ŘEŠENÍ 

V návodu se dočtete obsah hry a taky vše, co je potřeba udělat, než začnete hrát. Dále se dozvíte jaké pomůcky jsou potřeba, kde všude můžete hru hrát, jakým způsobem ji připravit a jak ji hrát. Řešení mějte neustále po ruce, protože jsou některé šifry náročnější a bude se vám určitě hodit pro kontrolu nebo nápovědu.



ZÁPISNÍK

Zápisník je oboustranný list, který přehnete a dítě s ním chodí po stanovištích. Napíšete na něj buď vy jméno a věk anebo si to tam napíše už samo. Zadní strana obsahuje část tajenky s luštěním.




PŘÍPRAVA HRY

"Ronie to zas pěkně vymňoukl! Stačilo jedno zmáčknutí a ejhle, starý, dřevěný, zaprášený přístroj ho přenesl neznámo kam! A co teď? Ronie je uvězněn v minulosti s rozbitým přístrojem v ruce! Kde ale teď sehnat chybějící součástky? Troufnete si s Roniem procestovat minulost, navštívit pár chytrých vědátorů a najít cestu zpět? Ronie se vám jistojistě odmění."

 


Jednotlivé úkoly jsem rozstříhala, abych je mohla rozmístit po zahradě. Zahrada je poměrně malá a zrovna bylo po dešti, foukal vítr, ale rozložení bylo v podstatě kolem dokola celé zahrady. Přehnula jsem zápisníky (Sofi opět bojkot) a připravila Klaudinku, že brzy začne hra.



Zápisník jsem připravila k chatce, aby byl na očích.



ÚVODNÍ DOPIS

Úvodní dopis vám vypráví příběh. Dozvíte se, co se stalo a co je potřeba vyřešit. Tím, že jsme byli na malé zahradě, nepsala jsem, kde najde další úkoly, protože byly vzájemně po cestě vidět. Můžete to napínat, můžete prohloubit hledání. Záleží na vašich možnostech.



STANOVIŠTĚ S ÚKOLY

Po představení hry, tématu a příběhu jsme se s Klaudinkou ve dvou pustily do pátrání, luštění a zkoumání a nebylo to vůbec snadné, jak se po prvním úkolu mohlo zdát.



Děti se seznámí s mnoha vynálezci jako například Rudolf Diesel, Graham Bell, Galileo Galileo, Thomas Alva Edison, Blaise Pascal apod.



Jako první nás čekala morseovka. Snažila jsem se Klaudinku nechat luštit samostatně, ale už jsem věděla, že to zabere mnohem víc času, než náš první zážitek s bojovkou Farma, tak jsem jí trochu pomáhala.



A někdy jsem i sama váhala a vařily se mi mozkové buňky. Neustále říkám, jak mě luštění a šifrování baví, ale pak to přijde a já jsem jak ťulpas vygumovaná a vůbec nevím, která bije :-D.



Na druhou stranu tím, že bylo luštění náročnější, tak mě překvapilo, že u toho vydržela. Čekala jsem spíš, že jí to třeba nebude bavit, když to trvá delší dobu, ale bavilo jí to a snažila se. I když si myslím, že je to na ní pořád dost těžký.



Myslím si, že je už potřeba, aby dítě chodilo do školy. Klaudinka písmena zná, kolikrát i něco sama přečte ale pořád to není takové, jak bylo při luštění potřeba. Takže tuto bojovku bych volila pro školní děti, které umí číst i psát a které mají už nějaké zkušenosti s luštěním.



U některých úkolů jsme si museli zavolat na pomoc i manžela, což je fajn, že nejde jen o hru pro děti ale zapojí se i dospělý. Měli jsme pocit, jako kdyby to byla rodinná hra pro malé i velké a snažili jsme se ji užít na maximum.



Klaudinka se samozřejmě nejvíc těšila na závěr a hledání pokladu - klasika :-D. Já byla taky taková a chtěla jsem vždy mít co nejrychleji hotovo, aby už byla odměna. Zůstalo mi to dodnes.



Jelikož jsme si celý den užívali zahrady, dobrot, ledového hraní, nebyl poklad přímo jako poklad ale schovali jsme odznak. Ale aby bylo hledání náročnější, Klaudinka měla na závěr za úkol vyjmenovat všechny plodiny, které na zahradě vidí.


 

DOPORUČENÝ VĚK

Oficiální věk je pro děti od 7 let, ale spíš než věkem, bych se řídila tím, jestli dítě už chodí do školy - viděla bych to pro děti nejdříve od 1. nebo 2. třídy. Pokud ale máte dítko, které rádo luští a má již nějaké zkušenosti, můžete to vyzkoušet i s mladšími. U naší Klaudinky jsme museli ale pomáhat hodně my jako dospělí.


ZÁVĚREM

Mile mě překvapilo, jak jsou Ronieho hry odlišné i když jsou v podstatě na stejném principu. Bála jsem se podobnosti nebo spíš toho, že když už jednu hru máme za sebou, že to prvnotní nadšení a zážitek ze hry nebude už takový, ale je to úplně naopak a rádi časem vyzkoušíme zase další hru. Jen ty od 7 let si necháme trochu na později.

Klaudince se nejvíc líbilo, že jsme mohli být na zahradě a celkově ji bojovky moc baví, takže u ní se zas tak vedle asi šlápnout nedá. Hlavně, aby byl na konci poklad :-D.

Co se týče času, tak jsem to bohužel nestopovala ale troufám si říct, že pokud necháte dítko luštit samostatně s malou nápovědou a navíc pokud bude další stanoviště hledat, bude to tak na 3 hodiny přibližně mým nepřesným odhadem.

Na webu Ronieland.cz kromě této bojovky s názvem Stroj času anebo Farmy, najdete také bojovky typu Po stopách Yettiho, Lesní olympiáda, Ostrov pokladů a Ztracení ponožky.

Mrkněte i na mini hry typu pexeso, hledačka či zábavníček.

 

Cena: od 189Kč

 

Žádné komentáře:

Okomentovat