4. srpna 2017

ZA VÝLETEM: Rozhledna Krudum a pozůstatky kostela sv. Mikuláše

Uff, tak na tomto výletě jsme si pěkně prošlápli nohy a cítili jsme každý sval na celém těle - i ten, o kterém člověk pomalu ani neví, že existuje ale díky takové zkušenosti získá nové informace :-D

To jsem si vážně říkala, že zpátky už nejdu! Že pro mě bude muset přiletět vrtulník, a odvézt mě domu, protože se ani nehnu.

Ale dobrý! Dali jsme to i s 1,5 letou cácorou a máme odškrtnuto. Díky bohu! Protože mě tam už asi nikdo nikdy nedostane :-D Ano, je to starší výlet, na které jsme byli 2 roky zpátky ale opravdu tam znovu nejdu ani kvůli tomu, abych měla novější fotky :-D Už jen ve vzpomínkách se otáčim zpátky a jedu domu :-D

Néé nejsem máslo, mám za sebou výšlap na Smrk nebeskými schody ale je rozdíl když to čekáte a plánujete a když jste v šoku, protože jste to nečekali :-D








Trasa je opravdu dosti náročná a strmá. Netušila jsem, co nás čeká a půlku cesty jsem proklínala všechno možné i nemožné. Když jsme nakonec zahlédli vršek rozhledny, radost byla nepopsatelná ale stále byl před námi ještě kus cesty. Takže jakmile uvidíte vršek rozhledny, věřte, že ještě nemáte vyhráno :-D






Rozhledna krudum je vysoká 6 metrů. vyhlídkový můstek je ve výšce 29,5 metrů a vede na ní 151 schodů. .






Upozorňuji, že jakmile zafouká vítr, tak je cítit chvění a pohyb rozhledny a teda upřímně musím říct, že to není nic příjemného. To mě nahoře moc dlouho neudrželo a radši jsem zase pelášila dolu na pevnou půdo pod nohama.






Z rozhledny vidíte na pozůstatky kostela sv., Mikuláše o jehož existenci dlouho nebyly žádné důkazy a jeho základy byly znovuobjeveny kolem roku 2002 při archeologickém výzkumu.






Takže když už budete na Krudumu, doporučuji pro zajímavost zajet mrknout i na tento kostel. Je kousek od rozhledny a stojí za podívanou :-)








Rozhledna i pozůstatky kostelu jsou volně přístupné. Neplatí se na ní žádné vstupné a neni omezena otevírací dobou.

Výletům zdar!

Žádné komentáře:

Okomentovat