5. února 2019

ČTEME: Tady jsme doma

Když mi přišel ve spolupráci s Knižním klubem ediční plán na měsíc leden a já si jím listovala, co by se mi líbilo, tato kniha mě zaujala na první pohled.

Víte moc dobře, jakou mám slabost pro modrou barvu .. hahaha. Jenže tady šlo o mnohem, mnohem víc. V anotaci se totiž píše, že autor, Oliver Jeffers, knihu napsal během prvních dvou měsíců života svého syna. 

Přemýšlel, co by tak jeho syn měl do začátku vědět a tak vzniklo toto jedinečné veledílo. Poklad, na který bude časem jeho syn tak moc pyšný.

Nemohla jsem se dočkat, až kniha vyjde. Tak moc jsem na ní byla natěšená a měla jsem tedy i velké očekávání. Očekávání bylo ale překonáno a mně spadla brada.

Pojďme se na to krásné veledílo podívat blíž :-).




Kniha je většího formátu, což jí z mého pohledu dává ještě větší kouzlo a sílu.

Hned ze začátku, po otevření knihy, narazí dítko na návod jak najít cestu zpět, až se někdy ztratí. Je tam kompas a vykreslen sever s polárkou a souhvězdím malého a velkého vozu. A to samé, jen s jihem, se nachází na úplném konci knihy.




Po otočení první strany Vás překvapí moc krásný citát, který by se měl tesat do každého kamene, který se na naší planetě nachází.




Dále už frčíme na informacích ohledně vesmíru a planety Země.

Nejdříve je dítko seznámeno se sluneční soustavou, vesmírem a se Zemí. Zemí na které se dá dělat spousta věcé a spousta věcí je na ní i k vidění.




Dále se seznamuje s tím, že je naše planeta rozdělena na dvě dost odlišné části a to na pevninu a oceány. Pevnina je to, co vidíme kolem sebe - místy je placatá, suchá, mokrá, špičatá, hrbolatá, studená, horká ale taky hodně horká.




Následuje dvoustrana s vyobrazením moří a oceánů a tajemným světem pod hladinou a v hlubinách.




No a pak je tu obloha a celý vesmír a to pořád ještě není vše.




Dítko se dozví, že na naší planetě žijí lidé, ti lidé mají tělo a kdo o své tělo dobře pečuje, nemusí shánět náhradní součástky ( krásně napsáno! :-D ).

Také zjistí to, že je k životu potřeba jídla, vody a tepla.




My lidé jsme různí - malí, velcí, tlustí, hubení, bílí, černí ale v každém případě platí, že jsme lidské bytosti.




No a pak jsou tu zvířata, která neumějí mluvit - což ale neznamená, že bychom se k nim neměli chovat hezky.




Tuto dvoustranu má Klaudinka nejradši, protože je růžová :-D.




Na dalších stranách se dítko dozví, že to na světě většinou funguje tak, že ve dne, když svítí sluníčko, tak děláme všechno možné, ale když je tma, tak spíme.

Také zjistí, že některé věci tady na Zemi plynou pomalu, jenže většinou ale všechno uhání tryskem a s časem je třeba dobře nakládat.




Následují strany k zamyšlení s tím, že my lidé jsme už ušli dlouhou cestu. Hodně je toho ještě před námi, ale záleží jen na tobě (na dítěti), jak nám to půjde. Na mnoho věcí si musí každý přijít sám, ale taky je hezké podělit se o své poznání s ostatními.

Země je sice veliká, ale žije nás na ní opravdu hodně. Proto bychom k sobě měli být navzájem ohleduplní. Pak se totiž dostane na všechny.

Naší planetu musíme chránit, jinou mít už nebudeme.





No a zakončení je pěkný doják.




"Vždycky se najde někdo, na koho se můžeš obrátit. Na Zemi nikdy nebudeš sám".




Proč to vyvolává tak emotivní pocity? Proč to působí tak krásně a plné jistoty? Protože by to měla být samozřejmost. Samozřejmost mít se o koho opřít. Samozřejmost mít za kým jít, s kým se poradit a na koho se obrátit.

Jenže to samozřejmost zas tak často není, bohužel. Ale třeba se to změní.

Nic totiž není nemožné :-).


VIDEOTRAILER

Naprosto úžasné video, které mě dojímá hned od první vteřiny.




ZÁVĚREM

Při dočítání knihy jsem opravdu zamačkávala slzu, jak je nádherná. Tak nádherná a s láskou psaná, že musí dojmout snad každého. Je opravdu silná, kouzelná a já se zamilovala na první pohled.

Fotkami jsem nešetřila, protože se to jinak nedalo. Nemohla jsem vybrat jen pár stran k nafocení, nešlo mi to. Musela jsem ji nafotit pořádně, protože jedině tak se do ní ponoříte a doslova Vás pohltí.

Zařazuji ji na vrchol žebříčku mezi své srdcovky. Mezi knihy, které se zapíší do srdce a které nazývám pokladem.

Úžasná kniha, kterou potěšíte nejen nastávající nebo čerstvé maminky, ale rozhodně i maminky dětí ve věku do 5 let. Cíleně píšu do 5 let, protože to beru i z pohledu Klaudinky, která si knihu zamilovala stejně jako já.

Kniha se sice doporučuje pro děti 4+, ale já bych řekla, že je naopak vhodná od malička, klidně od prvního roku až do těch 5 let. Pro starší děti už nemusí být tolik zajímavá - přeci jen má ty ilustrace takové "miminkovské" :-).

Každopádně já jsem z knihy naprosto unešená až se mi snad ani nechce věřit, že ji napsal chlap. Je psaná tak krásně, že mi to k chlapovi nejde dohromady :-D. Je jednou z nejkrásnějších knih, které doma máme a které jsem kdy měla v ruce.

Pokud byste si (svým dětem) toto veledílo s názvem Tady jsme doma chtěli pořídit, zakoupíte ho na eshopu Knižního klubu. Dochází mi slova, kterými by se kniha dala popsat. Tak moc jsem unešená a fascinovaná.

Doufám, že nejsem jedinou citlivkou, ale že dostane někoho aspoň z poloviny stejně :-D.


Cena: 199Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat