20. února 2019

MÁMY SOBĚ : Mé první roky - Zaznamenejte život svého dítěte

Knih a různých zápisníků nejen na zapisování těhotenstvcí ale i na zapisování všech informací po narození dítěte je na trhu nespočet, jenže většina z nich nemá vše, co by se mi líbilo.

Na Klaudinku mám Mých prvních 5 let od Anne Geddes, jenže tam je to hodně obecné. Sice jsou tam krásné obrázky, ale není to ono.

Když se narodila Sofinka, pátrala jsem po něčem, co by mi konečně vyhovovalo a co by mělo všechno v jedné knize, ale pátrání jsem pak vzdala a na výrobu vlastního nejsem nijak zručná.

Po objevení Mementerry a jejich Our Love Challenges, kterou jsem recenzovala před pár dny, jsem koukala co ještě nabízí a když jsem narazila Mé první roky, tak jsem si řekla, že to je přesně to, co potřebuji.

A tak jsme se dohodli na zrecenzování i této knihy, do které zaznamenáte nejvýznamnější okamžiky Vašich dětí. Je totiž neutrální a tudíž vhodná jak pro děvčátka, tak i pro chlapečky.




OBSAH KNIHY

  • Čekáme
  • Tak jsem tu!
  • Moje rodina
  • První ...
  • Nejvýznamnejší momenty
  • Co dělám, když nespím
  • Poznávám svět a učím se
  • Tvořím, čmárám, hraji si
  • Jak čas letí



ČEKÁME

V první kapitole Vás čeká zaznamenání úplně první existence toho, že čekáte miminko. 

Je zde velký prostor na těhotenské testy, ultrazvukový obrázek, popisky a malůvky. 

V podstatě celé strany prostoru kam si můžete vše zaznamenat a nemusíte se bát, že se Vám tam nebude vejít vše důležité.




Rozepíšete se o tom, jak bylo těhotenství oznámeno taťkovi, podle čeho jste vybírali jméno, jaké byly netradiční chutě mamky během těhotenství, co jste zakoupili jako první a například i jaký byl den porodu. 




TAK JSEM TU!

Kapitolu Tak jsem tu neustále čtu jako Jak jsem tu, ale to vůbec nevadí, protože o tom v podstatě tato kapitola je :-D.

Zde totiž nastává taková ta klasika - jmenuji se, narodil/a jsem se dne, počasí, znamení zvěrokruhu, otisk nožiček atd. 

Taková ta uvítací fáze, euforie, nadšení z nového života.




I když tabulky jako takové moc nemusím, tak je ovšam hezký vidět jak to dítko postupně roste. Dále si zaznamenáte vítání občánků či křtiny anebo napíšete dítku vzkaz do života.




MOJE RODINA

Co by to bylo za knihu, kdyby nepadla žádná zmínka o rodině.

Takže se začne hezky rodokmenem, pro přehled.

Dále se zaznamenají fotky s úplně každým členem rodiny. Místa je dostatatek, takže se vejdete i s fotkami velké rodiny.




Také zapíšete, co se doma s příchodem miminka změnilo nebo nalepíte fotky ve stejném oblečení. 



PRVNÍ ...

Zapisovat veškeré poprvé je velkou věcí. My se s manželem takhle jednou dohadovali, když Klaudinka udělala první velkou potřebu do nočníku - manžel to chtěl vyfoti, já odmítala (překvapivě a manžel to završil větou "první bobek se vždycky fotí!" :-D  




Táákže klasika - první koupání, první dárky, první profi fotka, první slovo, první Mikuláš ale taky první bebí (:-D ), zaznamenání zoubků a mimojiné první ochutnávání dobrot.




NEJVÝZNAMNĚJŠÍ MOMENTY

Mezi nejvýznamnější momenty patří kočár, oslava prvních narozenin, ale i druhých, třetích, čtvrtých a tak dááále, ale počítá se i první svátek.




Nesmí chybět ani první kamarádi zaznamenaní na památku. První sníh, no a taky to výše zmíněné poprvé na nočníku, to začíná ta největší sranda. V této kapitole je prostor na všemožné i nemožné významné okamžiky, které Vás ještě napadnou.




CO DĚLÁM, KDYŽ NESPÍM

V této kapitole popíšete Váš běžný den, dětský pokoj a hračky, obtisknete ruce, zaznamenáte všechny druhy nálad (a že jich ty dětí umí mnoho!).




Zaznamenáte různé zkomoleniny - Klaudinky říkala "dodo" jako mobil a Sofinka říká "pípípááá", když chce přikrýt :-D. Také si zaškrtnete jaká místa jste společně již navštívili a zapíšete bez čeho dítko neusne.




POZNÁVÁM SVĚT A UČÍM SE

Zápasení s botami, rukávy, zipem a celkově oblékání - to je taky těžká věc :-D. A takový písek, ten se dostane i za plínu. No a plavání, to je bájo!




V této kapitole máte prostor rozepsat se a zaznamenat všechny různé aktivity, kterými dítko prochází a kterými se baví. Jak pomáhá v kuchyni nebo kde všude jste už byli na výletě. Čeká na Vás pár volných stran na fotky z dovolených, prázdnin a výletů.




TVOŘÍM, ČMÁRÁM, HRAJI SI

Předposlední kapitola je zaměřena na tvoření.



Tancování, spojování, malování, vybarvování, tvoření, stavění apod. :-). 




JAK ČAS LETÍ!

Poslední kapitola Vám nabídne víc jak 10 prázdných stran, na kterí zaznamenáte další pokroky - klidně i maturitní ples, svatební fotku a tak.




ZÁVĚREM

Kniha má přenádherné ilustrace. Je přesně taková, jako jsem si ji pro holky vždycky představovala a jakou jsem si pro holky přála. Má opravdu všechno, co je v takových knihách potřeba a obsahuje ještě o velký kus víc.

Je psaná vtipně, zajímavě, se spoustou nápadů, které Vás kolikrát ani netrknou a velkým plusem je to, že je neutrální bez ohledu na kluka či holku.

Je taková krásně miminkovská a prohlížela bych si ji neustále dokola.

Pokud by Vás zaujala a chtěli byste ji sobě, někomu z rodiny či své kamarádce pořídit, tak mrkněte na eshop Mementerra.cz přímo SEM.

Doufám, že Vás kniha nadchne stejně tak, jako nadchnula mě :-).


Cena: 449Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat