3. srpna 2021

MÁMY SOBĚ: Můj prázdninový zápisník

Tady jdu už docela s křížkem po funuse. Můj prázdninový zápisník od stejné autorky, jako jsem vám před Vánoci představovala Můj adventní zápisník, jsem vám ukazovala na Facebooku i ve stories a nějak se mi povedlo myslet si, že je to vyřešený a že na blogu už je. Ajajaj. To bylo zděšení, když jsem zjistila, že tu ještě neni. Tak moc jsem se ponořila co své vlastní knihy, až jsem tento parádní zápisník úplně vytěsnila z hlavy.

Půlka prázdnin za námi, druhá půlka před námi. To doženem! Ještě není pozdě, že ne?! Když jsem si před Vánoci psala s autorkou o adventním zápisníku a zjistila jsem, že vytváří i prázdninový, těšila jsem se na léto, že ho rozhodně vyzkoušíme. Jenže pak jsem se ponořila do psaní vlastní knihy a zapomněla jsem na něj. Autorka si na mě ale vzpomněla a zápisník nám poslala. To mi udělalo velikou radost, protože takovou tvorbu doslova miluju!

Tím, že je kompletně ručně psaný, na mě působí osobněji a tím, že je černobílá, tak nechává prostor fantazii a barevnosti každého dítěte. Tak se na něj pojďme detailněji podívat.

 

 

Zápisník je o velikosti A5 a je vyrobený s praktickou gumičkou, kterou si můžete vybrat v několika různých barvách (žlutá, růžová, modrá, zelená). Není datovaný, takže je jen na vás, jaký rok si do něj zapíšete. Hned v úvodu vás čeká představení zápisníku a na další straně jsou oba měsíce v podobě kostičkovaného kalendáře, kam si můžete zapsat v bodech, co vás všechno čeká.



Když budete listovat dál, dozvíte se, že ke každým prázdninovým dnům patří prostor pro různé nálepky, obrázky, letáčky, jízdenky, fotky,m vstupenky, razítka apod. Pořádně stránku zaplňte ať máte na co vzpomínat. Já si takhle před lety z Anglie přivezla třeba obaly od křupek - jsem na tohle až trochu přehnaný sběratel :-D.



Zápisník vás tedy provede den po dni prázdninovými měsíci. Vždy jsou na jedné straně dva dny a na vedlejší straně prostor na vše, co s nimi souvisí.



Až na poslední červenec a srpen, které mají větší prostor a zároveň i volnou stránku na souhrn toho, co bylo v tom měsíci nejlepším zážitkem.



31. srpnem ale prázdninový zápisník nekončí. To končí pouze taková ta "kalendářní" část ale začíná zábava, tvoření a využití volného času! Můžete si vystřihnout a vytvořit pohled, který třeba rovnou odešlete rodině.



Můžete vymyslet i předsezvetí pro tyto prázdniny. Pokud dítko ještě neumí psát, můžete mu pomoct anebo si už samo napíše, jaké má očekávání a co by si přálo.


Může popsat samo sebe - nalepit fotku nebo se nakreslit. Dopsat nebo namalovat, co ho zajímá, co ho baví a co rádo poslouchá. U dětí se to kolikrát každý rok mění, tak by z toho mohlo být zajímavé porovnání pro další roky.


 

Zapisování nových kamarádů z táborů, kroužků, dovolených, výletů. To je potřeba. Já si takto vozila hromadu adres z táborů, kde jsme si slibovali, jak si budeme psát. Jenže realita byla nakonec úplně opačná a to jsme bydleli třeba i 30 kilometrů od sebe.


 

Orientace v mapě alespoň takto nahrubo. Zapisovat si všechny výlety, které za léto podniknete a přehledně uvidíte, kam byste mohli vyrazit třeba příští léto.


 

Také si můžete odškrtávat vše, co jste během prázdnin stihli splnit - jízda na kole, koupačka v rybníku, zmoknutí, přespávačka, nasbírání borůvek apod.


 

KáPéZetku všichni známe. Je to krabička poslední záchrany. My se o ní "učili" už v kroužku mladých hasičů a každý měl vytvořený svou v malé kovové krabičce - ta byla tehdy od nějakých energy bonbonů či co to bylo.



Co by to bylo za prázdninový zápisník bez Morseovky, že? I ta k různým výletům a táboření patří, tak je dobře mít ji po ruce ať už jako nápovědu nebo pro případ vymýšlení vlastních tajných zpráv.



V prázdninovém zápisníku narazíte také na přehled hub jedlých a jedovatých. Můžete si je popsat a vybarvit. Zároveň se o nich dozvíte základní informace.


 

Na táborech nebo dovolených jsme si vždycky podepisovali trička - i tělo. Nejlépe lihovkama, aby to vydrželo a nešlo to jen tak dolu. Jó, to byly časy. Tady k tomu můžete využít stránku určenou na památku od kamarádů.



Kromě nejvtipnějších vtipů a zajímavých myšlenek můžete využít také seznam věcí, do kterého si napíšete počet určitých kousků, ať máte přehled. Mamka mi lepila seznam vždycky na kufr a mně to hrozně bavilo. Mít přehled i když je pak v kufru pátý přes devátý :-D.



Líbí se mi promyšlenost zápisníku, kdy se myslí opravdu do detailu na všechno možné a já se tím vracím do vlastního dětství a říkám si, kéž bych něco podobného měla před lety na táborech. To by bylo bájo. To by bylo památky :-).



Prostor pro vlastní fantazii, zápisky, myšlenky, vzpomínky, nápady.



O poledním klidu zkusit vymyslet pohádku nebo příběh? Proč ne?


 

Piškvorky mi nikdy nešly. Nikdy. Ani dřív, ani teď. Ale je to další tip na trávení volných chvil s kamarády.


 

V zápisníku najdete třeba i recept na domácí zmrzlinu + si můžete zapsat i nějaké další, které vás něčím zaujmou nebo vám zachutnají.



Kreslení jedním tahem je výzva. Já zvládnu sotva domeček. A co vy?


 

Můžete vymyslet báseň, rýmy nebo dokonce vlastní komix.



Nápaditá je i aktivita poznávání obrysů. Předměty můžete třeba i přiložit a zjistit, jestli odpovídají nebo jestli jde o něco jiného.


 

Lodě! Jéééj, ty já milovala .. časy na základní škole, kdy jsme si je kreslili do kostičkovanýho sešitu o hodině a vůbec jsme nedávali pozor. Hahaha! A když už jsme nehráli lodě, tak jsme si do sešitu podle kostiček vyšívali.

 


Kolikrát se hodí i nějaký ten volný list, že? Tak tomu jsou určeny trhací stránky, kterých je víc jak deset .. můžete zkusit třeba skládat vlaštovku, lodičky nebo napsat tajný vzkaz.


 

V závěru prázdninového zápisníku nesmí chybět ani celkový souhrn letních prázdnin.


 

Důležitá telefonní čísla jsou uvedena na konci jako praktické doplnění celého zápisníku.



 

ZÁVĚREM

V prázdninovém zápisníku je z mého pohledu všechno, co by tam mělo být. Provedl mě nostalgií vlastního dětství a co bych třeba příště doplnila, by mohly být náramky přátelství. Na ty jsem si pročítáním zápisníku hned vzpomněla.

Zápisník bych doporučila dětem, které už píší a čtou, aby z něj vyždímaly opravdu maximum se vším všudy ale zároveň bych neváhala u mladších, pokud jim chcete tvořit nějakou vzpomínku na léto a letní prázdniny.

Je krásně zpracovaný, promyšlený a já jsem jednoduše nadšená :-). Veškeré další informace o prázdninovém zápisníku, ale i o dalších produktech, najdete přímo ZDE. Mrkněte rovnou i na mini zápisníčky a užívejte léto! 


Cena: 225Kč


 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat