5. srpna 2017

PEČUJEME: Metoda "NO POO"

Musím přiznat, že jsem docela zvědavá, co se podobných výzev týče, takže když jsem o NO POO metodě přečetla pár náhodných příspěvků, začalo mě to zajímat ale ten rozhodující moment přišel v době, kdy jsem se dostávala do fáze, že mě začaly dost frustrovat neustále se zvedající ceny v obchodech.

Ne nemá to nic společnýho s kakáním nebo tak :-D V překladu je to polovina slova SHAMPOO ale uznávám, že to zní opravdu zajímavě a to mě na tom docela i baví :-D

Taky jsem to brala jako další příležitost k "šetření" - přírody i peněz. Proč kupovat šampon za cca 60Kč (minimálně!), když si můžou koupit mouku za 30Kč a mám to klidně i na delší dobu než šampon. Stačí jen vychytat potřebné množství a zbytečně neplýtvat. Myju si hlavu moukou víc jak půl roku a jsem zhruba v polovině kilového balení mouky.

No a taky jsem si řekla, že by nebylo na škodu vlasy hodit do pohody. Než se docílilo výrazné červené barvy, kterou jsem měla hlavně kvůli svatbě, tak se vlasy musely nechat odbarvit a já byla úplně blond - doslova jako kuře :-D Takže by neuškodilo je trochu rozmazlit přírodními složkami a nezatěžovat.

Bylo to kolem Vánoc loňského roku, kdy jsem se rozhodla zakročit a na šampony se úplně vyprdnout. Očekávání jsem neměla žádné, jen jsem to prostě chtěla zkusit. O to větší byl šok, co ta mouka s vlasy udělala! Já z nich normálně nemohla vůbec sundat ruce, jak jsem si furt sahala jak jsou hebké a jestli jsou vůbec moje :-D


PRŮBĚH PRVNÍ "NO POO" AKCE

Připravila jsem si potřebné ingredience a udělala hatla patla. Jednoduše jsem od oka smíchala žitnou mouku s vodou. Připravila jsem si mističku do vany, namočila hlavu a naprosto vysmátá jsem šla na věc :-D Byla docela sranda si na hlavu patlat tu vytvořenou kašičku :-D Přišla jsem si zvláštně ale bavilo mě to a líbilo se mi matlat na hlavu něco takového, takže jsem si hned v prvním momentu přišla jako cvok :-D

Snažila jsem se držet u kořínků ale jak jsem byla hlavou zabořená do vany a mezi nohama jsem pozorovala Sofinku jak se na mě směje :-D, tak jsem si to namatlala i do délky což ale ve finále ničemu nevadilo.

lo se to nechat minutku působit a pak spláchnout. Nechala jsem to trochu déle, protože máme v rodině takovou úžasnou schopnost a to telefonovat vždy, když se to tomu druhému v žádném případě nehodí :-D Volal mi manžel a nutně se mnou potřeboval mluvit. Tak jsem s nim zapatlaná moukou chvilku mluvila a pak jsem si to šla smýt. Dala jsem na doporučení a při smývání vyčesávala hřebenem. Překvapením bylo, že by ten hřeben snad ani nebyl potřeba. Šlo to vymýt krásně a během chvilky už tekla průzračná voda.

Několik lidí se mě nezávisle na sobě zeptalo, jak je to s odpadem ve vaně, vždyť se zanáší a ucpe?! Nééé, vlbec to tak neni. Z vlasů si nesmíváte těsto na chleba ale blátíčko, které se hned řeší vodou, takže do odpadu jde jen zakalená voda. Je to jako s barvou na vlasy. Blátíčka jsou si podobná, jen to z mouky tak příšerně nesmrdí :-D


PRVNÍ DOJMY

  • Po patlání kašičky na hlavu jsem hned cítila jemnější ruce :-D 
  • Vymývá se opravdu bezproblémově. Nikde žádné hrudky ani cucky.
  • Vždycky jsem po umytí vlasů vypadala, jak kdybych strčila prsty do zásuvky a musela jsem mít vlasy v culíku než se mi trochu zklidnily - tentokrát tomu tak nebylo a to jsem docela ráda
  • Netrvalo to déle než běžné mytí vlasů 
  • Objem naprosto super

 
Chce to opravdu zkoušet hokus pokus hatla patla, abyste zjistili, co Vám konkrétně sedne. Každé vlasy jsou jiné a každé potřebují jinou péči. Většinou si je myju opravdu jen čistě žitnou moukou s vodou ale někdy přidám vejce a lžíci medu a vznikne moje oblíbené kombo, kdy jsou vlasy naprosto jako z hedvábí.
Někomu sedí octový oplach ale mně vůbec ne, měla jsem po něm vlasy jak slámu, takže oplachuji čistě vodou ale můžete si vytvořit i různé druhy bylinných odvarů. Opravdu je těch možností nekonečno.

Šampony mi od té doby dělají s vlasama zle. Mám od ségry jeden Alverde ale vlasy po něm mám jak kdybych strčila prsty do zásuvky. Zkoušela jsem ho, když jsem byla líná na mouku a litovala jsem :-D Takže se vždycky hecnu a myju opravdu jen tou moukou.

Mytí mi vychází v průměru 1x týdně. Vlasy se mi téměř vůbec nemastí, takže kolikrát i protahuju krapet déle a naprostá pohoda.

Nebojte se experimentovat, jsou to všechno přírodní složky, z kterých Vám vlasy nevypadaj :-D A pak když objevíte to svoje "kombo", tak je to pocit k nezaplacení :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat