11. srpna 2021

HRAJEME SI/HÝBEME SE: BenJáMína - 100 aktivit pro děti ve věku 5-7 let

Nedávno jsem psala recenzi na pár výtisků krásných časopisů Ben Já Mína, které jsme mohli otestovat a vyzkoušet. Věděli jste, že na jejich eshopu můžete zakoupit také skvělé karty plné aktivit? Jsou plné her do vnitřních prostorů, venkovních prostorů a také jsou plné nápadů na poznávání světa kolem nás.

My je dostali k vyzkoušení a já se vám přiznám, že jsem z nich byla nadšená dříve, než nám vůbec domu přišly. Neustále vymýšlet co s dětmi dělat, jak jim zpestřit dny ať už na táborech, kroužcích, prázdninách. To je přeci paráda, mít takhle po ruce neustále inspiraci.

Tak se na ně pojďme detailněji podívat :-).

 

 

BALENÍ KARET

Karet je celkem 100 tedy co karta to aktivita. Je jich opravdu velká hromádka a proto si je, kvůli lepší praktičnosti, můžete zakoupit rovnou i s plátěnou kapsičkou - "při vytváření obalu na karty mysleli na životní prostředí. Na kapsičku je použit materiál z textilní galanterie Textil Mountaine. Zde vykupují kvalitní zbytky z továren a od návrhářů, které by už nikdo nevyužil. Obal navrhla a dodává Slávka Gorcová z rodinné papírny Papyrea. Knoflíky jsou vyrobeny z materiálu Corozo, rostlinné slonoviny z ořechů, které prostě popadají na zem. Nepadne kvůli nim ani rostlina, ani zvíře. A dodala je firma Loktu She. Díky této spolupráci jsou taštičky pro BEN JÁ MÍNA KARTY ekologičtější!"


 

ROZDĚLENÍ KARET

  • Hry dovnitř i na ven (fialová, č. 1 – 31)
  • Hry k poznávání přírody (zelená, č. 32 – 59)
  • Hry k povídání a zamyšlení (modrá, č. 60 – 79)
  • Pohybové hry (oranžová, č. 80 – 100)


 

ÚVODNÍ KARTA

Na úvodní kartě se kromě rozdělen karet dočtete také co znamenají další ikonky, které budete na aktvitách potkávat - počet hráčů, délka hry, příprava a prostředí.


 

HRY DOVNITŘ I NA VEN

Hry dovnitř i na ven jsou parádní, když je venku nepříznivé počasí (slejvák, bouřka, krupobití..) a vy potřebujete inspiraci nebo plán B někde uvnitř. Taky bych si je dokázala představit na narozeninových oslavách. Kromě her zmíněných na fotce objevíte například hry Zachraň se kdo můžeš, Král je doma/král není doma, Ovocný punč, Přijela tetička z Číny a přivezla mi všechno co začíná na .., Dám si chleba, Dárečková píseň, Poznej písničku, Jako Šerpové, Indiánské mlčení nebo třeba Bystrozraký pirát.



 

HRY K POVÍDÁNÍ A ZAMYŠLENÍ

Tyto hry vedou děti například ke tvoření příběhu, rozboru a významu slov, zamyšlení se nad čímkoliv, povídání si na různá témata apod. Děti se tedy, kromě rozvíjení slovní zásoby, učí významy slov, fantazírují a učí se spoustu nových věcí.

Kromě her uvedených z fotky níže jsou součástí také hry Co udělám, když .., zamrzlý jazykolam, Není koruna jako koruna, Zvířata z pohádky, S čím bojuji?, Zdravý talíř nezdravý talíř, Jakou práci dělá.., Sla-bi-kuj-te, Slovní fotbal, Čáry Máry ať je z tebe nebo Co mě potěší, když je mi smutno?

Tyto hry mi přijdou jako krásná inspirace i pro domácí/sourozenecké povídání mimo kolektiv.



 

POHYBOVÉ HRY

Na pohybové hry jsem byla moc zvědavá, protože se u nich děti vyřádí, pak jsou unavené a hezky spí - no, realita je mnohdy úplně jinde. Ale sama jsem pohybovky jako malá měla moc ráda. Nejvíce ze všeho mě bavilo "Hu tu tu tu tu ..". Tu jsem opravdu milovala (a i v těchto hrách je zmíněná), tak jsem se těšila na další inspiraci. Kromě šesti zobrazených her můžete vyzkoušet také hry Tancujeme Labada, Sochy severských zvířat, Uteč před zubním kazem, Kdo je šaman?, Horolezec a Jak, Popletená kuchařka, Mořské hvězdice, Ostrovy, Starý Janek farmu měl anebo Hlava ramena kolena palce.



 

HRY K POZNÁVÁNÍ PŘÍRODY

Poslední jsou hry k poznávání přírody, které můžete mít po ruce na jakémkoliv výletě nebo na procházce a kromě níže zobrazených vyzkoušte také například hry Co do přírody patří a co ne?, Když zavřete oči, Sestav souhvězdí, Duhovky, Vůně, Popeláři, Bez dechu?, Foukaná s lesními plody, Co žije pod hladinou anebo Nakrmit ptáčky v zimě.

 


 

ZÁVĚREM

Pro mě jsou karty úžasnou nostalgií. Kolikrát jsem se doslova rozptývala a ve vzpomínkách jsem se vracela na doby táborů, kdy jsme třeba zrovna Hu tu tu tu hráli těsně po dešti, takže všichni kompletně zablácení, neustále na zemi jak to klouzalo a přitom nejvíc šťastní! 

Je to zase něco jiného v tom, že jsou aktivity určeny pro starší děti a i když je horní věk 7 let, vůbec bych se nebála hrát i se staršími. Sice je doba úplně jinde ale třeba Popletenou kuchařku jsem hrála snad ještě ve 13 letech. Pak jsem přešla na městečko Palermo a neustále jsme hráli jenom to.

Karty bych doporučila nejen do každé organizace, školky, školy ale také do početnějších rodin i komukoliv, kdo se rád setkává s hromadou přátel a dalšími dětmi. Takový balík inspirace jen tak člověk neobjeví a ta nostalgie za to opravdu stojí.

A pokud byste chtěli ještě víc inspirace, mrkněte na web hopskoc.cz, na kterém najdete hry pro děti ve věku 2-10 let. Navede vás na mobilní aplikaci, ve které najdete zase mnoho dalších nápadů. Aplikace je ke stažení zdarma.

Více informací o kartách i časopisech najdete přímo na oficiálním webu ZDE.



 

Cena: Od 380Kč 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat