15. června 2021

PRO MIMINKO: Lesní kontrastní karty - Ateliér v lese

Ateliér v lese a jejich nádherně přenádherné produkty ode mě už určitě znáte. Začalo to zážitkovým adventním kalendářem, pokračovalo to úžasným Montessori abecedářem a psala jsem vám také o lesních aktivitách. V záloze mám ještě Afriku, o které vám taky brzy snad už napíšu. No a dnes vám konečně ukážu jejich boží kontrastní kartičky pro miminka.

Pro Olivku jsem využívala kontrastní kartičky stažené ze zahraničních webů, protože se mi žádné běžně dostupné nelíbily. Přeci jen ty děti potřebují především jednoduchost a mně veškeré dostupné kartičky přišly zbytečně moderní, designové a nepřišly mi pro ten účel vhodné. Anebo mi přišly naopak až moc miminkovské a to se mi taky nelíbilo.

Tyto lesní mi sice přišly pod ruku na jednu stranu pozdě - někdy v létě loňského roku. Ale na druhou stranu byla Olivka dlouhodobě likvidátorem především knih, tak jsem byla ráda, za prohlížení něčeho, co jen tak nezničí a zrovna tyto obrázky jsou opravdu krásné, že zaujmou i starší dětičky.

 

 

PROČ RADĚJI POLOTOVAR

S Ateliérem v lese mám navázanou sice dlouhodobou spolupráci, ale měla jsem možnost i pdf abecedy do babyclubu a i přes to všem doporučuji raději polotovar. Proč? Kvůli naprosto bombastický kvalitě - sice si připlatíte, ale máte jistotu v dokonalosti. Barvy jsou nádherně syté, nikde žádná vada ani chyba tisku a navíc opravdu pevná laminace.

Když jsme tiskli abecedu do babyclubu, hned byl problém s tiskárnou. Zabralo nám to mnohem víc času, sežralo to mnohem víc barvy a ty nervy?! Na to ani nechci raději vzpomínat. Poučili jsme se a raději vždy polotovar anebo když už chcete zakoupit pdf, zajděte si někam kde máte jistotu kvalitního tisku a pořiďte si pevné laminovací folie.

Tohle jsem četla i několikrát v diskuzích na Facebooku, kdy konkrétní věc vyšla několikanásobně dráž jen proto, že chtěla dotyčná ušetřit a zakoupila pdf. A já bych za kvalitu tisku i laminace přímo od Ateliéru v lese dala opravdu ruku do ohně :-).


 

INFORMAČNÍ LIST

V informačním listu se dozvíte proč a jakým způsobem byly karty rozděleny do 4 kategorií a dozvíte se i tipy na umístění karet.


 

OBSAH LESNÍCH KONTRASTNÍCH KARET

V sadě je celkem 24 kontrastních karet na téma LES. A aby to nebylo jen tak, můžete si je rozdělit do 4 různých kategorií a s miminkem je využívat postupně po 6 kusech z každé kategorie.

  • Černobílé velké prvky pro novorozence
  • Velké prvky s kontrastní červenou
  • Detailní obrázky
  • Barevné pozadí


 

KARTY PRO NOVOROZENCE

Jednoduché černobílé velké prvky pro první seznamování a pozorování. Když byla maličká Sofinka, tak mi u kontrastních karet doslova usínala. Koukala na ně tak dlouho, až usnula. Měla jsem pocit, že jsou snad začarované. Fungovalo to pravidelně.


 

KARTY S VELKÝMI PRVKY A KONTRASTNÍ ČERVENOU

Když je miminko starší, začne i více vnímat. Tyto lesní karty jsou s velkými prvky a výraznou červenou barvou. Jsem opravdu nadšená i ze způsobu rozdělení podle "náročnosti" pro miminko.


 

KARTY S DETAILNÍMI OBRÁZKY

Zde už jsou více detaily jako jednotlivé části šišky, obličej lišky, křídla můry, šnečí ulita, větvičky kolem hub anebo pařez. Čím je miminko starší, tím víc si všímá detailů, které jsou zde krásně zobrazeny.


 

KARTY S BAREVNÝM POZADÍM

Později začne vnímat i více dalších základních barev a v tu chvíli je připravena i barevná sada šesti karet, která obsahuje i modrou, žlutou a zelenou barvu. Stále jde v podstatě o podobné prvky, takže dítko vidí stejné obrázky, jen zase jinak barevné a výrazné.



A kam je tedy nachystat? Ideální je kolem miminka v postýlce, hracím koutku, přebalováku ale karty jsou tak povedené, že bych je viděla v rámečcích na zdi. Anebo jako "hračku" na cestování, kdy je proděravíte a navléknete na kroužek.



Klidně bych je rozdělila a část dala na zeď do rámečku, část k přebalovacímu koutku, část kolem hrací dečky a část do auta na cesty. Ať na to neustále nemusíte myslet.



U stříhání jsem myslela, že mi upadnou prsty - jako vždy, když musím stříhat kvalitní laminaci. Ale je to opravdu záruka kvality. Nikde se netřepí, nikde se nerozpadají. Jediná nevýhoda je v tom, že jak jsou černé, tak na nich zůstávají otisky prstů - ale to je jen taková drobnost.



ZÁVĚREM

Musím smeknout klobouk dolu, jak tým Ateliéru v lese myslí na miminka i starší děti. Jak u nich najdete přesně to, co potřebujete a jak nevíte, co dřív dítěti pořídit, aby si stihlo užít vše, co je pro ně nabízeno. 

Všechny produkty jsou vzhledově krásné, nádherně namalované a vymazlené do posledního detailu. Já už se moc těším, až v babyclubu začnu od září s prcky pořádně pracovat s produkty Ateliéru v lese a mám velikou radost, když vidím, že se využívají i na naší škole.

Pokud vás tyto kontrastní karty zaujali a rádi byste je pořídili ať už vašemu miminku anebo kamarádce, ségře, tetičce apod. Najdete je na eshopu ateliervlese.cz přímo ZDE.


Cena: 250Kč (polotovar)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat