15. února 2019

PEČEME: Čokoládový (LOWCARB) dortík ze 3 surovin

Posledný týdny, vlastně už od nového roku, nemůžu nějak chytit energii.

Možná je to tím počasím, zimou, mrazem, brzkou tmou, ale jsem totálně vyždímaná. Nechce se mi vůbec nic, jen být zalezlá pod dekou a čekat na jaro.

S tím souviselo mé fungování v kuchyni, které bylo v podobě rychlovek.

Když jsem hledala nějaký rychlý a jednoduchý dezert nebo něco na mlsání, když jsme minulý týden propadli sýrovým chipsům, narazila jsem u kamarádky na tento recept, který jsem musela vyzkoušet.

Skládá se totiž jen ze 3 surovin :-).


SUROVINY

  • 250g plnotučného tvarohu ve vaničce
  • 150g kvalitní čokolády (použila jsem 74% z Lidlu)
  • 3 vejce
  • Špetka soli
  • Na špičku prášek do pečiva


POSTUP

Rozpálíme si troubu na 160°C.

Nejdříve si oddělíme žloutky od bílků a rozlámeme čokoládu do připravené misky na vodní lázeň.

Mezitím, co se čokoláda rozpouští ve vodní lázni, si vyšleháme bílky se špetkou soli.

Rozpuštěnou čokoládu přemístíme do menší mísy a vyšleháme se žloutky.

Dále přidáme tvaroh a na špičku nože prášek do pečiva.

Všechny suroviny společně zašleháme a nakonec zamícháme stěrkou jemně sníh z bílků.

Připravíme si malou dortovou formu (16-18cm), kterou vymažeme máslem či vypodložíme pečícím papírem a vložíme do trouby.

Pečeme na 160°C přibližně 1 hodinu.

Podáváme se zakysanou smetanou.




Je to, dá se říct, taková pečená čokoládová pěna, která u nás sklidila překvapivě velký úspěch.

Původní recept je z webu nejrecept.cz a najdete ho přímo ZDE.

Přeji dobrou chuť!

4 komentáře:

  1. hmmm tak malou dortovou formu nemám... co když to dám do formy na chlebíček?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi by taky šlo. Hlavně vypodložit pečícím papírem.

      Vymazat
  2. Zdravím, postupovala jsem přesně podle návodu a vznikla mi placka :D jak je to možné ?

    OdpovědětVymazat