3. srpna 2017

PAŘÍME: Domácí kynutý knedlík pařený v parním hrnci

Knedlík .. co k němu říct :-D Prostě domácí knedlík, který zvládne každý snadno a rychle a to ze surovin, které má běžně doma. Děláme ho pouze párkrát do roka a většinou je to neplánované, takže jsem ráda že znám tento jednoduchý recept.
Navíc je bez přidání pečiva krapet zdravější. Mouku s přehledem můžete nahradit za zdravější, aby v něm bylo více hodnotných látek (špaldovou chlebovou/celozrnnou, pšeničnou celozrnnou apod. - u celozrnné bych přidala víc tekutiny) 

 

SUROVINY

250g polohrubé mouky
100ml vody/mléka
10g čerstvého droždí
1 vejce
špetka soli
špetka cukru

 

POSTUP

Těsto mi zadělala domácí pekárna, pak jsem vytvořila bochníček, který jsem nechala kynout pod pomoučenou utěrkou 30 minut. Následně jsem ho vložila do mísy parního hrnce a pařila 20 minut. Po páře jsem ho propíchala vidličkou a přendala na mřížku aby vychladnul ze všech stran.






Přeji dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat