25. května 2021

HRAJEME SI: Smyslové válečky s kapalinami z KidTown

Člověk si myslí, že když má už třetí dítě (navíc třetí holku), tak má s různými dárky a hračkami vystaráno a přesně ví, co by ještě mohl pořídit dle toho, co se líbilo starším dětem. Ha! Jenže pak se vám narodí nehračkové dítě a vy najednou vůbec nevíte, jak s ním pracovat. 

Neustále ho sundaváte ze stolu, z židle, z knihovny, z linky, ze šuplíků a snažíte se vztřebat jeho touhu po lezení, překážkách, pohybu. Zažíváte to poprvé, je to pro vás nové, tak se snažíte pohyb a lezení co nejvíce podpořit. Ale přeci jen potřebujete, aby chvilku vydrželo na místě. Být neustále ve střehu je poměrně vyčerpávající.

A přeci jen budou Vánoce, narozeniny, tak chcete i nehračkovému dítěti něco zabalit. Ale co? Sice z toho ty první Vánoce nemá rozum, ale starší sourozencům by přišlo zvláštní, že by nedostalo nic. Hm. To je prekérka a docela by mě zajímalo, jak to řeší ostatní, protože já byla docela v háji :-D.

Vánoce jsem vyřešila Montessori pomůckami, ale Olivka je lednová. Hned za měsíc jsem byla postavena před další úkol - první narozeniny. A pak mi to došlo! Na takové hračky nehračky existuje přece skvělý eshop, kde bych mohla vybrat dle představ. 

Tím eshopem je KidTown.cz a já bych vám v této recenzi ráda detailněji ukázala smyslové válečky :-).

 

 

SADA VÁLEČKŮ

Sada obsahuje tři válečky ve třech různých barvách - červená, zelená a modrá. Primárně jsou určeny pro děti s autismem a ADHD, ale mně osobně přijdou geniální už pro malé děti a ráda bych je využívala i v babyclubu. Mám ráda všelijaké senzorické pomůcky a aktivity. Sama si je užívám s dětmi mnohem víc, než cokoliv jiného.


 

VELIKOSTÍ AKORÁT DO RUKY

Velikostí jsou akorát do ruky dospělých a starších dětí. Malé děti je ale díky tvaru přesýpacích hodin také dobře vezmou a bez problémů s nimi manipulují.



 

 

A CO KDYŽ SE S NIMI ZATŘEPE?

Olej uvnitř se smíchá, ale za chvíli se zase kompletně oddělí. Olivka s nimi hází, kutálí je, staví je na sebe až ji spadnou a taky ji baví s nimi zatřepat. Takže ideální hračka přímo pro ni. Nemusím se bát, že se rozbijí, rozlijí, zničí. S tím, co zažily za poslední 4 měsíce, můžu s klidem říct, že vydrží všechno.


 

DETAILY SI NEODPUSTÍM

Pamatujete si, jak před cca 15-17 lety frčely podobné věcičky s gelem? Kupovali se v takových těch "ptákovinách" a kdo to neměl, jako kdyby nebyl. Kamarádka měla modrý váles s gelem a mě to hrozně fascinovalo. Má ho dodnes!


 

Přijde mi to jako taková relaxační zenová hračka, kdy dítě sedí a kouká. Kouká jak propadávají kuličky oleje, jak se hromadí dole, jak najednou mizí a stane se z nich tekutina, jak se nahoře tvoří pěna a přemýšlí, jak dlouho to asi trvá.




 

Je to fascinující, zajímavé a chytne se opravdu každý bez ohledu na věk. Pak je stačí jen otočit a koukat zase. Můžete taky zkusit tipovat, která dokape nejrychleji, když otočíte všechny stejně.



 

Olivka má nejraději zelenou, holky pro změnu červenou a moje je modrá .. hahaha.

 



 

JAK SI S NIMI HRÁT?

Můžete je stavět na sebe, postavit je proti světlu, dělat s nimi duhové odrazy, počítat kapky, stopovat čas anebo je jednoduše dát dětem a uvidíte, co s nimi samy vymyslí. Mnohdy nad věcmi přemýšlíme až moc složitě a musíme mít často nějaký cíl, způsob, důvod. Ale většinou stačí jen pozorovat a kochat se nad spontánností dětí.


 

S OLIVKOU V AKCI

Olivka si s nimi hraje každý den. Ať už jen s jednou, tak i se všemi. Nejraději je skládá na sebe, kouká skrze ně - jak je maličká, tak ji akorát vyjde krásně na každý oko :-D. Pak tu chodí a vidí barevně.





Doufala jsem, že ji budou bavit a že díky nim vydrží alespoň chvíli na místě. Je totiž typická kozorožka a musí opravdu zdolávat překážky a výšky. Na místě je pouze, když spí a to taky moc času neni.




"Tak pooojď, červená, teď mě nezklam."


 

"Drrrrž, drrrrž, drrrrž!"


 

"Nikdo nedýchejte, vypadá to dobře!"



"Ajajaj, že ty chceš spadnout!"



 

ZÁVĚREM

Jednoduše řečeno "za málo peněz, hodně muziky". Doporučuji každému doslova na potkání. Zvlášť těm, kteří mají podobné malé tanky a horolezce, jako je naše Olivka. 

Nemusíte snad ani čekat na první narozeniny, já hloupá je bohužel neobjevila dřív. Jsou určitě super i pro ležící miminka když pasou koníky apod. Tak nezaváhat! Byla by to škoda :-).

Pokud vás zaujaly, najdete je na eshopu KidTown.cz přímo ZDE.


Cena: 259Kč


Žádné komentáře:

Okomentovat