16. listopadu 2021

HRAJEME SI: Speciál časopisu Puntík - Vystřihovánky 1

Speciál časopisu Puntík, v podobě vystřihovánek, vyšel před několika měsíci. Původně jsem na něj psát recenzi nechtěla, protože jsem viděla tu obrovskou vlnu zájmu. Před pár dny jsem si ale řekla, že by nebylo na škodu ho připomenout ať už třeba jako tip k mikulášské nadílce anebo jako drobný dárek k svátku či jen tak pro radost.

I když mi Puntíkovo vystřihovánky kolikrát zavařily, holky si je oblíbily. Některé z nich mají z původních čísel časopisu dodnes a speciál mám spíš v záloze, kdyby se jim něco zničilo anebo kdyby si vzpomněly na něco, co už nemají. Časopis kupujeme od prvního čísla, takže se nám nestalo, že bychom něco minuli. Ale někteří mohli začít kupovat až později a tímto speciálem by starší čísla mohli krásně dohnat.

Tak se na něj pojďme detailněji podívat :-).

 

 

 

OBSAH VYSTŘIHOVÁNEK

V prvním díle se setkáte celkem se 14 druhy různorodých vystřihovánek, která již ve starších číslech časopisu Puntík padla. Čeká vás například parádní kalendář, zimní domek a ozdoby na vánoční stromeček. Kluci se mohou těšit na pirátský koráb, hasiče, popeláře i traktor. Milovníci zvířat objeví fenku se štěňaty, slepičí rodinku či kočičí pelíšek. Jako prostorové hraní můžete využít louku i les.


 

LISTUJEME VYSTŘIHOVÁNKAMI

Kalendář mě zaujal už co byl přímo v časopisu Puntík, ale to bych musela já skleroza vědět, kam jsem ho schovala. Vždycky, když mě takhle něco zaujme, tak to schovám, aby se to nezničilo a pak to samozřejmě nemůžu najít. Takže jsem ráda za další možnost, když bych ho nenašla.



Fenku se štěňátky si holk taky oblíbily. Má v bříšku schovaných několik štěňátek, která se pak narodí a jsou u fenky v pelíšku. Patří k nim také miska s jídlem a vodou. Štěňátka jsou oboustranná a u fenky v pelíšku mohou sát mlíčko.


 

Nejen v létě se můžeme vrátit k Indiánům i za teplem. V tomto případě tedy k Žárovkovi, Edisonovi, rybě na ohni a jejich indiánskému stanu. Stan je oboustranný a vnitřní část má symboly k vybarvení. Pak už vám stačí jen špejle a můžete si začít užívat indiánské léto.



Stejně jako louka, tak i les je krásným prostorovým obrázkem, se kterým si děti mohou hrát anebo si s ním vyzdobit svůj pokojíček. Louku si mohou dát třeba i do rámečku a pověsit nad postel. Les si položí na poličku a mohou ho dovybavit jinými druhy zvířat či brouků - případně si vyprvět, co se tam děje.


 

Pirátský koráb pro každou malou pirátku či malého piráta. Na skládání nic náročného Díly se do sebe jen zasunou dle vyznačených čar. V tomto případě nepotřebujete ani lepidlo.



Cestovní kufr u holek nebyl až tolik oblíbený, protože by mnohem raději balily ve skutečnosti, ale stejně ho šouply k panenkám do domečku, pokud si dobře pamatuju :-D.


 

Co se týče hasičů, popelářů i traktoru, tak si u toho vždycky vzpomenu na mnohem složitější stavby z ABC časopisu apod. a říkám si doprkýnka moje nervy! Vždy se ale snažím vyhecovat a složit to sama, i když se opravdu neskutečně vztekám.

Co byste to byli za hasiče bez hasičského odznaku. A u popelářského auta myslete na to, že má opravdu vyklápěcí kontejner. No a do třetice traktor nesmí chybět se zadním vozíkem.

Prostě parádní vozový park.



Když bych měla shrnout, co se oběma holkám zároveň z vystřihovánek za celé ty roky Puntíka líbilo nejvíc, tak by to byla asi právě slepičí rodinka, které sestavíte přímo prostorovou kukaň s vajíčky, ze kterých se vylíhnou kuřátka. U této rodinky si dokázaly hrát hodiny a dokonce bych ji ještě někde mohla najít schovanou. Přeci jen skladovat i vystavovat papírové hračky není úplně sranda.


 

Kočička měla u holek taky úspěch, ale spíš ji chtěly mít vystavenou, než aby si s ní vyloženě hrály. Což mě osobně překvapilo, ale prý je ráda v pelíšku, říkaly. Kočička má u sebe také misku s rybou, vodou a myšku, které můžete z provázku vyrobit ocásek.



Čistě Klaudinčina nejoblíbenější vystřihovánkou je tento zimní domeček, který si opečovává mezi svými tajnými poklady a abych řekla pravdu, i mně osobně se moc líbí a je jednou z těch vystřihovánek, co mě zaujaly nejvíce. Jsou to v podstatě oboustranná zasněžená dvířka, která když rozevřete, spí tam ježek, červík i šnek a každý z nich má svou peřinku.



Ozdoby na stromeček vidím vždycky strašně ráda a doufám, že další rok budou třeba nějaké jiné. Co jsem vystoupila ze svého zažitého stereotypu ve zdobení stromečku, který jsem musela mít každý rok úplně stejný, zamilovala jsem se do ozdob z různých materiálů. Každá ozdoba má svůj příběh a to mě na tom neskutečně baví. Navíc vypadají tak krásně :-).



 

ZÁVĚREM

Pro nás, co časopis Puntík odebíráme opravdu od prvního čísla, je to všechno moc hezká nostalgie a já jako vztekloun a odpůrce stříhání si kolikrát připomenu i ty nervy, které skládání a sestavování těch parádních věcí doprovázely :-D. 

Co se týče skladování. Co je na plocho, to schovávám do šuplíku, ze kterého si holky dle nálady vybírají. Ostatní věci jsou vystavené různě po pokoji a něco se po několika týdnech dodělá hraním, když si s tím hrají opravdu často. Třeba takový žralok na prsty ruky, ten jim vydržel doslova do rozpadnutí a i tak jsme ho museli slepovat a zachraňovat :-D. Toho bych ráda v podobných vystřihovánkách viděla zas.

Pokud máte rádi vystřihovánky tohoto typu a hledáte něco, co je jednoduché a krásně ilustrované, je to přesně něco pro vás. Já ilustrace Andrey Popprové miluju, jakože fakt absolutně nejvíc a kolikrát si i představím, jak jí vznikaly pod rukama. Co mám na světě vlastní knihu, na podobnou práci koukám zase o kus jiným pohledem.

Vystřihovánky můžete zakoupit na send.cz nebo ve vybraných obchodech a trafikách. Vyjužijete je na zabavení v nepříznivém počasí, v karanténě, nemoci anebo jako drobný dárek nejen pro vaše děti ale třeba také pro malé kamarády. 

A já doufám, že brzy vyjde další číslo s dalším milou nostalgií :-).


Cena: 85Kč


Žádné komentáře:

Okomentovat